THEPOWERGAME
Παρά την πτώση του κύκλου εργασιών της Pernod Ricard κατά 13,5% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος εξαιτίας της πανδημίας του COVID – 19, η κερδοφορία προ φόρων παρέμεινε σταθερή, ως αποτέλεσμα της συγκράτησης των εξόδων προβολής και διαφήμισης καθώς και της ορθής διαχείρισης των λειτουργικών δαπανών της Εταιρίας.
Ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών ήταν από του πιο βαριά πληγέντες λόγω του lockdown που επιβλήθηκε τον Μάρτιο του 2020 με το καθολικό κλείσιμο της εστίασης για περισσότερο από δυόμιση μήνες καθώς και τις αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας στον τουρισμό που οδήγησε σε πτώση της συνολικής αγοράς αλκοολούχων -22% (σε όγκους) σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της Pernod Ricard Hellas ανήλθαν σε 65 εκατ ευρώ, 31 εκατ ευρώ εκτός φόρων, παρουσιάζοντας μείωση -13,5% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 1,4 εκατ ευρώ.
H πτώση των πωλήσεων οφείλεται αποκλειστικά στο αρνητικό αποτύπωμα της πανδημίας στο τελευταίο τρίμηνο της χρήσης (Απρίλιος – Ιούνιος), που οι καθαρές πωλήσεις έκλεισαν -36%, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Η κερδοφορία της Εταιρίας παρέμεινε σταθερή, περιορίζοντας τα έξοδα διαφήμισης και τις λειτουργικές δαπάνες.
«Η πανδημία του COVID-19 έβαλε απότομο φρένο στην δυναμική ανάπτυξη της Εταιρίας μας» παραδέχτηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Pernod Ricard Hellas, Cyril Claquin.
«Έως τον Φεβρουάριο του 2020 οι καθαρές πωλήσεις μας έτρεχαν με σχεδόν +6% σε σχέση με το αντίστοιχο οκτάμηνο της προηγούμενης χρήσης, κερδίζοντας μερίδια και επιβεβαιώνοντας τη δυναμική μας. Η υγειονομική κρίση όμως του νέου κορονοιού τα αντέστρεψε όλα δημιουργώντας νέα δεδομένα στην αγορά και επαναπροσδιορισμό των προτεραιοτήτων της Εταιρίας.
»Βασική μας προτεραιότητα – ως θεμελιώδης αξία και του Group Pernod Ricard – ήταν και είναι η προστασία της υγείας των εργαζομένων μας και των συνεργατών μας, και εν συνεχεία επικεντρωθήκαμε στη συγκράτηση των λειτουργικών μας δαπανών και στην προστασία των περιουσιακών στοιχείων της Εταιρίας και των ανθρώπων μας.
»Κανένας εργαζόμενος μας δεν βγήκε σε αναστολή, κανένας μισθός δεν μειώθηκε, καμία παράταση πληρωμής δεν δόθηκε σε επιταγές που είχαμε εκδώσει προς τους προμηθευτές μας. Αισθάνομαι περήφανος για αυτές τις αποφάσεις σύμφωνα και με το Εταιρικό μας όραμα « Εμπνέοντας ανθρώπινες στιγμές για την Ελλάδα» δήλωσε.
Το “ντόμινο” της κρίσης στον Όμιλο
Συγκρατημένη πτώση διαπιστώνεται και στα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου Pernod Ricard παγκοσμίως, κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους (Ιούλιος 2020 – Δεκέμβριος 2020).
Συγκεκριμένα, σημειώθηκε μείωση κατά -3,9% στις οργανικές πωλήσεις, που ανήλθαν στα 4.985 εκατ ευρώ, και -2,4% μείωση κερδών προ φόρων, που ανήλθαν στα 1.746 εκατ ευρώ.
Η Pernod Ricard κέρδισε ή διατήρησε τα μερίδια της σε βασικές αγορές, ιδίως στην Ευρώπη, παρά τις δυσχέρειες στη αγορά και του περιορισμούς που επιβλήθηκαν. Αυτή η απόδοση οφείλεται κυρίως στη δυναμική διαχείριση του χαρτοφυλακίου της με έμφαση στην καινοτομία και την ισχυρή ανάπτυξη στα σουπερμάρκετ.
Η Εταιρεία
Η Pernod Ricard είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία αλκοολούχων ποτών παγκοσμίως, με πωλήσεις 8.5 εκατ ευρώ το 2020.
Ο Όμιλος δημιουργήθηκε το 1975 από τη συγχώνευση των Ricard και Pernod, έχει αναπτυχθεί τόσο οργανικά όσο και με τις εξαγορές των διάσημων brands όπως Absolut Vodka, Ricard, Ballantine’s, Chivas Regal, Royal Salute, Glenlivet Scotch whiskey και Jameson Irish whiskey. Το κονιάκ Martell, το ρούμι Havana Club, το τζιν Beefeater, τα λικέρ Kahlua και Malibu, τις σαμπάνιες Mumm και Perrier- Jouet, καθώς και τα κρασιά Jacob’s Creek, Brancott Estate, Campo Viejo, Graffigna και Kenwood.
Η Pernod Ricard απασχολεί περίπου 18.000 άτομα και λειτουργεί μέσω ενός δικτύου με 6 Brand Companies και 85 Market Companies που έχουν ιδρυθεί σε κάθε σημαντική αγορά.