THEPOWERGAME
Σε φρενήρεις ρυθμούς προετοιμασίας βρίσκεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να επισπεύσει τους νέους διαγωνισμούς που αφορούν στις περιφερειακές συγκοινωνιακές γραμμές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και την υπεραστική μετακίνηση, όπως αναφέρει ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Ιωάννης Ξιφαράς, στην «Απογευματινή».
Ο γενικός γραμματέας παρουσιάζει τα χρονοδιαγράμματα για τον διαγωνισμό που αφορά στην ανάληψη των περιφερειακών δρομολογίων από ιδιώτες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από το 2024.
Συγκεκριμένα αναφέρει ότι εντός δύο μηνών θα είναι έτοιμος ο διαγωνισμός για την ανάληψη των περιφερειακών μετακινήσεων και στόχος είναι να μπορούν να συμμετέχουν όσο το δυνατόν περισσότεροι ιδιώτες, πέραν της ΚΤΕΛ ΑΕ που έχει αναλάβει το έργο για το 2023.
Επισημαίνει δε ότι αναθέτουσες αρχές του διαγωνισμού θα είναι αντιστοίχως ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης, δηλαδή ο ΟΑΣΑ και ο ΟΑΣΘ, οι οποίοι έχουν επιφορτιστεί με το συγκοινωνιακό έργο της πρωτεύουσας και της συμπρωτεύουσας.
Την ίδια στιγμή, το υπουργείο προετοιμάζεται για τους αντίστοιχους διαγωνισμούς που θα τρέξουν σε όλη την ελληνική επικράτεια.
Και εδώ στόχος είναι να συμμετέχουν όσο το δυνατόν περισσότεροι ιδιώτες και στην παρούσα φάση το υπουργείο προετοιμάζει τις πρώτες υπουργικές αποφάσεις που θα αφορούν τα τεχνικά κριτήρια των ενδιαφερομένων.
Οι πρώτες σχετικές αποφάσεις αναμένεται να εκδοθούν εντός του επόμενου μήνα, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες μετά τη διεξαγωγή των εκλογών και όταν θα υπάρχει πλέον μία σταθερή κυβέρνηση, καθώς -όπως τονίζει ο Ιωάννης Ξιφαράς- «τέτοιες αποφάσεις δεν μπορούν να ληφθούν από υπηρεσιακές κυβερνήσεις».
Το σημαντικότερο ζήτημα που αναμένεται να καθοριστεί μέσω των υπουργικών αποφάσεων είναι το είδος και ο περιβάλλων χώρος των σταθμών λεωφορείων σε όλη την ελληνική επικράτεια, καθώς είναι απαραίτητο να υπάρχουν συστήματα τηλεματικής και έκδοσης εισιτηρίων.
Κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου για τα περιφερειακά δρομολόγια τον περασμένο Σεπτέμβριο στη Βουλή οι εκπρόσωποι των τουριστικών λεωφορείων είχαν αντιδράσει και πλέον το υπουργείο προσπαθεί να βρει εναλλακτικές λύσεις για τη συμπερίληψή τους, μέσω της θέσπισης κριτηρίων για τη δημιουργία ή και την ενοικίαση σταθμών.