THEPOWERGAME
Μία από τις καλύτερες περιόδους της διανύει η εταιρεία Cafetex του Γιάννου Μπενόπουλου, γνωστότερη από το σήμα Coffeeway. Το 2022 σημείωσε σημαντική αύξηση πωλήσεων, ενώ ετοιμάζεται για την πρώτη της εξαγορά στην Αγγλία, η οποία, πέρα από επιπλέον τζίρο, θα της δώσει πρόσβαση σε νέα δίκτυα και αγορές του εξωτερικού.
Είσοδος στον στιγμιαίο αρωματικό
Η Coffeeway, η οποία εδώ και τρεις δεκαετίες έχει συνδέσει το όνομά της με τους αρωματικούς καφέδες φίλτρου, έχει υπογράψει προσύμφωνο για την απόκτηση βρετανικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στην αγορά του αρωματικού στιγμιαίου καφέ (σ.σ.: τύπου Nescafe). Όπως εξήγησε ο ιδρυτής της εταιρείας, Γιάννος Μπενόπουλος, μπορεί να πρόκειται για μία θεωρητικά μικρή κατηγορία, όμως θα προκύψουν σημαντικές συνέργειες, καθώς η βρετανική εταιρεία δραστηριοποιείται στην παραγωγή προϊόντων για σούπερ μάρκετ σε περίπου τριάντα χώρες.
Η εξαγορά, που αφορά πλειοψηφικό ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, αναμένεται να ολοκληρωθεί τον επόμενο μήνα, καθώς τώρα είναι σε εξέλιξη το due diligence. Ο κύκλος εργασιών της βρετανικής εταιρείας είναι της τάξης των 8 εκατ. ευρώ και κινείται σταθερά ανοδικά τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με τον κ. Μπενόπουλο, το όφελος για την Cafetex είναι σημαντικά μεγαλύτερο από τον κύκλο εργασιών, καθώς μέσω του δικτύου της αναμένεται να συμβάλει στη διεθνοποίηση του ελληνικού ομίλου.
Υπερδιπλασιασμός πωλήσεων
Η εξαγορά και η διεθνής επέκταση, σε συνδυασμό με την πολύ καλή πορεία στην ελληνική αγορά, δίνει το δικαίωμα στον ιδρυτή της Coffeeway να θεωρεί εφικτό τον στόχο για υπερδιπλασιασμό των πωλήσεων την επόμενη διετία. Ήδη η εταιρεία έρχεται από μία πολύ καλή χρήση του 2022, όταν ο τζίρος βελτιώθηκε κατά 30%. Η αύξηση αυτή προήλθε μόλις 8% από ανατιμήσεις και το μεγαλύτερο ποσοστό από βελτίωση των μεριδίων και την αύξηση παραγωγής στο private label.
Ταυτόχρονα, ο όμιλος εισέρχεται και στην αγορά του HoReCa μέσω συνεργασίας με τη Χελίττα, που δραστηριοποιείται στο συγκεκριμένο κανάλι για πάνω από 40 χρόνια. Στόχος είναι να βρεθούν το σήμα και τα προϊόντα της Coffeeway σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία στην κατηγορία HoReCa και για τον λόγο αυτόν η εταιρεία επενδύει και στην αγορά μηχανών παρασκευής καφέ, οι οποίες θα διατίθενται στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις μέσω χρησιδανείου.
Μείωση δικτύου
Η Coffeeway, που το 2024 θα συμπληρώσει τριάντα χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, μπορεί να ξεκίνησε ως μοντέρνο καφεκοπτείο με έμφαση στον καφέ φίλτρου, όμως τόσο οι καταναλωτικές συνθήκες όσο και η ίδια αγορά του καφέ έχουν αλλάξει. Πλέον ένα από τα δυνατά χαρτιά της εταιρείας, αλλά και η κατηγορία που έχει δυναμική, είναι αυτή της κάψουλας εσπρέσο μέσω του δικτύου των σούπερ μάρκετ. Παράλληλα, η γιγάντωση αλυσίδων καφέ που διατηρούν και ένα μικρό τμήμα καφεκοπτείου, σύμφωνα με τον κ. Μπενόπουλο, «κανιβάλισαν» τη συγκεκριμένη αγορά. Στο πλαίσιο αυτό, το επόμενο διάστημα θα μειωθεί δραστικά το δίκτυο καταστημάτων Coffeeway, που σήμερα αριθμεί 15 καταστήματα, εταιρικά και franchise. Στόχος είναι να μείνει ένας μικρός αριθμός, στη λογική των flagship, όπου ο καταναλωτής θα βρίσκει όλη την γκάμα των προϊόντων και θα κατανοεί την κουλτούρα της εταιρείας.