Γ.Δ.
1456.87 +0,30%
ACAG
0,00%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
+0,99%
9.2
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
-0,22%
2.28
OPTIMA
+0,96%
12.68
TITC
+0,38%
39.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,94%
1.508
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
-0,19%
2.595
ΑΚΡΙΤ
+2,90%
0.71
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
+0,82%
1.5925
ΑΝΔΡΟ
-0,94%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+1,19%
10.19
ΑΣΚΟ
+0,71%
2.85
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+1,19%
0.678
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
+1,90%
5.37
ΒΙΟΚΑ
+0,80%
1.88
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,77%
18.34
ΔΑΑ
+0,15%
8.012
ΔΑΙΟΣ
-5,03%
3.4
ΔΕΗ
+1,64%
11.79
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,97%
0.311
ΕΒΡΟΦ
+1,99%
1.79
ΕΕΕ
+0,37%
32.3
ΕΚΤΕΡ
+1,94%
1.784
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+1,83%
2.22
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,34%
1.964
ΕΛΠΕ
-0,21%
7.285
ΕΛΣΤΡ
-0,48%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,75%
1.87
ΕΛΧΑ
+0,64%
1.892
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,42%
1.19
ΕΤΕ
+0,51%
7.88
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,04%
2.251
ΕΧΑΕ
+1,57%
4.54
ΙΑΤΡ
+2,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-1,80%
0.328
ΙΛΥΔΑ
+1,27%
2
ΙΝΚΑΤ
-0,21%
4.82
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+0,60%
1.004
ΙΝΤΕΚ
-0,34%
5.84
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,63%
2.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+0,87%
2.885
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,65%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,67%
1.525
ΚΟΡΔΕ
+0,70%
0.432
ΚΟΥΑΛ
-1,69%
1.16
ΚΟΥΕΣ
+0,51%
5.89
ΚΡΙ
-1,30%
15.15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.74
ΛΑΜΔΑ
-0,42%
7.14
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
+0,70%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-0,47%
2.1
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+2,63%
2.93
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
-1,07%
20.34
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
+0,56%
2.705
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+0,48%
25.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
+0,84%
33.68
ΝΑΚΑΣ
-0,71%
2.8
ΝΑΥΠ
-8,76%
0.75
ΞΥΛΚ
+1,11%
0.274
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+0,91%
22.2
ΟΛΠ
-0,67%
29.85
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,38%
15.63
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,88%
0.805
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
+0,58%
10.42
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
+1,13%
3.935
ΠΕΡΦ
+1,30%
5.46
ΠΕΤΡΟ
+0,73%
8.3
ΠΛΑΘ
+0,38%
3.935
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+5,34%
1.262
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.23
ΡΕΒΟΙΛ
+1,46%
1.735
ΣΑΡ
+0,93%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,50%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
0,00%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
+2,57%
3.795
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Καραμανλής: Στρατηγικό σχέδιο για όλη την Αττική από τον ΟΑΣΑ

Στην επέκταση των αστικών συγκοινωνιών σε Ωρωπό και Μαραθώνα, καθώς και στη λειτουργία του ιστορικού «μουντζούρη» στο Πήλιο, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στη Βουλή. 

Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο κ. Καραμανλής καταρχήν υπενθύμισε τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει την τελευταία τετραετία στις αστικές συγκοινωνίες. Τόνισε ότι ο ΟΑΣΑ πρέπει πλέον να εκπονήσει ένα νέο στρατηγικό σχέδιο για όλη την Αττική, μια συνολική μελέτη, ώστε να διαπιστωθεί η συγκοινωνιακή προσφορά ανάλογα με την επιβατική ζήτηση. Επισήμανε μάλιστα ότι, ειδικότερα σε Ωρωπό και Μαραθώνα είναι άλλη η ζήτηση τους χειμερινούς και άλλη τους θερινούς μήνες. 

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι στις συγκεκριμένες περιοχές υπάρχει αστική σύνδεση με την κυκλική γραμμή 310 (Μαραθώνας – Νέα Μάκρη – Ραφήνα – Μάτι) με 17 δρομολόγια την ημέρα, και τη γραμμή 314 (Σταθμός Δουκίσσης Πλακεντίας –  Παλλήνη – Ραφήνα) με 37 δρομολόγια την ημέρα, επισημαίνοντας ότι έχει υπάρξει σημαντική αύξηση των δρομολογίων από το 2019. Στη συνέχεια ανακοίνωσε ότι θα επεκταθεί άμεσα η γραμμή 314 ώστε να φτάνει στη Νέα Μάκρη

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι το νέο σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες βρίσκεται στη διαδικασία διενέργειας διαγωνισμού και η εκπόνηση της μελέτης θα ξεκινήσει μέσα στο 2023

«Θα πρέπει να συζητήσουμε σοβαρά τη δυνατότητα δημιουργίας δημοτικής συγκοινωνίας», εκτίμησε επίσης ο κ. Καραμανλής, καταλήγοντας ότι ο συνδυασμός της επέκτασης των δρομολογίων που ανέφερε σήμερα, με την αναδιοργάνωση συνολικά των αστικών συγκοινωνιών και τη δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας, θα δώσει λύσεις στη βόρεια Αττική.

