Γ.Δ.
1440.52 +0,33%
ACAG
-0,17%
5.86
CENER
+1,12%
9.96
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
-0,12%
8.58
NOVAL
-0,92%
2.691
OPTIMA
-0,51%
11.78
TITC
-0,35%
28.85
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
-0,56%
1.43
ΑΒΕ
0,00%
0.447
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-2,06%
0.95
ΑΛΜΥ
+1,69%
2.705
ΑΛΦΑ
+0,55%
1.633
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,43%
11.73
ΑΣΚΟ
+2,69%
3.05
ΑΣΤΑΚ
+2,37%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
-0,89%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,92%
2.55
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,48%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+0,40%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,39%
1.285
ΒΙΟΤ
0,00%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.51
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.68
ΔΑΑ
-0,15%
7.788
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-1,14%
11.27
ΔΟΜΙΚ
+1,04%
3.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,62%
0.326
ΕΒΡΟΦ
+0,33%
1.505
ΕΕΕ
+0,06%
32.1
ΕΚΤΕΡ
-1,17%
4.24
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+3,40%
2.43
ΕΛΛ
+0,37%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,77%
2.58
ΕΛΠΕ
+1,95%
8.085
ΕΛΣΤΡ
-1,31%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+0,94%
1.72
ΕΛΧΑ
-0,95%
1.882
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.94
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-2,28%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+1,54%
1.32
ΕΤΕ
+1,46%
8.064
ΕΥΑΠΣ
+1,61%
3.15
ΕΥΔΑΠ
+1,81%
5.64
ΕΥΡΩΒ
+0,66%
2.132
ΕΧΑΕ
-0,74%
4.715
ΙΑΤΡ
-0,65%
1.52
ΙΚΤΙΝ
-1,53%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,59%
5.02
ΙΝΛΙΦ
+1,08%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.23
ΙΝΤΕΚ
+2,47%
5.81
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,46%
2.5
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-1,16%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+1,08%
1.405
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,22%
1.545
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.48
ΚΟΥΑΛ
-1,01%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,31%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-3,45%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,11%
0.875
ΛΑΜΔΑ
-1,27%
7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
+3,19%
0.97
ΛΕΒΚ
+2,76%
0.298
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,17%
1.41
ΛΟΥΛΗ
+0,38%
2.67
ΜΑΘΙΟ
+6,58%
0.81
ΜΕΒΑ
-0,75%
3.97
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,69%
3.62
ΜΙΝ
+21,30%
0.655
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,17%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.4
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.72
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,95%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,29%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+1,08%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,42%
37.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.7
ΝΑΥΠ
+1,23%
0.986
ΞΥΛΚ
-2,58%
0.264
ΞΥΛΠ
-7,02%
0.45
ΟΛΘ
+0,49%
20.7
ΟΛΠ
+0,78%
25.95
ΟΛΥΜΠ
+1,19%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,60%
15.04
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.892
ΟΤΕ
+0,59%
13.56
ΟΤΟΕΛ
+1,03%
11.8
ΠΑΙΡ
+0,87%
1.16
ΠΑΠ
+0,41%
2.46
ΠΕΙΡ
+0,33%
3.66
ΠΕΤΡΟ
+0,92%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,79%
3.83
ΠΛΑΚΡ
+0,67%
15
ΠΡΔ
-7,69%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+1,54%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
+1,54%
4.94
ΡΕΒΟΙΛ
-5,26%
1.98
ΣΑΡ
+5,45%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,43%
0.344
ΣΙΔΜΑ
+1,54%
1.65
ΣΠΕΙΣ
-0,30%
6.58
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.6
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,38%
4.01
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Οι μειωμένες τιμές της Tesla πιέζουν τον ανταγωνισμό

Όταν πριν από λίγες ημέρες η Tesla ανακοίνωσε μειώσεις στις τιμές των μοντέλων της, δυσαρεστώντας όλους τους κατόχους των αυτοκινήτων που έγιναν ιδιοκτήτες πριν από τη επίσημη ανακοίνωση, ουσιαστικά άνοιξε τόσο για την ίδια όσο και για τις υπόλοιπες εταιρείες μια νέα οικονομική πολιτική για την απόκτηση νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Από την άλλη, η επίσημη ανακοίνωση της τιμής του νέου μοντέλου της Jeep, Avenger, που μπορεί να θεωρεί ιδιαίτερα ελκυστική, καθώς και η εμφάνιση αρκετών μοντέλων από την Κίνα που θέλουν να διεισδύσουν στην Ευρώπη με πλεονέκτημα τη χαμηλή τιμή, πιέζουν ασφυκτικά τον ανταγωνισμό. Πλέον είναι αρκετοί αυτοί που θεωρούν ότι πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες τους επόμενους μήνες ενδεχόμενα να προχωρήσουν σε μειώσεις στις τιμές των ηλεκτρικών μοντέλων τους.

Σήμερα, ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και οι κατασκευαστές συνεχώς επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση. Αυτό έχει ως συνέπεια τον έντονο ανταγωνισμό και την συγκράτηση των τιμών. Σε αυτή την φάση δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και το κόστος των μπαταριών, αλλά και των υλικών που μειώνεται συνεχώς, μέσω των νέων τεχνολογιών που εφαρμόζονται στα διάφορα εργοστάσια.

Αν αναλογιστούμε ότι η Tesla είχε μικτό κέρδος 15.653 δολάρια ανά όχημα στο τέλος του 2022, δείχνει ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια για μείωση των τιμών. Αυτό αποκάλυψε πρόσφατα το Reuters, επισημαίνοντας στο δημοσίευμα ότι τα κέρδη της Tesla ήταν διπλάσια από τη Volkswagen, τέσσερις φορές περισσότερα από την Toyota και πέντε φορές περισσότερα από τη Ford. Δηλαδή οι κερδοφορίες όχι μόνο της Tesla, αλλά και των υπόλοιπων αυτοκινητοβιομηχανιών σε κάθε μοντέλο μπορούν να θεωρηθούν μεγάλες έως πολύ μεγάλες, με αρκετά περιθώρια μείωσης της τιμής.

Το σίγουρο είναι πως ο ιδιοκτήτης της Tesla, Elon Musk ξεκίνησε τον χορό των τιμών των EV, χρησιμοποιώντας ως όπλο τα μεγάλα περιθώρια που του δίνει η κερδοφορία της μάρκας. Το θέμα είναι αν ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες που προφανώς και αυτές έχουν «γράψει» μεγάλες κερδοφορίες το προηγούμενο διάστημα, άσχετα αν τους τελευταίους μήνες οι πωλήσεις τους είναι μειωμένες λόγω των προβλημάτων που παρουσιάζουν οι παραγωγές στα εργοστάσια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!