THEPOWERGAME
Όταν ένας από τους ιδρυτές της Deliverback ξέχασε το αγαπημένο του μπουφάν σε ένα ξενοδοχείο, ταλαιπωρήθηκε επί μήνες, για να το πάρει πίσω. Κάπως έτσι γεννήθηκε η startup Deliverback, η οποία το 2019 δέχτηκε τους πρώτους της πελάτες.
Σήμερα, η ελληνική startup συνεργάζεται με περισσότερα από 1.000 ξενοδοχεία, προσφέροντας δωρεάν μια ηλεκτρονική υπηρεσία, η οποία, αξιοποιεί την τεχνολογία, για να κάνει ακριβώς αυτό: να παραδώσει αντικείμενα ξεχασμένα στους ξενοδοχειακούς χώρους στους ιδιοκτήτες τους.
Με ιδρυτές τους Ελισάβετ Καρατζά, Γιώργο Αυγενάκη και Γιώργο Ζαχαρτζή, η εταιρεία διερευνά συνεργασίες -εκτός από ξενοδοχεία- και με αεροδρόμια, επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων και ακτοπλοϊκές εταιρείες. Ταυτόχρονα μεθοδεύει την επέκτασή της εκτός ελληνικών συνόρων, με πρώτους σταθμούς τις ευρωπαϊκές αγορές.
Η Deliverback είναι η νεοφυής εταιρεία που κέρδισε την πρώτη θέση του βάθρου στον διαγωνισμό του Προγράμματος Επιτάχυνσης CapsuleT. Είναι δε, όπως και οι startups ORBITOTRAVEL και η CELLARHOPPING, που επίσης ανέβηκαν στο βάθρο του φετινού, 5ου, CapsuleT, εταιρείες που έχουν μπει δυναμικά στον κλάδο του τουρισμού, κάνοντας disrupt στην πιο «βαριά» βιομηχανία της ελληνικής οικονομίας.
Καινοτομία στο Lost & Found
Σήμερα ένας στους 100 πελάτες ξενοδοχείων ξεχνάει προσωπικά του αντικείμενα στο δωμάτιό κατά την αναχώρηση: από κινητά και κοσμήματα έως ρούχα και αγαπημένα παιχνίδια των παιδιών. Και περισσότεροι από ένας στους πεντακόσιους επιδιώκουν να τα ανακτήσουν ενεργά.
«Η DeliverBack βάζει τάξη στο χάος της διαχείρισης των απολεσθέντων. Μέσω του συστήματος συντονίζονται όλες οι διαδικασίες για την επιστροφή τους μεταξύ του ξενοδοχείου, της εταιρείας courier και του ταξιδιώτη. Και το κάνουμε εύκολα και οικονομικά για όλους» εξηγεί ο CFO της startup, Γιώργος Ζαχαρτζής.
Όπως λέει ο ίδιος, ο τομέας των Lost & Found στα ξενοδοχεία είναι σε πολύ πρώιμα στάδια, χωρίς οργάνωση, με πολλά προβλήματα στην διαχείριση της επικοινωνίας μεταξύ του ξενοδοχείου και των συνεργαζόμενων μερών. Το ξενοδοχείο καλείται να διαχειριστεί έναν τομέα τον οποίο δεν γνωρίζει και ο οποίος δεν σχετίζεται με το τουριστικό προϊόν που με τόσο κόπο έχει καταφέρει να δημιουργήσει.
Η Deliverback αξιοποιεί την τεχνολογία για να βελτιώσει την εμπειρία επιστροφής των ξεχασμένων αντικειμένων κάθε ταξιδιώτη. Έτσι, αυξάνονται οι θετικές κριτικές του ξενοδοχείου, ενώ παράλληλα μειώνεται σημαντικά ο χρόνος που δαπανάται από ένα ξενοδοχείο τόσο στη διαχείριση όσο και στην αποστολή των απολεσθέντων αντικειμένων των πελατών του.
Η ελληνική startup έχει δημιουργήσει ένα διαχειριστικό περιβάλλον, το οποίο οργανώνει την επικοινωνία του πελάτη με το ξενοδοχείο και την κίνηση του courier για την επιτυχημένη αποστολή ενός χαμένου αντικειμένου. Αναλαμβάνει επίσης την επικοινωνία με τον ταξιδιώτη και την οργάνωση της παραλαβής του αντικειμένου από τον courier, δίνοντας όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται τόσο στο ξενοδοχείο όσο και στον πελάτη του.
Τo ξενοδοχείο το μόνο που έχει να κάνει είναι το verification ότι έχει βρει το αντικείμενο και να φτιάξει το πακέτο σωστά, ώστε να επιστραφεί με ασφάλεια πίσω στον πελάτη. Μέσα από ένα διαχειριστικό εργαλείο και μια online φόρμα ο ταξιδιώτης μπορεί να συμπληρώσει τα στοιχεία του, έχοντας μια επιτυχημένη και γρήγορη αποστολή.
