THEPOWERGAME
Οι προμήθειες φυσικού αερίου της Ευρώπης θα μπορούσαν να πληγούν περισσότερο από ένα μεγαλύτερο από το αναμενόμενο άλμα της κινεζικής ζήτησης φέτος, παρά από την πλήρη διακοπή των ρωσικών ροών, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, αναφέρει το Bloomberg.
Ενώ η κινεζική ζήτηση είναι το «μεγάλο άγνωστο», ένα ανοδικό σενάριο θα μπορούσε να δει τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου της χώρας να αυξηθούν έως και 35% το 2023, εάν το κόστος μειωθεί περαιτέρω και η οικονομία της επεκταθεί γρήγορα, ανέφερε ο IEA σε τριμηνιαία έκθεση. Αυτό θα τονώσει τον παγκόσμιο ανταγωνισμό για το καύσιμο και μπορεί να ωθήσει τις τιμές πίσω στα «μη βιώσιμα» επίπεδα που παρατηρήθηκαν το περασμένο καλοκαίρι, ανέφερε.
Η Κίνα αντέστρεψε τους αυστηρούς περιορισμούς Covid που περιόρισαν την ενεργειακή της ζήτηση πέρυσι και βοήθησαν την Ευρώπη να εισάγει ποσότητες ρεκόρ LNG από όλο τον κόσμο. Μαζί με μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας και έναν ήπιο χειμώνα, οι αγορές LNG επέτρεψαν στην Ευρώπη να επιβιώσει την περίοδο θέρμανσης με πολύ χαμηλότερες ρωσικές ροές και ώθησαν τις τιμές του φυσικού αερίου σε πτώση περισσότερο από 80% από υψηλά ρεκόρ.
Η ταχύτερη οικονομική ανάπτυξη της Κίνας φέτος θα αυξήσει τις ανάγκες της σε καύσιμα, αλλά το μεγάλο ερώτημα είναι εάν αυτό θα ανεβάσει τις αγορές φυσικού αερίου στα ύψη των προηγούμενων ετών.
Αντικατοπτρίζοντας την αβεβαιότητα σχετικά με τη ζήτηση της Κίνας, ο IEA είπε ότι υπάρχει διαφορά 40 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων μεταξύ των χαμηλότερων και υψηλότερων εκτιμήσεων για τις καθαρές εισαγωγές LNG της χώρας φέτος. Το κορυφαίο άκρο της σειράς θα δει τις εισαγωγές της Κίνας να αυξάνονται πολύ πάνω από την προηγούμενη κορυφή το 2021, ανέφερε ο οργανισμός. Το εκτιμώμενο κενό ισούται με περίπου 8% του τι μπορεί να καταναλώσει η Ευρώπη φέτος.
«Αυτό το εύρος είναι μεγαλύτερο από την αβεβαιότητα που σχετίζεται με την πιθανή απώλεια όλων των υπόλοιπων ροών φυσικού αερίου στην Ευρώπη από τη Ρωσία», ανέφερε η υπηρεσία.
Προς το παρόν, η συνολική κατανάλωση φυσικού αερίου της Κίνας αναμένεται να ανακάμψει σχεδόν κατά 7% το 2023, σύμφωνα με τον ΔΟΕ. Η χρήση στην Ευρώπη σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση που έχει καταγραφεί το 2022 και ενδέχεται να μειωθεί ελαφρώς φέτος. Ο ΔΟΕ και οι αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν προειδοποιήσει ότι η πειθαρχία στην κατανάλωση παραμένει κρίσιμη για την ήπειρο, δεδομένου του χαμηλότερου εφοδιασμού από τη Ρωσία, τον πρώην κορυφαίο προμηθευτή της.