Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Επανεκκίνηση της συμμαχίας μεταξύ Renault και Nissan

Οι σχέσεις δεν ανταποκρίνονται πάντα στις ελπίδες του παρελθόντος. Το 2018 ο Carlos Ghosn, τότε επικεφαλής της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, προέβλεψε συνδυασμένες πωλήσεις 14 εκατ. οχημάτων το 2022. Στην πραγματικότητα οι πωλήσεις μπορεί να μην έφτασαν ούτε το μισό αυτού του αριθμού. Τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας στην εποχή της πανδημίας ευθύνονται μόνο εν μέρει. Ένας άλλος λόγος ήταν η αποτυχία του σχεδίου του κ. Ghosn για έναν πολύ στενότερο δεσμό μεταξύ της Nissan, της ιαπωνικής εταιρείας που ο ίδιος διέσωσε από τη χρεοκοπία το 1999, και της Renault (η μικρότερη Mitsubishi ήταν λιγότερο σημαντικό μέρος του συμφώνου). Παρόλο που οι εταίροι επωφελήθηκαν από κοινές αγορές, μερικά κοινά εργοστάσια και κάποια κοινά εξαρτήματα και σχέδια, η Nissan ακολούθησε σε μεγάλο βαθμό το δικό της δρόμο: το Renault Zoe και το Nissan Leaf, παρόμοια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μοιράστηκαν ελάχιστα εξαρτήματα.

Στις 30 Ιανουαρίου, μετά από μήνες διαμάχης, οι εταιρείες αποκατέστησαν επιτέλους τον στρεβλό δεσμό που προέκυψε από τη διάσωση της Nissan. Μετά τη διάσωση η ιαπωνική εταιρεία κατείχε το 15% της Renault, ενώ η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία έλεγχε το 43% της Nissan. Η άνιση ρύθμιση εξόργιζε πάντα τη μεγαλύτερη και γενικά πιο κερδοφόρα ιαπωνική εταιρεία, η οποία φοβόταν την ανάμειξη του γαλλικού κράτους, το οποίο κατέχει το 15% της Renault. Οι εντάσεις κρατήθηκαν υπό έλεγχο μόνο από τη δύναμη της προσωπικότητας του κ. Ghosn – μέχρι την κράτησή του στην Ιαπωνία για κατηγορίες που, όπως λέει, ήταν κατασκευασμένες με σκοπό να εκτροχιάσουν τα σχέδιά του για στενότερη διασύνδεση.

Το νέο σχήμα, αν εγκριθεί από τα διοικητικά συμβούλια, θα μειώσει τα δικαιώματα ψήφου της Renault στη Nissan στο 15%, ενώ το υπόλοιπο 28% των μετοχών θα τοποθετηθεί σε ένα καταπίστευμα. Αυτό βολεύει και τις δύο εταιρείες, κυρίως επειδή τους επιτρέπει να αποφύγουν το σχεδόν αδύνατο έργο του ξεκαθαρίσματος της μακροχρόνιας ένωσης. Η Nissan θα αποκτήσει δικαιώματα ψήφου για να εξισορροπήσει το μέχρι τώρα μη δικαίωμα ψήφου στη Renault. Για τη Renault, η αλλαγή αφαιρεί την απογοήτευση που προκαλεί το γεγονός ότι η συμμετοχή της στη Nissan δεν μεταφράζεται σε ουσιαστικό έλεγχο.

Η “επανεκκίνηση της εταιρικής σχέσης” θα περιλαμβάνει κάποια νέα project. Η Nissan είναι πιθανό να επενδύσει στην Ampere, τη μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων και λογισμικού της Renault που σκοπεύει να αποσχίσει φέτος. Η Renault θα συνεχίσει να καρπώνεται τα μερίσματα από τη Nissan, αν και αναμένεται να πουλήσει με την πάροδο του χρόνου το μερίδιο που κατέχει στο καταπίστευμα. Και οι δύο μπορούν να αφιερώσουν λιγότερο χρόνο για να καλύψουν τις ρωγμές μιας δυσλειτουργικής σχέσης και περισσότερο για να διαχειριστούν τις εξελίξεις στον ταχέως μεταβαλλόμενο κλάδο τους, προσπαθώντας να ανταγωνιστούν μια φάλαγγα νέων ανταγωνιστών.

 

© 2023 The Economist Newspaper Limited. All rights reserved.
Άρθρο από τον Economist, το οποίο μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε με επίσημη άδεια από την www.powergame.gr. Το πρωτότυπο άρθρο, στα αγγλικά, βρίσκεται στο www.economist.com.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!