Για ταξιδιώτες με κινητικά προβλήματα
Η startup Orbito Travel, που δημιούργησαν ο Ηλίας Αλεξάκης και η Πέννυ Καλοφούτη, και κατέκτησε τη δεύτερη θέση στο 5οCapsuleT, φιλοδοξεί να γίνει το πρώτο online ταξιδιωτικό πρακτορείο αποκλειστικά για ταξιδιώτες με κινητικά προβλήματα. Η startup προσφέρει μία ολιστική λύση στη διαδικασία σχεδιασμού και ολοκλήρωσης ενός ταξιδιού, βάσει εξατομικευμένων αναγκών και προτιμήσεων του κάθε ταξιδιώτη, μέσα από μία διαδικτυακή συναλλαγή.
«Στην OrbitoTravel έχουμε έχει μια ολιστική προσέγγιση στην παροχή υπηρεσιών για τον ταξιδιώτη με κινητικά προβλήματα: μια εμπειρία που ξεκινά από τη στιγμή που θα ξεκινήσει από το σπίτι του μέχρι τη στιγμή που θα επιστρέψει σε αυτό» εξηγεί ο Ηλίας Αλεξάκης. Όπως αναφέρει ο ίδιος, όταν ένας ταξιδιώτης με μειωμένη κινητικότητα ξεκινά να εξερευνά τον κόσμο, πολλοί παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν την εμπειρία του.
Η startup απαντά σε όλα αυτά τα ζητήματα: από το πώς θα φτάσει ένα άτομο με κινητικά προβλήματα στον προορισμό του, μέχρι το που θα μείνει, που θα φάει, πως θα μετακινηθεί εντός του τόπου προορισμού και ποιες εξειδικευμένες εμπειρίες μπορεί να έχει εκεί. Έτσι, τα άτομα με κινητικά προβλήματα που ταξιδεύουν δεν χρειάζεται, πλέον, να επικοινωνούν επανειλημμένα με τρίτους, εξηγώντας τις ανάγκες τους και τις προτιμήσεις τους, σπαταλώντας ώρες σε αναζητήσεις είτε μέσω του Διαδικτύου, ή τηλεφωνικά.
Η πλατφόρμα επιτρέπει σε ταξιδιώτες με κινητικά προβλήματα να έχουν διαδικτυακή πρόσβαση σε όλα τα επιμέρους στοιχεία του ταξιδιού τους, τα οποία έχουν κατηγοριοποιηθεί σε έξι ενότητες και είναι πλήρως εναρμονισμένα στις εξειδικευμένες τους κινητικές ανάγκες. Κάθε επιλογή είναι επαληθευμένη από την ομάδα της οrbitotravel, γεγονός που εγγυάται ότι η διαδικασία σχεδιασμού του ταξιδιού τους θα είναι ομαλή και ασφαλής.
Online πλατφόρμα agro-experiences
Ο Τάσος Κανναβός και η Σοφία Μουσέτη, ιδρυτές της Cellarhopping, που κατέκτησε την τρίτη θέση στον διαγωνισμό του 5ουCapsuleT, ταξιδεύοντας οι ίδιοι ανά την Ευρώπη, είδαν πόσο οργανωμένα λειτουργούσαν τα οινοποιεία των περιοχών που επισκέπτονταν σε σχέση με τον τουρισμό. Αποφάσισαν λοιπόν να βάλουν τον αγροτουρισμό σε ψηφιακά μονοπάτια.
«Ο αγροτουρισμός αναμφίβολα κερδίζει δημοτικότητα. Ωστόσο, είναι ακόμα πολύ νωρίς όσον αφορά τις ψηφιακές υποδομές, τα πιο αποδοτικά μοντέλα λειτουργίας και τη διασύνδεση μεταξύ επιχειρήσεων. Θελήσαμε με το Cellarhopping να προσφέρουμε στους παραγωγούς, που παρέχουν αγροτουριστικές υπηρεσίες, τα απαραίτητα ψηφιακά εργαλεία για την ανάπτυξη τους» τονίζει ο ΤάσσοςΚανναβός, CEO της startup.
Το Cellarhopping έρχεται να αναδείξει το κομμάτι του αγροτουρισμού, παρέχοντας τη δυνατότητα σε τουριστικούς πράκτορες, δήμους και εταιρείες διαχείρισης προορισμών άλλα και ξενοδοχεία, να πωλούν agro-experiences μέσω της εν λόγω πλατφόρμας. Πρακτικά, η πλατφόρμα θα συνδέει επαγγελματίες του τουρισμού, που θέλουν να προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες στους ταξιδιώτες, με παραγωγούς που δρουν ως πάροχοι αγροτουριστικών υπηρεσιών.
Οινοποιεία, αγροφάρμες, ζυθοποιεία, ελαιοτριβεία και οποιοσδήποτε μπορεί να προσφέρει θεματική εμπειρία, μπορεί να διαθέτει τις υπηρεσίες του μέσω cellarhopping και να επωφελείται από την αύξησης της επισκεψιμότητας και του εισοδήματος του.
Οι επαγγελματίες του τουρισμού θα μπορούν να προσφέρουν θεματικές εμπειρίες για τους πελάτες τους είτε αγοράζοντας είτε σχεδιάζοντας μοναδικά προϊόντα για την προώθηση στο δικό τους δίκτυο. Ταυτόχρονα, σώζουν χρήμα και χρόνο και παραμένουν ανταγωνιστικοί και συμβατοί με την έντονη τάση για βιώσιμο τουρισμό.