Γ.Δ.
1467.86 -0,84%
ACAG
-1,53%
5.8
CENER
-1,03%
9.57
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,33%
9
NOVAL
-0,54%
2.755
OPTIMA
-0,98%
12.08
TITC
+1,30%
31.15
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-0,97%
1.434
ΑΒΕ
+1,05%
0.481
ΑΔΜΗΕ
-1,54%
2.235
ΑΚΡΙΤ
+2,12%
0.965
ΑΛΜΥ
-0,97%
3.05
ΑΛΦΑ
-1,71%
1.695
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.6
ΑΡΑΙΓ
-0,34%
11.66
ΑΣΚΟ
+0,35%
2.85
ΑΣΤΑΚ
+7,80%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
-3,67%
8.92
ΑΤΤΙΚΑ
+2,36%
2.6
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,50%
5.94
ΒΙΟΚΑ
-1,69%
2.33
ΒΙΟΣΚ
-0,70%
1.41
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+0,61%
1.64
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,45%
17.86
ΔΑΑ
-0,35%
7.892
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
-1,71%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+0,13%
3.9
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.61
ΕΕΕ
-0,12%
33.06
ΕΚΤΕΡ
+6,28%
2.285
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,31%
2.26
ΕΛΛ
0,00%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.08
ΕΛΠΕ
-0,79%
7.5
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.24
ΕΛΤΟΝ
-2,39%
1.718
ΕΛΧΑ
-1,70%
1.85
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
-6,25%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,38%
1.315
ΕΤΕ
-1,11%
8.356
ΕΥΑΠΣ
-0,60%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-1,04%
5.72
ΕΥΡΩΒ
-1,79%
2.189
ΕΧΑΕ
-1,26%
4.72
ΙΑΤΡ
+1,16%
1.745
ΙΚΤΙΝ
-2,54%
0.4035
ΙΛΥΔΑ
-1,91%
1.795
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.14
ΙΝΛΟΤ
-1,12%
1.236
ΙΝΤΕΚ
-0,49%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-2,40%
1.22
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.4
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,03%
1.47
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,67%
1.49
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.491
ΚΟΥΑΛ
+0,17%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+1,30%
5.47
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,43%
11.45
ΚΤΗΛΑ
-2,35%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.19
ΛΑΒΙ
-0,11%
0.899
ΛΑΜΔΑ
-0,67%
7.37
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-9,41%
0.77
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-0,74%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,63%
3.63
ΜΙΝ
-2,48%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,59%
23.56
ΜΟΝΤΑ
+0,54%
3.72
ΜΟΤΟ
+0,35%
2.84
ΜΟΥΖΚ
-2,22%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+1,05%
24.98
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
-0,76%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,27%
36.5
ΝΑΚΑΣ
+1,47%
2.76
ΝΑΥΠ
+0,43%
0.936
ΞΥΛΚ
-0,71%
0.279
ΞΥΛΠ
0,00%
0.41
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
+0,36%
27.65
ΟΛΥΜΠ
-0,77%
2.57
ΟΠΑΠ
-0,81%
15.9
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.899
ΟΤΕ
-1,03%
14.39
ΟΤΟΕΛ
-0,51%
11.74
ΠΑΙΡ
0,00%
1.095
ΠΑΠ
+0,85%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,91%
3.845
ΠΕΤΡΟ
-0,68%
8.82
ΠΛΑΘ
-1,62%
4.245
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,50%
6.9
ΠΡΟΦ
-0,96%
5.15
ΡΕΒΟΙΛ
-2,91%
2
ΣΑΡ
-0,72%
11.06
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,29%
0.35
ΣΙΔΜΑ
-1,78%
1.66
ΣΠΕΙΣ
+1,46%
6.94
ΣΠΙ
0,00%
0.68
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.618
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,86%
4.035
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

ΙΕΛΚΑ: Αποκαλυπτική έρευνα για το καλάθι του νοικοκυριού

«Καλάθι του νοικοκυριού» η μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα; Στο ερώτημα αυτό περίπου 9 στους 10 καταναλωτές δηλώνει ότι θα προτιμούσε να μειωθεί ο ΦΠΑ στα τρόφιμα παρά το καλάθι του νοικοκυριού. Επίσης, το 70% δηλώνει ότι θα προτιμούσε περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα σουπερμάρκετ παρά το «καλάθι του νοικοκυριού».

Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα καταναλωτών που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) σε σχέση με θέματα της επικαιρότητας.

Η τελευταία έρευνα πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 28 έως 31 Ιανουαρίου 2023 και αφορούσε ανάμεσα σε άλλα θέματα το καλάθι του νοικοκυριού.

