Γ.Δ.
1408.05 0,00%
ACAG
0,00%
5.34
BOCHGR
0,00%
4.39
CENER
0,00%
8.44
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
0,00%
2.27
OPTIMA
0,00%
12.74
TITC
0,00%
38.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.48
ΑΒΕ
0,00%
0.466
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.665
ΑΛΦΑ
0,00%
1.515
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.66
ΑΣΚΟ
0,00%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
0,00%
0.57
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
0,00%
5.27
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.76
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.36
ΔΑΑ
0,00%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
0,00%
11.55
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.665
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.385
ΕΕΕ
0,00%
33.7
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.512
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.99
ΕΛΛ
0,00%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.734
ΕΛΠΕ
0,00%
6.765
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.87
ΕΛΧΑ
0,00%
1.852
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.115
ΕΤΕ
0,00%
6.99
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.12
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.74
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.058
ΕΧΑΕ
0,00%
4.4
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.301
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.9
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.88
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.31
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.929
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.998
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.71
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.455
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.419
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.088
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.54
ΚΡΙ
0,00%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
0,00%
0.734
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.995
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.37
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.51
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.635
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.818
ΞΥΛΚ
0,00%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
0,00%
31.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.32
ΟΠΑΠ
0,00%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.79
ΟΤΕ
0,00%
14.98
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.2
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
0,00%
2.36
ΠΕΙΡ
0,00%
3.599
ΠΕΡΦ
0,00%
5.4
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.88
ΠΛΑΘ
0,00%
3.935
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.57
ΣΑΡ
0,00%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.333
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.54
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.52
ΣΠΙ
0,00%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
0,00%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

ΕΕ: Πάνω από 20.000 νεκροί σε τροχαία το 2022

Περίπου 20.600 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα πέρυσι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σημειώνοντας αύξηση 3% σε σχέση με το 2021.

Παράλληλα σημειώθηκαν 10% λιγότεροι θάνατοι (2.000) σε σύγκριση με το 2019. Πλέον, στόχος της ΕΕ και του ΟΗΕ είναι να μειώσουν στο μισό τον αριθμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2030.

Οι μεγαλύτερες μειώσεις, άνω του 30%, σημειώθηκαν στη Λιθουανία και την Πολωνία, με τη Δανία να καταγράφει επίσης πτώση 23%. Αντίθετα, τα τελευταία τρία χρόνια, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα σε χώρες όπως η Ιρλανδία, η Ισπανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ολλανδία και η Σουηδία παρέμεινε σχετικά σταθερός ή αυξήθηκε ελάχιστα.

Οι ασφαλέστεροι και οι πιο επικίνδυνοι δρόμοι

Η συνολική κατάταξη των ποσοστών θνησιμότητας των χωρών δεν έχει αλλάξει σημαντικά από την περίοδο πριν από την πανδημία με τους ασφαλέστερους δρόμους να βρίσκονται στη Σουηδία (21 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους) και τη Δανία (26 ανά εκατομμύριο κατοίκους). Αντίθετα η Ρουμανία (86 ανά εκατομμύριο κατοίκους) και η Βουλγαρία (78 ανά εκατομμύριο κατοίκους) ανέφεραν τα υψηλότερα ποσοστά το 2022. Ο μέσος όρος της ΕΕ ήταν 46 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους.

Με βάση τα διαθέσιμα δεδομένα για το 2021, το 52% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα σημειώθηκαν σε αγροτικούς δρόμους, έναντι 39% σε αστικές περιοχές και 9% σε αυτοκινητόδρομους. Οι άνδρες ευθύνονται για τρεις στους τέσσερις θανάτους από τροχαία ατυχήματα (78%). Οι επιβάτες αυτοκινήτων (οδηγοί και επιβάτες) αντιπροσώπευαν το 45% όλων των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, ενώ οι πεζοί αντιπροσώπευαν το 18%, οι χρήστες δικύκλων (μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα) το 19% και οι ποδηλάτες το 9% των συνολικών θανάτων.

Εντός των αστικών περιοχών, η κατάσταση διαφοροποιείται με τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου (πεζοί, ποδηλάτες και χρήστες ηλεκτρικών δικύκλων) να αντιπροσωπεύουν λίγο λιγότερο από το 70% των συνολικών θανάτων. Οι θάνατοι χρηστών αστικών δρόμων συμβαίνουν στη συντριπτική τους πλειοψηφία σε ατυχήματα που περιλαμβάνουν αυτοκίνητα και φορτηγά και έτσι υπογραμμίζουν την ανάγκη βελτίωσης της προστασίας των ευάλωτων χρηστών του δρόμου.

Ανησυχία για τους ποδηλάτες

Από τα σημεία που χρήζουν μεγάλης προσοχής, σύμφωνα με τα στοιχεία, είναι το αυξημένο ποσοστό ενασχόλησης με την ποδηλασία, ενώ αποτελεί σοβαρή αιτία ανησυχίας η τάση στον αριθμό των ποδηλατών που σκοτώνονται στους δρόμους της ΕΕ. Αυτή είναι η μόνη ομάδα χρηστών του δρόμου που δεν σημείωσε σημαντική μείωση των θανάτων την τελευταία δεκαετία, η οποία οφείλεται στην ελλιπή υποδομή. Το 2022, για παράδειγμα, τα προκαταρκτικά στοιχεία από τη Γαλλία δείχνουν αύξηση 30% στους θανάτους από ποδήλατο σε σύγκριση με το 2019.

Τα στοιχεία για την Ελλάδα

Στην Ελλάδα το 2019 είχαμε 64 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκων, το 2020 μειώθηκαν στους 54 θανάτους, το 2021 είχαμε 57 θανάτους και το 2022 είχαμε 58 θανάτους, καταγράφοντας αύξηση 1%. Σε σχέση με το 2019 οι θάνατοι ήταν μειωμένοι κατά 11% και σε σχέση με την τριετία 2017-2019 οι θάνατοι ήταν επίσης μειωμένοι κατά 13%.

Να θυμίσουμε ότι το 2018, η ΕΕ έχει θέσει στόχο μείωσης 50% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, όπως και των σοβαρών τραυματισμών, έως το 2030. Αυτό ορίστηκε στο στρατηγικό σχέδιο δράσης της Επιτροπής για την οδική ασφάλεια και το πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2021-2030, το οποίο καθορίζει επίσης σχέδια οδικής ασφάλειας με στόχο την επίτευξη μηδενικών θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2050 («Vision Zero»).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!