THEPOWERGAME
Ο εφευρέτης του γνωστού σε όλους τους χρήστες των social media hashtag, τεχνολόγος και σχεδιαστής προϊόντων τεχνολογίας Chris Messina, θα είναι ο κεντρικός ομιλητής του φετινού «The Economist Impact Events», που διοργανώνει στην Αθήνα στις 3 Μαρτίου 2023 ο Economist, σε συνεργασία με το powergame.gr.
Ο «νονός» του hashtag και -κατά πολλούς- «ευαγγελιστής» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα μοιραστεί τη σκηνή με τον Έλληνα υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη, σε μια ουσιαστική συζήτηση με τον πρόεδρο του The Economist, John Andrews, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Σε μια εποχή που η τεχνολογία αλλάζει καθημερινά τον κόσμο όπως τον ξέρουμε, ο Chris Messina θα επιχειρήσει να ρίξει φως στο τεχνολογικό μας μέλλον, βάζοντας εδώ και μια 15ετία τη σφραγίδα του στην επανάσταση των social media και της κοινωνικής τεχνολογίας.
«Μια ανόητα απλή ιδέα»
Ήταν 23 Αυγούστου του 2007, όταν ο προγραμματιστής και σύμβουλος τεχνολογίας Chris Messina, με ένα σύντομο tweet στο νεόκοπο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, που μετρούσε μόλις έναν χρόνο ζωής, εισήγαγε στη ζωή μας το hashtag: ένα σύμβολο που θα άλλαζε το μέλλον όχι μόνο του ίδιου του Twitter, αλλά και συνολικά του κόσμου των social media.
Ο 26χρονος τότε Messina, γνωστός με το παρατσούκλι factoryjoe, αναζητώντας έναν τρόπο να οργανώσει τη χαοτική πληροφορία που αντάλλασσε η πρώιμη κοινότητα του Twitter, σκέφτηκε να χρησιμοποιήσει το σύμβολο της δίεσης (#), για να ομαδοποιήσει μηνύματα, τάσεις και συμβάντα και να οργανώσει θεματικά τα tweets.
«Πώς θα σας φαινόταν αν χρησιμοποιούσατε το σύμβολο # (δίεση) για να φτιάξετε ομάδες;», «τιτίβισε» τον Αύγουστο του 2007 ο «μπροστάρης» των εφαρμογών ανοικτού κώδικα, Chris Messina. Τρεις ημέρες μετά το tweet, ο blogger Stowe Boyd έδινε σε μια ανάρτηση στο προσωπικό του ιστολόγιο τον πρώτο ορισμό της λέξης «hashtag»: «Τα hashtags δεν είναι τίποτε άλλο παρά ομαδοποιήσεις του Twitter».
«Δημοσίευσα στο Twitter μια ανόητα απλή, αλλά αποτελεσματική ιδέα, που θα άλλαζε τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και επικοινωνούμε», εξηγεί ο ίδιος ο Chris Messina.
Αυτά είναι για… σπασίκλες
Η αρχική πρόταση δεν βρήκε ευήκοα ώτα στους ιθύνοντες του Twitter, οι οποίοι απέρριψαν την ιδέα, κρίνοντας ότι «αυτά είναι πράγματα για σπασίκλες». Οι χρήστες είχαν άλλη άποψη. Τον ίδιο χρόνο, στις καταστροφικές δασικές πυρκαγιές στην κομητεία του Σαν Ντιέγκο, το hashtag #sandiegofire χρησιμοποιήθηκε ευρέως στο Twitter, επιτρέποντας στους χρήστες να παρακολουθούν εύκολα τις ενημερώσεις για τη φωτιά.
Δύο χρόνια μετά, τον Ιούλιο του 2009, το Twitter υιοθέτησε επίσημα το hashtag, το 2010 το ίδιο έκανε και το Instagram, ενώ σταδιακά ακολούθησαν όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα τελευταία δέκα χρόνια η δίεση του Chris Messina πήρε τη θέση της στην ιστορία και από ένα απλό σύμβολο στο πληκτρολόγιο και ένα απλό φίλτρο για online συνομιλίες, άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε τα social media, αφού έφτασε να γίνει ακόμη και συνδετικός κρίκος για τη δημιουργία κοινωνικών κινημάτων.
Ποιος είναι ο “Mr hashtag”
Ο 42χρονος σήμερα Christopher Reaves Messina, με σπουδές Communication Design στο Carnegie Mellon, αυτοπροσδιορίζεται ως «Εφευρέτης του hashtag, τεχνολόγος και σχεδιαστής προϊόντων».
Είναι γνωστός blogger και διάσημος ομιλητής, φανατικός υπέρμαχος του Ανοιχτού Κώδικα, οπαδός των ανοιχτών προτύπων και λάτρης των startups.
Στον επαγγελματικό στίβο εργάστηκε τόσο ως προγραμματιστής όσο και ως σχεδιαστής προϊόντων στις Google και Uber, ενώ υπήρξε συνιδρυτής και σύμβουλος νεοφυών εταιρειών. Είναι co-founder της εταιρείας κοινωνικής τεχνητής νοημοσύνης Molly (YC W’18), ενώ εργάζεται ως επικεφαλής προϊόντων στη Republic, μια καινοτόμο εταιρεία χρηματοοικονομικής τεχνολογίας.
Είναι ο #1 Product Hunter και συνδιοργανώνει το Techmeme Ride Home Experience, ένα δημοφιλές podcast ανάλυσης τεχνολογίας.
Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, ο Chris δημιούργησε κινήματα τόσο online και off, όπως τα BarCamp, Spread Firefox και coworking, και επηρέασε την αλλαγή σε μεγάλους και μικρούς οργανισμούς, ξεκινώντας το 2004, όταν βοήθησε να οργανωθεί το κίνημα βάσης που ώθησε τον Mozilla Firefox στις πρώτες 100 εκατ. λήψεις.
Το 2005 συνδιοργάνωσε το πρώτο BarCamp και στη συνέχεια διέδωσε το μοντέλο μη συνεδριακών εκδηλώσεων, το οποίο εξαπλώθηκε σε περισσότερες από 350 πόλεις παγκοσμίως.
Το 2006 άνοιξε τον πρώτο coworking χώρο στον κόσμο, στο Σαν Φρανσίσκο, δίνοντας το έναυσμα για τη δημιουργία ενός παγκόσμιου κινήματος.