Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Τα κινέζικα ηλεκτροκίνητα ΙΧ εισβάλλουν στις αγορές της Δύσης

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα αποκτούν όλο και πιο μεγάλη απήχηση στο εξωτερικό όσο οι ανταγωνιστές τους στις ΗΠΑ και την Ευρώπη σπεύδουν για να αυξήσουν την παραγωγή τους στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Δεδομένης της ατζέντας του Πεκίνου να ανταγωνιστεί την τεχνολογική υπεροχή της Δύσης και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα μεγάλα αστικά κέντρα της πολυπληθέστερης χώρας στον κόσμο, η Κίνα έδωσε νωρίτερα βάρος στην ηλεκτροκίνηση σε σχέση με την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Σήμερα, παραδείγματος χάριν, τα κινεζικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη είναι κυρίως ηλεκτροκίνητα, ανεξάρτητα από το εάν έχουν κατασκευαστεί σε εργοστάσια της Tesla ή της Volvo, η οποία έχει εξαγοραστεί από κινεζική εταιρεία, της MC ή της Dacia. Αλλά και οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι BYD και NIO, ανέρχονται δυναμικά στην παγκόσμια αγορά των ηλεκτροκινήτων αυτοκινήτων, αναφέρει το Bloomberg. Η BYD, όπου έχει επενδύσει εδώ και χρόνια η Berkshire Hathaway του Γουόρεν Μπάφετ, προσελκύει μια σημαντική μερίδα του καταναλωτικού κοινού στην Αυστραλία.

Πέρυσι, οι εξαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα τριπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2020, φθάνοντας τα 2,5 εκατ. οχήματα, σύμφωνα με Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων της χώρας. Δηλαδή ήταν χαμηλότερες μόλις 600.000 αυτοκίνητα από τις εξαγωγές γερμανικών αυτοκινήτων, οι οποίες ακολουθούν πτωτική πορεία τα τελευταία χρόνια. Οι εξαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα ξεπερνούν ήδη τις αντίστοιχες εξαγωγές των ΗΠΑ και της Νότιας Κορέας, ενώ εξακολουθούν να μειονεκτούν σε σχέση με την Ιαπωνία. Απώτερος στόχος της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας είναι να πουλά οκτώ εκατ. οχήματα στο εξωτερικό μέχρι το 2030, δηλαδή αποκτήσει υπερδιπλάσιες εξαγωγές από την Ιαπωνία.

Η πλειοψηφία των κινεζικών εξαγωγών καταλήγουν στην Ευρώπη και την Ασία. Οι συνθήκες είναι ιδιαίτερα δυσμενείς στις ΗΠΑ λόγω των πολιτικών εντάσεων μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου, των συνακόλουθων δασμών σε κινεζικά προϊόντα και των γενναίων επιδοτήσεων που δρομολογεί ο Λευκός Οίκος για να ενθαρρύνει την εγχώρια παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Από την άλλη πλευρά είναι ισχυρή η συμμετοχή των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Ινδίας που λαμβάνει χώρα στο Νέο Δελχί.

Σύμφωνα με τους The Times of India, οι BMW, Audi, Jaguar και Land Rover απέχουν από την έκθεση, αλλά οι κινεζικές SAIC Motor και BYD έδωσαν ένα δυναμικό «παρών», καταλαμβάνοντας το 20% του συνολικού χώρου.

Ένα πλεονέκτημα που προβληματίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη είναι η πλεονεκτική θέση που έχει η Κίνα ως προς τη μείωση των δαπανών χάρις στο βάρος που δίνεται στην αυτοματοποίηση. «Για να ανταγωνιστεί κανείς τους Κινέζους θα πρέπει να έχει συγκρίσιμες υποδομές κόστους» σχολίασε ο Κάρλος Ταβάρες της Stellantis, ενός εκ των μεγαλύτερων ομίλων του παγκόσμιου κλάδου. «Διαφορετικά, η Ευρώπη θα πρέπει να αποφασίσει εάν θα κλείσει τα σύνορα της, τουλάχιστον μερικώς τους Κινέζους ανταγωνιστές».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!