Το καλάθι του νοικοκυριού

Ένα από τα σημαντικότερα θέματα της επικαιρότητας εξακολουθεί να είναι η πρωτοβουλία του Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και των Αλυσίδων σουπερμάρκετ για το «καλάθι του νοικοκυριού».

Όπως καταγράφεται στο σχήμα 1, το πρώτο 3μηνο της λειτουργίας αυτής της πρωτοβουλίας, το 64% του κοινού δηλώνει ότι αγοράζει προϊόντα από το καλάθι. Το ποσοστό αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση μετά την πρώτη εβδομάδα της πρωτοβουλίας, οπότε και το ποσοστό του κοινού που αγόραζε από το καλάθι ανερχόταν στο 39%.

Μεσοσταθμικά το κοινό το οποίο αγοράζει προϊόντα από το καλάθι δηλώνει ότι το 16,3% των αγορών του προέρχονται από προϊόντα του καλαθιού (περίπου 1 ευρώ ανά 7 ευρώ αγορών). Η πλειοψηφία του κοινού 39% πραγματοποιεί έως 10% από το καλάθι, το 11% από 11 έως 20% και το υπόλοιπο 24% πάνω από 20%.

Όσον αφορά τις αγοραστικές τάσεις, όπως καταγράφεται στο σχήμα 2, 17% του κοινού επισκέφθηκε κάποιο κατάστημα σουπερμάρκετ διαφορετικό από το συνηθισμένο του προκειμένου να βρει προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού.

Το στοιχείο αυτό είναι υγιές για τον ανταγωνισμό στον κλάδο, δείχνει ότι υπάρχουν επιπλέον κίνητρα για τον ανταγωνισμό στην αγορά και ότι η κινητικότητα του καταναλωτικού κοινού το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενταθεί.

Στο σχήμα 3 καταγράφονται απόψεις σε σχέση με το καλάθι του νοικοκυριού στους 3μήνες της εφαρμογής του.

Συγκεκριμένα:

• Οι απόψεις για τη χρησιμότητα του καλαθιού είναι μικτές. Το 23%, δηλώνει ότι είναι μια θετική πρωτοβουλία (το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 35% όσων αγοράζουν από το καλάθι),

• Το 53% αναγνωρίζει τη χρησιμότητα των πρωτοβουλιών όπως το καλάθι του νοικοκυριού και δηλώνει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να κάνουν κι άλλες τέτοιες δράσεις.

• Το 54% δηλώνει ότι απαιτείται πολύς χρόνος προκειμένου να κάνει τις αγορές του, κάτι το οποίο είναι μία πραγματικότητα που ήδη καταγραφόταν στο παρελθόν για τους καταναλωτές που ακολουθούν τις προσφορές στις αγορές τους στο λιανεμπόριο τροφίμων.

• Το 85% δηλώνει ότι δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, κάτι που είναι αναμενόμενο, καθώς το πρόβλημα της ακρίβειας είναι πολυπαραγοντικό και διεθνές.

Σε μία σε μεγαλύτερο βάθος ανάλυση για το τι θα επιθυμούσαν οι καταναλωτές σαν πιθανές ενισχύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος της ακρίβειας, στο σχήμα 4 καταγράφονται οι απόψεις τους.


Συγκεκριμένα:

• Το 84% δηλώνει ότι θα προτιμούσε να μειωθεί ο ΦΠΑ στα τρόφιμα παρά το καλάθι του νοικοκυριού.

• Το 70% δηλώνει ότι θα προτιμούσε περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα σουπερμάρκετ παρά το καλάθι του νοικοκυριού. Αυτό δείχνει ότι η πολιτεία θα μπορούσε να δει κίνητρα προς τις επιχειρήσεις για αύξηση των προωθητικών ενεργειών και αποφυγή αντικινήτρων.

• Το 47% θα επιθυμούσε να ενταχθούν και άλλοι κλάδοι στο καλάθι, όπως κρεοπωλεία και αρτοποιεία.

• Το 60% δεν είναι ικανοποιημένο με τον αριθμό των προϊόντων και επομένως θα προτιμούσε περισσότερα προϊόντα στο καλάθι.

• Τέλος, μόλις το 35% θα προτιμούσε να στραφεί το καλάθι σε μόνο επώνυμα προϊόντα, που δείχνει τη διείσδυση που έχουν αποκτήσει τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας το τελευταίο διάστημα.

Οι επαναλαμβανόμενες έρευνες του ΙΕΛΚΑ για το καλάθι του νοικοκυριού αναμένεται να συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα με περισσότερα στοιχεία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!