THEPOWERGAME
Στα ραντάρ των επενδυτών μπαίνει η Orderit, η startup που ίδρυσαν το 2021, στην «καρδιά» της πανδημίας, ο Αλέξανδρος Κούμπας και ο Γιώργος Σολωμός, με στόχο να λύσει τον δυσεπίλυτο γρίφο της εξοικονόμησης κόστους στις εταιρείες εστίασης με τη βοήθεια της τεχνολογίας.
Η ελληνική startup, που ψηφιοποιεί πλήρως την αλυσίδα των προμηθειών για τα καταστήματα εστίασης, αν και μετρά ελάχιστο χρόνο ζωής, κατάφερε να σηκώσει νέα χρηματοδότηση και μάλιστα εν μέσω μιας δύσκολης περιόδου επενδυτικής δυστοκίας, ελέω πληθωρισμού. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Orderit ολοκλήρωσε γύρο χρηματοδότησης, με κεντρικό επενδυτή την Genesis Ventures και τη συμμετοχή της Gaze Capital και διεθνών ιδιωτών επενδυτών.
Με τη νέα χρηματοδότηση, η νεοφυής εταιρεία, που φιλοδοξεί να φέρει την επόμενη μέρα στην εστίαση, ψηφιοποιώντας ένα από τα πιο κομβικά κομμάτια της, τη διαδικασία παραγγελιοληψίας, θα υποστηρίξει την περαιτέρω επέκτασή της στην ελληνική αγορά και θα θέσει τις βάσεις για την εκτός συνόρων επέκτασή της στην Ευρώπη.
Ήδη η εταιρεία μεθοδεύει τη διεθνοποίηση της υπηρεσίας, αρχής γενομένης από την ιταλική αγορά, ενώ προετοιμάζει, παράλληλα, το λανσάρισμα της υπηρεσίας και σε άλλες αγορές, όπως η βρετανική. «Στόχος μας για το επόμενο εξάμηνο είναι να αφοσιωθούμε σε επιχειρήσεις εστίασης στην Ελλάδα και στη συνέχεια να επεκταθούμε σε μεγάλες πόλεις της Ιταλίας, της Ισπανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου», είπε μιλώντας στο powergame.gr ο Αλεξανδρος Κουμπας, συνιδρυτης & CEO της Orderit.
Χρηματοδοτική εμπιστοσύνη
Η καινοτόμος εφαρμογή που δημιούργησαν οι developers του Orderit ενοποιεί τη διαδικασία της παραγγελιοληψίας μεταξύ καταστημάτων εστίασης και προμηθευτών, επιτρέποντας στους επαγγελματίες του χώρου να κάνουν τις προμήθειες των καταστημάτων τους πλήρως ηλεκτρονικά. Αυτήν την καινοτομία φαίνεται ότι είδαν οι επενδυτές, δίνοντας στη startup χρηματοδοτική ψήφο εμπιστοσύνης ήδη εν τη γενέσει της και την επιβεβαίωσαν με τον νέο γύρο χρηματοδότησης.
«Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα συμμετάσχουμε στο ταξίδι της Orderit για να αυξήσουμε την αποτελεσματικότητα στην κολοσσιαία, αλλά υποβαθμισμένη τεχνολογικά βιομηχανία τροφίμων και ποτών και να μειώσουμε σημαντικά τη σπατάλη τροφίμων. Είμαστε σίγουροι για την επιτυχία της αποστολής της OrderIt, υπό την ηγεσία μιας ταλαντούχας ομάδας, που κατανοεί πολύ καλά τον χώρο», τονίζει ο Δημήτρης Μαρούλης, συνεργάτης της Genesis Ventures.
«Ανοίγουμε ένα νέο κεφάλαιο, με κορυφαίους συνεργάτες και επενδυτές, όπως η Genesis Ventures και η Gaze Capital, που έχουν βαθιά κατανόηση του επιχειρείν σε καινοτόμες τεχνολογίες. Η βοήθειά τους θα μας επιτρέψει να αναπτύξουμε το προϊόν μας και να ξεκινήσουμε μια ψηφιακή επανάσταση στον κλάδο της εστίασης», σχολιάζει ο κ. Κούμπας.
Ψηφιακός βοηθός
Η υπηρεσία Orderit λειτουργεί ως ψηφιακός βοηθός των επαγγελματιών του κλάδου, ελαχιστοποιώντας τα καθημερινά λάθη που γίνονται στον χώρο της κουζίνας, λόγω των γρήγορων ρυθμών δουλειάς, και προσφέροντας συστηματική εξοικονόμηση χρόνου και πόρων.
Πρακτικά, με τη χρήση του app ή της web based πλατφόρμας, ο chef ενός εστιατορίου ή ο ιδιοκτήτης ενός μπαρ μπορεί να ολοκληρώσει online και μέσα σε ελάχιστα λεπτά τις απαραίτητες παραγγελίες από τους προμηθευτές που έχει επιλέξει και έχει «ανεβάσει» στο Orderit.
Η υποδοχή του κλάδου δείχνει να είναι κάτι παραπάνω από θετική, με τη startup να αυξάνει το 2022 τον αριθμό των προμηθευτών που δέχονται παραγγελία μέσω Orderit κατά 35%. Το ενδιαφέρον από επιχειρήσεις του κλάδου, κυρίως στην Αττική και δευτερευόντως στη Θεσσαλονίκη, αλλά και από εταιρείες εστίασης σε ελληνικά νησιά, όπως η Πάρος, η Ρόδος, η Σαντορίνη, η Άνδρος, βαίνει αυξανόμενο.
«Δυνητικοί πελάτες μας στην Ελλάδα είναι οι 10.000-20.000 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις εστίασης, οι οποίες αντιλαμβάνονται ήδη ότι το Orderit οδηγεί σε σημαντική εξοικονόμηση χρόνου και πόρων», μας εξηγεί ο CEO της startup.
Τεχνολογική καινοτομία
Παράλληλα, η πλατφόρμα προσφέρει τη δυνατότητα ελέγχου της διαθεσιμότητας των αποθεμάτων και των παραγγελιών, ενώ ο επαγγελματίας έχει τη δυνατότητα να ζητήσει παράδοση μία συγκεκριμένη μέρα και να παρακολουθεί συνεχώς την πορεία της παραγγελίας.
Σύμφωνα με τον κ. Κούμπα, οι εταιρείες εστίασης που χρησιμοποιούν την εφαρμογή έπειτα από 3-4 παραγγελίες δεν θέλουν να επιστρέψουν στις παλιές, παραδοσιακές μεθόδους παραγγελιοληψίας.
«Στόχος μας είναι να εντοπίσουμε τις επιχειρήσεις του κλάδου που είναι ώριμες και πρόθυμες να ψηφιοποιήσουν τις διαδικασίες τους και να τις στηρίξουμε να κερδίσουν την προστιθέμενη αξία που τους εξασφαλίζει η υπηρεσία», πρόσθεσε ο κ. Κούμπας.
Ήδη το 2022 η εταιρεία αναβάθμισε πλήρως το mobile app, διπλασίασε το προσωπικό της και αναζητεί ενεργά ταλέντα στις πωλήσεις, το marketing, αλλά και τον προγραμματισμό.