THEPOWERGAME
Πρωταγωνιστικό ρόλο και στην αγορά του εσπρέσο θέλει να παίξει η Coca-Cola 3Ε, λανσάροντας μετά τον Costa Coffee ένα δεύτερο, πιο premium σήμα, τον Caffe Vergnano της ομώνυμης ιταλικής οικογένειας, που έχει παράδοση στον εσπρέσο από το 1882. Η Coca Cola 3E, η οποία πέρα από στρατηγική συμφωνία με την ιταλική εταιρεία έχει αποκτήσει και το 30% των μετοχών της, έχει ήδη τοποθετήσει το σήμα σε 12 χώρες που δραστηριοποιείται και από την άνοιξη σε Τσεχία και Σλοβακία.
Όπως ανέφερε χθες σε δημοσιογραφική εκδήλωση για την παρουσίαση της νέας συνεργασίας η Μαρία Αναργύρου-Νίκολιτς, η γενική διευθύντρια της Coca-Cola 3Ε για Ελλάδα και Κύπρο, η κατηγορία του καφέ, στην οποία ο όμιλος εισήλθε πριν από επτά χρόνια, είναι στρατηγικής σημασίας. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του powergame για πιθανή επέκταση σε άλλες κατηγορίες καφέ πέρα από τον εσπρέσο (σ.σ.: ελληνικό, στιγμιαίο, φίλτρου), ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον, καθώς ο όμιλος θα συνεχίσει να είναι επικεντρωμένος στον εσπρέσο. Όπως εξήγησε: «Η αγορά του εσπρέσο, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, παρουσιάζει μία σταθερά ανοδική πορεία, όταν οι υπόλοιπες κατηγορίες εμφανίζουν μια πτωτική τάση».
Στόχος η ηγετική θέση
Στην αγορά του λιανεμπορίου, όπου υπάρχουν μετρήσεις ήδη, με τον Costa Coffee έχει καταφέρει να αποσπάσει μερίδιο της τάξης του 5,5% στην κάψουλα και πάνω από 8% στον αλεσμένο καφέ, θεωρώντας εφικτό να σπάσει το ψυχολογικό φράγμα του 10% αρκετά σύντομα. Ο Costa Coffee, πέρα από το λιανεμπόριο, έχει τοποθετηθεί και στην ευρύτερη αγορά του HoReCa, από πρατήρια καυσίμων και εργασιακούς χώρους μέχρι ξενοδοχειακές μονάδες, με τον Caffe Vergnano να έρχεται ως ένα πιο premium προϊόν, να τοποθετηθεί αρχικά στην επαγγελματική αγορά.
Το ιταλικό σήμα βρίσκεται ήδη σε 100 σημεία HoReca, ενώ στόχος για την τρέχουσα χρονιά είναι φτάσει τα 300 και σε βάθος πενταετίας να ξεπεράσει τα 1.000. Στην ελληνική αγορά θα πραγματοποιηθεί το επόμενο διάστημα μια αξιόλογη επένδυση -οι εκπρόσωποι της Coca-Cola 3Ε απέφυγαν να δώσουν συγκεκριμένα ποσά- για την τοποθέτηση του προϊόντος στην αγορά, καθώς η είσοδος στον χώρο του ΗοReCa θα γίνεται με χρησιδάνεια στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις σε επαγγελματικές μηχανές παρασκευής εσπρέσο.
Σε πρώτη φάση, στην ελληνική αγορά κυκλοφορεί μία πλήρης γκάμα επαγγελματικών μεγεθών, τόσο σε κόκκο καφέ όσο και σε αλεσμένο, ενώ, όπως ανέφεραν στελέχη της εταιρείας, η σειρά θα εμπλουτιστεί το επόμενο διάστημα με περισσότερες ποικιλίες, καθώς και με παρεμφερή προϊόντα, όπως είναι η σοκολάτα. Σε δεύτερη, το σήμα αναμένεται να μπει και στα σούπερ μάρκετ, τόσο σε επίπεδο κάψουλας, όσο και σε συσκευασία αλεσμένου καφέ, μια κίνηση που χρονικά τοποθετείται μετά το 2023.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Caffe Vergnano προϋπήρχε στην ελληνική αγορά της στρατηγικής συνεργασίας της Coca Cola 3Ε με την ιταλική εταιρεία, καθώς εισαγόταν μέσω τοπικού αντιπροσώπου. Μάλιστα, όπως ανέφερε η Carolina Vergnano, η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, που βρέθηκε χθες στην Αθήνα για την εκδήλωση: «Η Ελλάδα ήταν η πρώτη χώρα που απευθυνθήκαμε όταν αποφασίσαμε να βγούμε εκτός Ιταλίας, καθώς μοιραζόμαστε τις ίδιες αξίες και την ίδια αγάπη για τον καφέ».
Το 2017 είχε ανοίξει στο Κολωνάκι, στον αριθμό 7 της Βαλαωρίτου, Caffe Vergnano 1882, στα πρότυπα της αλυσίδας που έχει αναπτύξει η μητρική στην Ιταλία. Στους στόχους της Coca-Cola 3Ε δεν είναι να εισέλθει στην συγκεκριμένη αγορά -άλλωστε, δεν το έκανε και με τα Costa Coffee, που είναι πιο αναγνωρίσιμο σήμα-, όμως δεν αποκλείστηκε να δημιουργηθούν με συνεργάτες κάποια καταστήματα στη λογική της καλύτερης παρουσίας της γκάμας των προϊόντων και της κουλτούρας του Caffe Vergnano.