«Μουντζούρης» Βόλου: Προτεραιότητα η ασφάλεια

Στη συνέχεια ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση για το τραινάκι του Πηλίου.

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι εάν χαρακτηριστεί ο λεγόμενος «μουντζούρης» ως ιστορική γραμμή και εξαιρεθεί από το 4ο σιδηροδρομικό πακέτο, δεν θα υπάγεται στις ίδιες προβλέψεις ασφαλείας με τις υπόλοιπες σιδηροδρομικές γραμμές. 

«Αυτή τη στιγμή, οι ίδιες προδιαγραφές ασφαλείας που ισχύουν για το δρομολόγιο π.χ. Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ισχύουν και για το τραινάκι του Πηλίου. Τις ίδιες προϋποθέσεις που πρέπει να οφείλει να πληροί ο μηχανοδηγός του Αθήνα – Θεσσαλονίκη (δηλαδή πιστοποιήσεις, ιατρικές εξετάσεις), οφείλει να πληροί και ο μηχανοδηγός στο Πήλιο. Εάν βγάλουμε το τρενάκι από το πακέτο, θα μεταβληθεί ποιοτικά η ασφάλεια για τους επιβάτες», τόνισε και πρόσθεσε: «Μία υπεύθυνη Πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών». 

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε άλλωστε ότι η σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία αφήνει στα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης το ελεύθερο να αποφασίσουν που θα υπαχθούν οι ιστορικές και τουριστικές υποδομές. 

«Εμείς δεν αφήνουμε μία ιδιωτική εταιρεία, όπως η Hellenic Train, να αποφασίζει μόνη της. Διότι όταν της δίνουμε χρήματα, όπως κάνουμε και με τον ‘‘Οδοντωτό’’ στα Καλάβρυτα και με το ιστορικό τραίνο στην Αρχαία Ολυμπία, ελέγχουμε πλήρως πολλά ζητήματα που αφορούν αυτό το δρομολόγιο», σημείωσε. 

Ειδικότερα υπογράμμισε ότι με την ένταξη του τραίνου του Πηλίου στις Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) διασφαλίζεται ότι θα πραγματοποιούνται τα «minimum» δρομολόγια και ότι οι τιμές δεν μπορούν να μεταβληθούν χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου, ελέγχεται η ιδιωτική εταιρεία ότι θα εφαρμόζει τα συμφωνηθέντα και εξασφαλίζονται οι μέγιστες δυνατές προδιαγραφές ασφαλείας.

Ο κ. Καραμανλής εξάλλου επισήμανε ότι και σε ευρωπαϊκές χώρες με ανεπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως η Γαλλία και η Γερμανία, επιδοτούνται ακόμη και βασικά δρομολόγια.

«Αυτή τη στιγμή έχοντας το ‘‘μουντζούρη’’ στις ΥΔΥ αυτό που καταφέρνουμε είναι: Καλύτερες υπηρεσίες, καλύτερη δυνατή τιμή και καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Νομίζω ότι είναι δύσκολο να διαφωνήσετε πως αυτό εξυπηρετεί το κοινωνικό συμφέρον», δήλωσε. 

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στηλίτευσε μάλιστα την υποκρισία του ΣΥΡΙΖΑ. «Ιδιωτικοποιήσατε τη Hellenic Train σε ένα βράδυ για 45 εκατομμύρια ευρώ και έρχεστε και μας κουνάτε το δάχτυλο. Λίγο έλεος σε αυτή την αίθουσα. Οι δήθεν αριστεροί που θα τα κρατικοποιούσατε. Τώρα θέλετε να πάει το τραινάκι στο Δήμο. Ο Δήμος μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα μία τέτοια σιδηροδρομική γραμμή από ότι μπορεί να λειτουργήσει υπό την αιγίδα του ΟΣΕ και μίας κρατικής οντότητας;» Αναρωτήθηκε απευθυνόμενος στην αξιωματική αντιπολίτευση και τόνισε ότι με τη σύμβαση που υπέγραψε η Κυβέρνηση με τη Hellenic Train διόρθωσε τα κακώς κείμενα της ιδιωτικοποίησης – ξεπουλήματος του ΣΥΡΙΖΑ. 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!