Γ.Δ.
1415.3 +0,59%
ACAG
+1,38%
5.88
CENER
+0,31%
9.83
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
+0,12%
8.51
NOVAL
-1,10%
2.69
OPTIMA
0,00%
11.9
TITC
+0,52%
28.8
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,85%
1.418
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,37%
0.72
ΑΛΜΥ
-0,38%
2.65
ΑΛΦΑ
+0,83%
1.573
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,07%
11.38
ΑΣΚΟ
+1,69%
3
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+2,50%
2.46
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,75%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-3,63%
2.39
ΒΙΟΣΚ
+1,55%
1.31
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,10%
16.58
ΔΑΑ
+0,57%
7.76
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,36%
11.22
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,30%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+1,69%
1.505
ΕΕΕ
-0,32%
31.4
ΕΚΤΕΡ
-1,19%
4.15
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+3,57%
2.32
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,61%
2.53
ΕΛΠΕ
+0,64%
7.89
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+0,83%
1.71
ΕΛΧΑ
+0,75%
1.874
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.95
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.117
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+2,38%
1.29
ΕΤΕ
-0,21%
7.682
ΕΥΑΠΣ
+1,30%
3.12
ΕΥΔΑΠ
+0,74%
5.45
ΕΥΡΩΒ
-1,35%
2.042
ΕΧΑΕ
-0,10%
4.84
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-0,42%
0.3585
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.735
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
-1,89%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+2,41%
1.19
ΙΝΤΕΚ
+1,27%
5.59
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-2,47%
1.185
ΙΝΤΚΑ
+2,17%
3.3
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.365
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-1,86%
1.58
ΚΟΡΔΕ
-3,36%
0.46
ΚΟΥΑΛ
+0,16%
1.232
ΚΟΥΕΣ
+0,76%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,89%
11.35
ΚΤΗΛΑ
-2,78%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
-0,23%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+0,15%
6.75
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-2,97%
2.61
ΜΑΘΙΟ
-1,48%
0.8
ΜΕΒΑ
+1,02%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-2,22%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,55%
3.6
ΜΙΝ
-3,03%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.24
ΜΟΝΤΑ
+2,90%
3.19
ΜΟΤΟ
+1,11%
2.735
ΜΟΥΖΚ
-2,90%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+1,12%
27.02
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,58%
3.41
ΜΠΡΙΚ
+1,35%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,35%
35.94
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+3,41%
21.2
ΟΛΠ
+0,79%
25.5
ΟΛΥΜΠ
-0,40%
2.47
ΟΠΑΠ
+1,02%
14.82
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,55%
0.907
ΟΤΕ
+1,40%
13.75
ΟΤΟΕΛ
-1,05%
11.28
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
+0,82%
2.47
ΠΕΙΡ
+0,71%
3.543
ΠΕΤΡΟ
+0,73%
8.24
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.82
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+0,71%
1.13
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+1,65%
4.61
ΡΕΒΟΙΛ
+4,00%
2.08
ΣΑΡ
-0,18%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-1,61%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
+3,50%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,31%
19.57
ΤΖΚΑ
-1,08%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,50%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-5,88%
0.224
ΦΡΛΚ
+1,42%
3.925
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.665

Τα κινέζικα ηλεκτροκίνητα ΙΧ εισβάλλουν στις αγορές της Δύσης

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα αποκτούν όλο και πιο μεγάλη απήχηση στο εξωτερικό όσο οι ανταγωνιστές τους στις ΗΠΑ και την Ευρώπη σπεύδουν για να αυξήσουν την παραγωγή τους στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Δεδομένης της ατζέντας του Πεκίνου να ανταγωνιστεί την τεχνολογική υπεροχή της Δύσης και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα μεγάλα αστικά κέντρα της πολυπληθέστερης χώρας στον κόσμο, η Κίνα έδωσε νωρίτερα βάρος στην ηλεκτροκίνηση σε σχέση με την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Σήμερα, παραδείγματος χάριν, τα κινεζικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη είναι κυρίως ηλεκτροκίνητα, ανεξάρτητα από το εάν έχουν κατασκευαστεί σε εργοστάσια της Tesla ή της Volvo, η οποία έχει εξαγοραστεί από κινεζική εταιρεία, της MC ή της Dacia. Αλλά και οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι BYD και NIO, ανέρχονται δυναμικά στην παγκόσμια αγορά των ηλεκτροκινήτων αυτοκινήτων, αναφέρει το Bloomberg. Η BYD, όπου έχει επενδύσει εδώ και χρόνια η Berkshire Hathaway του Γουόρεν Μπάφετ, προσελκύει μια σημαντική μερίδα του καταναλωτικού κοινού στην Αυστραλία.

Πέρυσι, οι εξαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα τριπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2020, φθάνοντας τα 2,5 εκατ. οχήματα, σύμφωνα με Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων της χώρας. Δηλαδή ήταν χαμηλότερες μόλις 600.000 αυτοκίνητα από τις εξαγωγές γερμανικών αυτοκινήτων, οι οποίες ακολουθούν πτωτική πορεία τα τελευταία χρόνια. Οι εξαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα ξεπερνούν ήδη τις αντίστοιχες εξαγωγές των ΗΠΑ και της Νότιας Κορέας, ενώ εξακολουθούν να μειονεκτούν σε σχέση με την Ιαπωνία. Απώτερος στόχος της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας είναι να πουλά οκτώ εκατ. οχήματα στο εξωτερικό μέχρι το 2030, δηλαδή αποκτήσει υπερδιπλάσιες εξαγωγές από την Ιαπωνία.

Η πλειοψηφία των κινεζικών εξαγωγών καταλήγουν στην Ευρώπη και την Ασία. Οι συνθήκες είναι ιδιαίτερα δυσμενείς στις ΗΠΑ λόγω των πολιτικών εντάσεων μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου, των συνακόλουθων δασμών σε κινεζικά προϊόντα και των γενναίων επιδοτήσεων που δρομολογεί ο Λευκός Οίκος για να ενθαρρύνει την εγχώρια παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Από την άλλη πλευρά είναι ισχυρή η συμμετοχή των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Ινδίας που λαμβάνει χώρα στο Νέο Δελχί.

Σύμφωνα με τους The Times of India, οι BMW, Audi, Jaguar και Land Rover απέχουν από την έκθεση, αλλά οι κινεζικές SAIC Motor και BYD έδωσαν ένα δυναμικό «παρών», καταλαμβάνοντας το 20% του συνολικού χώρου.

Ένα πλεονέκτημα που προβληματίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη είναι η πλεονεκτική θέση που έχει η Κίνα ως προς τη μείωση των δαπανών χάρις στο βάρος που δίνεται στην αυτοματοποίηση. «Για να ανταγωνιστεί κανείς τους Κινέζους θα πρέπει να έχει συγκρίσιμες υποδομές κόστους» σχολίασε ο Κάρλος Ταβάρες της Stellantis, ενός εκ των μεγαλύτερων ομίλων του παγκόσμιου κλάδου. «Διαφορετικά, η Ευρώπη θα πρέπει να αποφασίσει εάν θα κλείσει τα σύνορα της, τουλάχιστον μερικώς τους Κινέζους ανταγωνιστές».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!