THEPOWERGAME
Παρά την άνοδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης, οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα ξενοδοχεία. Αυτό δείχνει η μελέτη της Phocuswright για τις τάσεις της παγκόσμιας ξενοδοχειακής βιομηχανίας που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του 6ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας (6th International Hospitality Forum), που διοργάνωσε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος.
Ένα από τα βασικά συμπεράσματα της μελέτης ήταν ότι το 74% όσων κατέληξαν σε ξενοδοχείο αναζήτησαν πρώτα και την εναλλακτική μίας βραχυχρόνιας μίσθωσης. Ταυτόχρονα όμως, και από αυτούς που έκλεισαν την τελευταία διαμονή τους σε ένα κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης, το 64% εξέτασαν και την εναλλακτική ενός ξενοδοχείου. Είναι εμφανές λοιπόν ότι αν και πρόκειται για δύο τουριστικές επιλογές με διαφορετικά χαρακτηριστικά, ωστόσο σε μεγάλο βαθμό ανταγωνίζονται για το ίδιο κοινό.
Σύμφωνα με τους ταξιδιώτες, στα «δυνατά» σημεία των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης περιλαμβάνονται: ο «χαρακτήρας» του καταλύματος, το τοπικό στοιχείο, η ιδιωτικότητα, η εξατομικευμένη εμπειρία, η σχέση ποιότητας-τιμής και η συνολική άνεση.
Από την άλλη, οι ταξιδιώτες θεωρούν ότι στα ξενοδοχεία εξυπηρετούνται από επαγγελματίες, η καθαριότητα έχει μεγαλύτερη συνέπεια, απολαμβάνουν υποστήριξης και καθοδήγησης στον προορισμό και υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια εντός του ξενοδοχείου.
Στο επίκεντρο η βιωσιμότητα
Η προτίμηση των ταξιδιωτών για βιώσιμες πρακτικές τελικά αποδεικνύεται ότι δεν είναι μια περαστική μόδα. Η μελέτη της Phocuswright με τίτλο: “Hospitality Reboot: Embracing Trends Facing Challenges”, επισημαίνει ότι το 41% ευρωπαίων ταξιδιωτών εξετάζουν τη διαμονή τους σε μέρη που ακολουθούν βιώσιμες πρακτικές.
Το 41% των Ιταλών, το 35% των Γερμανών, το 34% των Γάλλων και το 31% των Βρετανών δηλώνουν ότι πιθανόν να αναζητήσουν eco-friendly ξενοδοχεία. Στους Ισπανούς το ποσοστό αυτό πέφτει στο 27%, όμως η επίδραση της αγοράς αυτής στον ελληνικό τουρισμό είναι ούτως ή άλλως χαμηλότερη. Αν και η αειφορία επηρεάζει της αποφάσεις των Ευρωπαίων σε ό,τι αφορά τη διαμονή τους, τα ξενοδοχεία πρέπει ακόμα να κάνουν πολλά για να καθησυχάσουν τις ανησυχίες των ταξιδιωτών σε ό,τι αφορά τον πλανήτη και τους φυσικούς του πόρους, έτσι ώστε να καταφέρουν να επηρεάζουν περισσότερο την επιλογή καταλύματος.
Από την πλευρά των ξενοδόχων, ως μεγαλύτερη πρόκληση σε ό,τι αφορά την αειφορία, επισημαίνουν την ενεργειακή επάρκεια (50%) και ακολουθούν η μείωση των αποβλήτων (29%) και η διατήρηση των φυσικών πόρων (19%).
Ο παράγοντας τιμή και το λειτουργικό κόστος των ξενοδοχείων
Το 80% των ξενοδόχων στην Ευρώπη εμφανίζει την ενεργειακή κρίση ως τον μεγαλύτερη παράγοντα ανησυχίας, σύμφωνα με το «Βαρόμετρο 2022» της Booking.com. Αλλά και η ευρύτερη οικονομική κρίση υπογραμμίζεται ως η επόμενη μεγάλη πρόκληση από το 48% των ευρωπαίων ξενοδόχων, και ακολουθεί η έλλειψη (αλλά και η διατήρηση) του προσωπικού (43%) και το εργασιακό κόστος (42%).
Για τους ταξιδιώτες, η τιμή του καταλύματος αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στην επιλογή τους, ειδικά για τους Βρετανούς, τους Γάλλους και τους Ιταλούς, με τους Ισπανούς και τους Γερμανούς να ακολουθούν. Και η τιμή φυσικά επηρεάζει και τη διάθεσή τους να ξοδέψουν περισσότερα προκειμένου να μείνουν σε ένα eco-friendly ξενοδοχείο ή θέρετρο.