Γ.Δ.
1482.43 0,00%
ACAG
0,00%
5.86
CENER
0,00%
9.7
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
8.89
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
0,00%
12.1
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
0,00%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
0,00%
3.07
ΑΛΦΑ
0,00%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.62
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.89
ΑΣΚΟ
0,00%
2.79
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
0,00%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.1
ΔΑΑ
0,00%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
0,00%
11.5
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.55
ΕΕΕ
0,00%
33.22
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.25
ΕΛΛ
0,00%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.09
ΕΛΠΕ
0,00%
7.62
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.752
ΕΛΧΑ
0,00%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.295
ΕΤΕ
0,00%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.24
ΕΧΑΕ
0,00%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.419
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.73
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.14
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.505
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.497
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.198
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.15
ΛΑΒΙ
0,00%
0.894
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.41
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
0,00%
3.73
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
0,00%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.276
ΞΥΛΠ
0,00%
0.426
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.58
ΟΠΑΠ
0,00%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.899
ΟΤΕ
0,00%
14.55
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
0,00%
4.245
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.945
ΣΑΡ
0,00%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.345
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
0,00%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
0,00%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Μεγαλύτερη αυτονομία για τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα

Οι τελευταίες πληροφορίες από τις αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν λόγο για μεγαλύτερη αυτονομία στα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, των οποίων η ζήτηση εκτοξεύεται μέρα με τη μέρα.

Συγκεκριμένα, η αλματώδης ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οδηγεί παράλληλα και στην ανάπτυξη της υβριδικής τεχνολογίας, που για τους περισσότερους Ευρωπαίους πολίτες αποτελεί ιδανική επιλογή, ειδικά τώρα που στο ξεκίνημα της ηλεκτροκίνησης υπάρχουν αρκετά προβλήματα.

Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα έχουν μπαταρίες που σήμερα μπορούν να δώσουν αυτονομία 50-60 χιλιόμετρα. Δηλαδή αρκετά πιο πάνω από τα 45-50 χιλιόμετρα που διανύει ο μέσος ευρωπαίος οδηγός καθημερινά.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να κινηθεί κάθε μέρα ηλεκτρικά και χωρίς εκπομπές ρύπων στις πόλεις, έχοντας παράλληλα και τη δυνατότητα να βγει εκτός πόλης, αφού το όχημά του έχει και κινητήρα εσωτερικής καύσης που εκπέμπει χαμηλούς ρύπους και έχει μικρή κατανάλωση καυσίμου.

Μεγαλύτερες μπαταρίες για τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα

Τα τελευταία νέα από τον χώρο των αυτοκινητοβιομηχανιών κάνουν λόγο ότι πολύ σύντομα θα υπάρξουν μεγαλύτερες σε χωρητικότητα μπαταρίες και για τα plug-in αυτοκίνητα. Παράλληλα με την τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προχωράει και η υβριδική. Η αλλαγή της δομής των μπαταριών θα τις κάνει ελαφρύτερες, μικρότερες και με μεγαλύτερη χωρητικότητα.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα θα μπορεί ένα υβριδικό όχημα θα ξεπεράσει τα 100 χιλιόμετρα αυτονομίας. Δηλαδή, πολύ πιο πάνω από τα χιλιόμετρα που κάνει καθημερινά ένας μέσος ευρωπαίος πολίτης.

Υβριδικά αυτοκίνητα: Η χρυσή τομή μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών οχημάτων

Η υβριδική τεχνολογία διώχνει τα σύννεφα του άγχους χιλιάδων οδηγών που ενώ θέλουν να περάσουν στην ηλεκτροκίνηση, δεν αποφασίζουν να κάνουν το βήμα, γιατί τα συστήματα υποδομής και φόρτισης όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε όλη την Ευρώπη είναι ελλιπή και χρειάζεται αρκετή πίστωση χρόνου για να φθάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Παράλληλα, η πώληση των υβριδικών αυτοκινήτων θα βοηθήσει και την μεγάλη προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων. Ήδη τα όρια εκπομπής ρύπων από φέτος είναι αρκετά χαμηλά και οφείλουν να συμμορφωθούν σε μεγάλο βαθμό.

Σε αντίθετη περίπτωση τα πρόστιμα θα είναι τεράστια, σε σημείο να τίθεται το θέμα επιβίωσής τους. Όμως το σημαντικότερο για αυτές είναι ότι ανοίγει ο δρόμος για ακόμη μεγαλύτερες μειώσεις των εκπομπών, καθώς τα νέα όρια του Euro7 ουσιαστικά δείχνει τον δρόμο της εξόδου από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η χρήση υβριδικής τεχνολογίας αναμένεται σήμερα να γεφυρώσει το χάσμα που υπάρχει μεταξύ των ηλεκτρικών και των συμβατικών οχημάτων. Άλλωστε οι φοροαπαλλαγές των κυβερνήσεων ισχύουν και για τα υβριδικά οχήματα και αυτό αποτελεί σημαντικό κίνητρο για την αγορά τους.

Αναλυτές της αυτοκίνησης αναφέρουν ότι οι ιδιώτες αγοραστές είναι αποφασισμένοι να χρησιμοποιούν για τις καθημερινές μετακινήσεις τους την ηλεκτροκίνηση γιατί με αυτόν τον τρόπο θα μειώσουν τα λειτουργικά έξοδα του οχήματός τους, τονίζοντας ότι η αγορά υβριδικών οχημάτων αποτελεί καλή επιλογή για τα επόμενα χρόνια, μέχρι να περάσουν στην καθαρά ηλεκτρική μετακίνηση.

Ωστόσο δεν είναι λίγες οι φωνές που κάνουν λόγο ότι και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν και αυτά ένα μεταβατικό πέρασμα μέχρι να καταξιωθεί η τεχνολογία των κυψελών καυσίμου, που ακόμη βρίσκεται σε νηπιακά στάδια και έχει μπροστά της πολυετή βελτίωση.

Σύμφωνα με τον παγκόσμιο πάροχο δεδομένων IHS Markit τα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να καταλάβουν το 30% της αγοράς της ΕΕ έως το 2030, με υβριδικά plug-in να έχουν 8,5% στο γενικότερο μερίδιο αγοράς. Ωστόσο η τεχνολογία που εστιάζεται στις κυψέλες καυσίμου και αποτελεί τον μελλοντικό αντίπαλο της ηλεκτροκίνησης σήμερα αντιπροσωπεύει μόλις το 0,2% του συνόλου των πωλήσεων παγκοσμίως.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!