Γ.Δ.
1482.78 +0,02%
ACAG
+0,51%
5.89
CENER
-0,10%
9.69
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,01%
8.98
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+1,65%
12.3
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-0,27%
1.46
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,22%
2.26
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
0,00%
3.07
ΑΛΦΑ
+0,12%
1.7245
ΑΝΔΡΟ
+2,11%
6.76
ΑΡΑΙΓ
+0,08%
11.9
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.8
ΑΣΤΑΚ
+2,02%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+5,49%
9.6
ΑΤΤΙΚΑ
+0,79%
2.56
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,17%
5.99
ΒΙΟΚΑ
-0,84%
2.35
ΒΙΟΣΚ
+4,33%
1.445
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-1,84%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.12
ΔΑΑ
-0,10%
7.99
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+1,30%
11.65
ΔΟΜΙΚ
+4,26%
3.795
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.325
ΕΒΡΟΦ
+4,52%
1.62
ΕΕΕ
-0,36%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+0,23%
4.33
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
+1,78%
2.29
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,72%
2.075
ΕΛΠΕ
-0,46%
7.585
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+1,26%
1.774
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.89
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,86%
1.345
ΕΤΕ
+0,17%
8.428
ΕΥΑΠΣ
-1,78%
3.31
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.79
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.24
ΕΧΑΕ
-0,62%
4.79
ΙΑΤΡ
-1,15%
1.72
ΙΚΤΙΝ
+0,12%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
+2,02%
1.765
ΙΝΚΑΤ
+0,10%
4.995
ΙΝΛΙΦ
+1,17%
5.2
ΙΝΛΟΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.06
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-1,98%
1.235
ΙΝΤΚΑ
+0,44%
3.425
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-2,33%
1.47
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,66%
1.495
ΚΟΡΔΕ
+0,40%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+1,84%
1.22
ΚΟΥΕΣ
+0,75%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,44%
11.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,87%
1.14
ΛΑΒΙ
0,00%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.4
ΛΑΜΨΑ
-2,19%
35.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,50%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,12%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-2,01%
3.655
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,53%
23.94
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+1,78%
2.86
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,51%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,88%
36.82
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
-0,86%
0.922
ΞΥΛΚ
+0,36%
0.277
ΞΥΛΠ
0,00%
0.426
ΟΛΘ
-1,89%
20.8
ΟΛΠ
-0,36%
27.45
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.58
ΟΠΑΠ
-0,06%
16
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,27%
14.51
ΟΤΟΕΛ
+0,51%
11.76
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-0,75%
3.959
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.88
ΠΛΑΘ
+0,47%
4.265
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.162
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,35%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
+2,83%
2
ΣΑΡ
+1,07%
11.3
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.68
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
+4,80%
0.698
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,86%
4.11
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

ΙΕΛΚΑ: Σχεδόν 350 ευρώ εξοικονομούν τα νοικοκυριά από τις προσφορές και εκπτώσεις στα σουπερμάρκετ

Τα ελληνικά νοικοκυριά γλίτωσαν 350 ευρώ από προσφορές και εκπτώσεις στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ το 2020 σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας που πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2014-2021, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα.

Οι Έλληνες, στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σουπερ-μάρκετ μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, κερδίζοντας σημαντικά οφέλη.

Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 13%, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με τα προηγούμενα έτη όπως φαίνεται στο σχήμα 1

Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος σε πάνω από 350 ευρώ ετησίως για το 2020, με τη μέση ετήσια εξοικονόμηση τα τελευταία χρόνια να είναι πάνω από 300 ευρώ. Η αξία αυτή είναι σταθερή σε ετησία βάση την τελευταία 5ετία με εξαίρεση το 2016, χρονιά υπολειτουργίας δύο εκ των τότε σημαντικότερων αλυσίδων σουπερμάρκετ της χώρας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2014 εξαιτίας της μείωσης της δαπάνης στων νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου, η οποία εκτιμάται σε περίπου 4% την εξεταζόμενη 5ετία.

Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε περίπου 2.100 ευρώ για την εξεταζόμενη περίοδο, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 7 χρόνια πλησιάζει τα 9 δισεκατομμύρια ευρώ.

Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάστηκαν και άλλες απόψεις των καταναλωτών γύρω από τις προσφορές οι οποίες δείχνουν μία σταδιακή αλλαγή.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 2017 το 74% των ερωτώμενων κυνηγούσε τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σουπερμάρκετ, αυτό το ποσοστό το 2020 έχει διαμορφωθεί σε 20%. Αυτή η εξέλιξη είναι αποτέλεσμα της αύξησης των προωθητικών ενεργειών. Πλέον οι καταναλωτές βρίσκουν περισσότερες ευκαιρίες, ενώ τις βρίσκουν και πιο εύκολα.

Παράλληλα όμως μειώνεται και η επίδραση που έχουν οι προσφορές και οι εκπτώσεις στην επιλογή καταστήματος. Το ποσοστό των καταναλωτών που επίλεγε κατάστημα με κύριο λόγο τις προσφορές έχει μειωθεί από 63% το 2017 σε 44% το 2020, κάτι που δείχνει ότι πλέον δεν αποτελεί τόσο έντονο σημείο διαφοροποίησης ανάμεσα στις αλυσίδες σουπερμάρκετ το εύρος των προωθητικών ενεργειών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!