THEPOWERGAME
Αν και τον περασμένο χρόνο μετρήσαμε περίπου 10 εξαγορές στον κλάδο των σούπερ μάρκετ και φέτος η χρονιά ξεκίνησε με κάποιες κινήσεις μικρού μεγέθους και έντονη φημολογία, ο όμιλος Metro – My Market της οικογένειας Παντελιάδη προς το παρόν κρατάει τα χαρτιά του κλειστά. Έχοντας στο ιστορικό μία μεγάλη εξαγορά, αυτή του ομίλου Βερόπουλου πριν από περίπου επτά χρόνια, γνωρίζει πόσο δύσκολο είναι να ενσωματώσεις και ενοποιήσεις δύο διαφορετικές και με χιλιάδες εργαζόμενους εταιρείες σούπερ μάρκετ.
Στην παρούσα φάση, ο επικεφαλής του, ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, αν και δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε εξαγορά, όπως ανέφερε χθες σε δημοσιογραφικά «πηγαδάκια», απέχει από το σπορ καθώς οι αλυσίδες που έχουν βγει προς πώληση αυτό το διάστημα δεν ταιριάζουν στο προφίλ των καταστημάτων που ψάχνει ο όμιλος. Συγκεκριμένα όπως ανέφερε το ενδιαφέρον του ομίλου επικεντρώνεται σε μεγέθη καταστημάτων από 600 έως 1.000 τ.μ., δηλαδή αρκετά πιο πάνω από τα μεγέθη που προσφέρουν οι προς πώληση αλυσίδες.
Αύξηση πωλήσεων 9% το 2022
Το δίδυμο Metro και My Market μπορεί να πορευτεί και χωρίς εξαγορές καθώς σε ένα δύσκολο για τον κλάδο 2022 κατάφερε να παρουσιάσει αύξηση πωλήσεων της τάξης του 9% ενώ θετική πορεία, πάνω από τα μεγέθη του 2021, φέρεται να έχει και η κερδοφορία του ομίλου. Η αύξηση του τζίρου σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη προήλθε και από την δραστηριότητα του Cash and Carry (Metro) αλλά και του σούπερ μάρκετ (My Market) με την πρώτη να κινείται πιο έντονα ανοδικά λόγω της επανόδου του τουρισμού και του κλάδου του HoReCa.
Σε επίπεδο αγοράς ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι η χρονιά ξεκίνησε με το κύμα ανατιμήσεων να βρίσκεται σε πτωτική πορεία καθώς άρχισαν να εμφανίζονται και οι πρώτες υποτιμήσεις σε προϊόντα όμως σημείωσε ότι δύσκολα θα φτάσουν οι τιμές στα επίπεδα που ήταν προ των ανατιμήσεων. Οι περισσότερες ανατιμήσεις που λαμβάνουν χώρα αυτό το διάστημα σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη είναι κυρίως από επιχειρήσεις που είχαν περάσει ένα πολύ μικρό ποσοστό στο ράφι έως τώρα. Το 2023 δεν φαίνεται να έχει μπει με το δεξί για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ καθώς ο επικεφαλής του ομίλου Metro εκτιμά ότι τον πρώτο μήνα υπήρξε μία πτώση των πωλήσεων σε όγκο της τάξης του 4-5%.
Σε ότι αφορά το Καλάθι του Νοικοκυριού σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη έχει σε μεγάλο βαθμό κάνει τον κύκλο του καθώς οι καταναλωτές δεν δίνουν την σημασία που έδιναν τον πρώτο καιρό. Αυτό οφείλεται σε έναν βαθμό στην πιο έντονη παρουσία των προσφορών. Όπως ανέφερε «ο Έλληνας καταναλωτής έχει εκπαιδευτεί να δουλεύει πολύ με τις προσφορές. Τις ψάχνει όταν ψωνίζει, οπότε και οι προμηθευτές και εμείς είμαστε αναγκασμένοι να παίζουμε πολύ δυνατά με τις προσφορές».
Το ενεργειακό κόστος για τον όμιλο Metro – My Market ήταν ένα από τα μεγάλα αγκάθια της περασμένης χρονιάς. Όπως ανέφερε ο επικεφαλής του ξεπέρασε και τα 16 εκατ. ευρώ που ήταν η αρχική εκτίμηση. Σε αυτό το μέτωπο αν και ο όμιλος βρίσκεται σε φάση υλοποίησης ενός μεγάλου επενδυτικού προγράμματος τοποθέτησης φωτοβολταϊκών δεν έχει σύμμαχο τους φορείς της ενέργειας. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά από τα 30 φωτοβολταϊκά που έχουν τοποθετηθεί – η πρώτη εγκατάσταση συμπληρώνει την προσεχή άνοιξη έναν χρόνο από την τοποθέτηση της – κανένα δεν έχει συνδεθεί στο δίκτυο. Στόχος είναι μέχρι τον προσεχή Οκτώβριο οι εγκαταστάσεις να φθάσουν τις 90 οι οποίες εκτιμάται ότι θα καλύπτουν το 30% των αναγκών του ομίλου σε ενέργεια.