THEPOWERGAME
Ναυτικά… γυμνάσια κάνει στην Πειραιώς ο εφοπλιστής Μάριος Ηλιόπουλος. Μέσα σε μία εβδομάδα η Τράπεζα υποχρεώθηκε σε βελτίωση της τιμής, στη δημόσια πρόταση που έχει υποβάλει για τη MIG, κατά 29,4% και από τα 0,1668 ευρώ που ήταν η παλιά τιμή ανέβηκε στα 0,217 ευρώ. Κοντά στα 10 εκατ. κομμάτια άλλαξαν χέρια χθες με την μετοχή να… σπάει και τη νέα τιμή που έδωσε η τράπεζα, πραγματοποιώντας υψηλό στα 28 λεπτά και άνοδο 24,4% και χαμηλό ημέρας πάλι πάνω από την νέα τιμή της δημόσιας πρότασης, στα 0,223 ευρώ.
Η κεφαλαιοποίηση της MIG «πέταξε» χθες μέσα στη μέρα αγγίζοντας τα 250 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που μόνο τα δάνεια της Attica που ενοποιεί η εταιρεία συμμετοχών ξεπερνούν τα 443 εκατ. ευρώ.
Ο αγώνας δρόμου ανάμεσα στις δύο πλευρές, σύμφωνα με χρηματιστηριακές πηγές, μάλλον έχει την εξήγησή του, όσο πλησιάζει η γενική συνέλευση της 3ης Μαρτίου. Στόχος της Πειραιώς είναι να αποκτήσει μέσω της δημόσιας πρότασης την καταστατική πλειοψηφία του 67%. Πλέον με βάση τις συναλλαγές που γνωστοποιήθηκαν την Τετάρτη, η τράπεζα ελέγχει το 53,5% ή 502,65 εκατ. δικαιώματα ψήφου. Η τελευταία ενημέρωση εκ μέρους του περιβάλλοντος του εφοπλιστή Μ. Ηλιόπουλου έγινε την περασμένη Παρασκευή και οριοθετούσε το ποσοστό του 10,69%.
Η Τράπεζα Πειραιώς, όπως αναφέρουν πληροφορίες θέλει να μπλοκάρει την πλευρά Ηλιόπουλου με δύο τρόπους. Πρώτον, να μην καταφέρει ο εφοπλιστής μέσω εταιρειών του ή κωδικών που συνεργάζονται με τον ίδιο να ανεβάσει τη συμμετοχή του πάνω από το 33%, όπου δεν θα είχε νόημα η απόκτησή του, αφού η τράπεζα θα ελέγχει το 67%, οπότε τυχόν δημόσια πρόταση εκ μέρους του θα έπεφτε στο κενό. Και ταυτόχρονα θα είχε τη δυνατότητα λήψης αποφάσεων σε κάθε επίπεδο διοικητικά. Η απόκτηση του 67% για την Τράπεζα θα ήταν ιδανικό να συνέβαινε το συντομότερο δυνατό και πριν από την γενική συνέλευση της 3ης Μαρτίου.
Δεύτερον, να εμποδίσει την πλευρά του εφοπλιστή να αποκτήσει το 20%, όπου σ’ αυτή την περίπτωση μπορεί να εγείρει ζήτημα διαχειριστικού ελέγχου της εταιρείας, μία διαδικασία που θα απαιτήσει χρόνο και θα μπλοκάρει τη διαδικασία ανταλλαγής των δανείων της Attica με την Strix, θυγατρική της Πειραιώς κατά 100%.
Πλην όμως, για τον ίδιο τον εφοπλιστή σημαντικό είναι το γεγονός, ότι η συγκεκριμένη επενδυτική του κίνηση είναι win – win. Δηλαδή, αν μπλοκάρει τα σχέδια της Πειραιώς, θα διατηρηθεί το σημερινό status quo στις γραμμές του Αιγαίου, ενώ αν αποχωρήσει αυτό θα γίνει με μεγάλο κέρδος, καθώς μέση τιμή κτήσης του είναι πολύ κάτω ακόμα και από την πρώτη τιμή της δημόσιας πρότασης της Πειραιώς των 0,166 ευρώ.