THEPOWERGAME
Το Facebook και η Google καταπολεμούν σθεναρά το νέο νομοσχέδιο που ήρθε στο Κογκρέσο των ΗΠΑ την Τετάρτη,10 Μαρτίου, το οποίο, όπως έγινε και στην Αυστραλία, επιδιώκει να βοηθήσει τα ΜΜΕ να διαπραγματευτούν και να διεκδικήσουν από τους τεχνολογικούς κολοσσούς για την αναδημοσίευση του ενημερωτικού περιεχόμενο τους, οικονομικές απολαβές και ισχυρές συμφωνίες που θα ενισχύσουν τα έσοδά τους.
Σύμφωνα με το Reuters, oι αμερικανοί νομοθέτες παρουσίασαν το σχέδιο στο Κογκρέσο για να αντιμετωπίσουν την ανισορροπία μεταξύ των ειδησεογραφικών πρακτορείων και των τεχνολογικών γιγάντων. Οι επικριτές τους μάλιστα κατηγορούν έντονα τους κολοσσούς αυτούς ότι χρησιμοποιούν το ειδησεογραφικό περιεχόμενο των ΜΜΕ για να αυξήσουν την επισκεψιμότητα και τα έσοδα από διαφημίσεις στις πλατφόρμες τους, χωρίς να αποζημιώσουν τους πραγματικούς εκδότες των ειδήσεων.
Η κίνηση αυξάνει την πίεση στους κολοσσούς του Facebook και της Google, που πλέον είναι αντιμέτωποι με αντιμονοπωλιακές μηνύσεις και με την απειλή για την επιβολή περισσότερων κανονισμών.
Η Google, η οποία αρνήθηκε να σχολιάσει το νομοσχέδιο αυτό, δημοσίευσε μία ανακοίνωση που αποκαλύπτει ότι είναι ένας από τους μεγαλύτερους χρηματοοικονομικούς υποστηρικτές της δημοσιογραφίας στον κόσμο λόγω των διαφημιστικών εσόδων και των τελών αδειοδότησης περιεχομένου που παρέχει στα μέσα ενημέρωσης. Η Google επίσης ισχυρίστηκε ότι η μηχανή αναζήτησης της, στέλνει 24 δισεκατομμύρια φορές το μήνα αναγνώστες σε ιστότοπους ΜΜΕ .
Επίσης, αντίθετοι στο νομοσχέδιο είναι δύο εμπορικοί όμιλοι βιομηχανίας τεχνολογίας στους οποίους ανήκουν το Facebook και η Google – η Ένωση Βιομηχανίας Υπολογιστών και Επικοινωνιών και η NetChoice