THEPOWERGAME
Αναζητείται συμβιβαστική λύση για την Attica Group
Πυκνώνουν, σύμφωνα με τους πληροφοριοδότες της στήλης, οι επαφές του Μάριου Ηλιόπουλου, προκειμένου να βρεθεί συμβιβαστική λύση για την Attica Group. Στόχος του ιδιοκτήτη της SeaJets είναι να υπάρξουν πρωτοβουλίες πριν από τη Γενική Συνέλευση της 3ης Μαρτίου. Όπως φαίνεται, όμως, δεν βρίσκει ανοικτές πολλές πόρτες. Χθες, πάντως, υπήρξε φειδωλός σε δηλώσεις.
Οι νέες επενδύσεις και ο ανταγωνισμός ΗΠΑ – Γερμανίας
Νέες αμερικανικές επενδύσεις δρομολογούνται στην Ελλάδα, πιθανόν δε κάποια ή κάποιες απ’ αυτές να ανακοινωθούν έως τις εκλογές, προϊδέασε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στη δεξίωση του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου για το νέο έτος. Η δυναμική των ελληνοαμερικανικών σχέσεων στον τομέα της οικονομίας είναι, μάλιστα, τέτοια που, όπως ο Άδωνις Γεωργιάδης είχε επισημάνει λίγες ημέρες νωρίτερα στην αντίστοιχη δεξίωση του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, η Γερμανία, που παραδοσιακά είναι πρωταθλήτρια των επενδύσεων στην Ελλάδα, έχει πλέον σκληρό ανταγωνιστή -από την άλλη άκρη του Ατλαντικού- για την πρωτιά.
Οι νέες αυστηρές ποινές του ΚΟΚ
Με ένα σχέδιο νόμου που περιλαμβάνει 65 άρθρα σε 45 σελίδες και βρίσκεται από χθες σε δημόσια διαβούλευση, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωράει σε ομοβροντία παρεμβάσεων στις μεταφορές. Ξεκινούν από τις άδειες ταξί και τις επιδοτήσεις των ΚΤΕΛ και φτάνουν μέχρι αλλαγές στη λειτουργία των εταιρειών οδικής βοήθειας, αυστηροποίηση προστίμων για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και τα επιδόματα των υπαλλήλων του ΟΑΣΑ. Ειδικά για τον ΚΟΚ, αναφέρεται πως «σε περίπτωση διάπραξης των παραβάσεων που συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ, των παραβάσεων της πινακίδας Ρ2 και του ερυθρού σηματοδότη, των παραβάσεων που συνδέονται με την επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού ή την τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων, καθώς και των παραβάσεων των διατάξεων με τις οποίες ορίζεται ο τρόπος προσπέρασης οχημάτων για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται για πέντε (5) έτη και ο παραβάτης υποχρεούται σε εκπαίδευση και εξέταση για την επαναχορήγησή της…».
Απεταξάμην το TikTok
Το κινεζικό Tik Tok απασχολεί σοβαρά την Κομισιόν, η οποία αποφάσισε χθες να αναστείλει τη χρήση της εφαρμογής στις υπηρεσιακές συσκευές της, καθώς και στις προσωπικές συσκευές που είναι εγγεγραμμένες στην υπηρεσία κινητών συσκευών της. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε στην κατάργηση της εφαρμογής, σε μια προσπάθεια να προστατεύσει τα μέλη της από απειλές και ενέργειες κατά της κυβερνοασφάλειας. Μάλιστα, η Επιτροπή διεμήνυσε -με νόημα χθες- ότι θα έχει στο μικροσκόπιό της και τις υπόλοιπες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, επανεξετάζοντας συνεχώς θέματα ασφάλειας που μπορεί να ανακύψουν. To Tik Tok δεν είναι η πρώτη φορά που μπαίνει στο στόχαστρο φορέων και οργανισμών, αφού στο παρελθόν και ο Λευκός Οίκος, επί Τραμπ, είχε επιχειρήσει να το εξορίσει από τις ΗΠΑ, εγείροντας θέματα εθνικής ασφάλειας.
Δεν λέει να πέσει κάτω από το 1,9 ευρώ η τιμή της αμόλυβδης
Ό,τι είδαμε, είδαμε. Η τιμή της αμόλυβδης έχει κολλήσει στο 1,90 ευρώ κατά μέσο όρο και, απ’ ό,τι φαίνεται, δεν θα πρέπει να περιμένουμε σημαντική αποκλιμάκωση στον ορατό ορίζοντα, παρά μόνο αν η διεθνής τιμή του πετρελαίου πέσει κάτω από τα 80 δολάρια, κάτι που δεν αναμένεται. Αντιθέτως, η μείωση κατά 25% των εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου τον ερχόμενο μήνα μπορεί να ταράξει την ηρεμία μας.
! Το… τρελό πανηγύρι που θα στηθεί αυτό το τριήμερο σε όλη την Ελλάδα και ειδικά στους δημοφιλείς καρναβαλικούς προορισμούς δεν έχει αφήσει ασυγκίνητες τις ελεγκτικές υπηρεσίες. Μαθαίνουμε, λοιπόν, ότι πέρα από τα συνεργεία φορολογικών ελέγχων, ετοιμάζονται και καταδρομικές από την Επιθεώρηση Εργασίας.
Οι δύο τάσεις στις τιμές των τροφίμων
Τα οριστικά στοιχεία του ευρωπληθωρισμού για τις τιμές των τροφίμων φανερώνουν δύο τάσεις. Από τη μία, οι αυξήσεις στα νωπά είδη διατροφής επιβραδύνουν μήνα με το μήνα -έτρεχαν με 15,5% τον Οκτώβριο και τον Ιανουάριο έχουν επιβραδύνει στο 11,3%- κι αυτό σημαίνει ότι οι παρεμβάσεις που έχουν γίνει στο ενεργειακό κόστος και τα λιπάσματα άρχισαν να πιάνουν τόπο. Από την άλλη, οι αυξήσεις στα συσκευασμένα τρόφιμα επιταχύνουν -15% τον Ιανουάριο από 10,5% τον Αύγουστο- κι αυτό σημαίνει ότι στο στάδιο της μεταποίησης υπάρχει ακόμα πρόβλημα. Αν συνυπολογίσει κανείς το stock με τις αυξημένες τιμές, γίνεται αντιληπτό ότι θα φτάσουμε στο καλοκαίρι για να δούμε φως.
! Η Ευρώπη ετοιμάζεται για την «πράσινη» μετάβαση και στις μετακινήσεις, αλλά, παρά τη σημαντική αύξηση του μεριδίου των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, οι φορτιστές είναι ελάχιστοι. Τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων είναι αποκαλυπτικά: το 42% των σημείων φόρτισης σε όλη την Ευρώπη είναι συγκεντρωμένο σε μόλις δύο χώρες -την Ολλανδία και τη Γερμανία-, σε αντίθεση κυρίως με την Ανατολική Ευρώπη, που βρίσκεται «στο κόκκινο». Στην Ελλάδα υπάρχουν μόλις 1.021, παρά το ότι το μερίδιο των ηλεκτροκίνητων έχει ανέβει στο 7,9% και είναι προφανής η ανάγκη να τρέξουν σύμφωνα με τον σχεδιασμό τα προγράμματα χρηματοδότησης μέσω Ταμείου Ανάκαμψης.