Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Τα 15 μεγάλα έργα που προχωρά φέτος το υπουργείο Υποδομών

Πακέτο δεκαπέντε μεγάλων έργων περιλαμβάνεται στις προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών για το 2021 σύμφωνα με το ετήσιο σχέδιο δράσης που κατέθεσε στο Μέγαρο Μαξίμου. Ο βασικός σχεδιασμός προβλέπει την ένταξη δύο έργων για χρηματοδότηση, τη  δημοπράτηση τεσσάρων έργων, τη συμβασιοποίηση  δύο έργων, την έναρξη εργασιών σε τρία έργα και την ολοκλήρωση ενός έργου. Αυτό δε σημαίνει πως δεν θα προχωρήσουν και άλλοι διαγωνισμοί αν έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες μελέτες και ενταχθούν σε κάποιον χρηματοδοτικό μηχανισμό.

Υπουργείο Υποδομών: Ποιά είναι τα 15 μεγάλα έργα

Ποια είναι τα δεκαπέντε μεγάλα έργα ή πακέτα έργων; Στην πρώτη κατηγορία βρίσκονται τα σιδηροδρομικά και συγκεκριμένα η ωρίμανση του διαγωνισμού και η αναζήτηση χρηματοδότησης για το έργο ανάταξης και συντήρησης του δικτύου του ΟΣΕ, η ολοκλήρωση του σχεδιασμού για το τμήμα Ρίο – Πάτρα – Πύργος με στόχο να προκηρυχθεί φέτος μαζί με το κλείσιμο των εκκρεμοτήτων (συμβάσεις ή διαγωνισμοί) στο τμήμα Κιάτο – Ρίο και, τέλος, η ολοκλήρωση των συστημάτων του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα-Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη – Προμαχώνας (ΠΑΘΕΠ). Στο τελευταίο περιλαμβάνονται έργα ανάταξης της γραμμής και διαγωνισμοί ώστε να πλησιάσουμε το στόχο για Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες με τρένο. Φέτος αναμένεται και η ολοκλήρωση της μελέτης και των τευχών δημοπράτησης για το τμήμα Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη.

Στη δεύτερη κατηγορία βρίσκονται τα μεγάλα έργα υποδομών και συγκεκριμένα προβλέπεται να προχωρήσει η σύμβαση παραχώρησης για το βόρειο τμήμα (Τρίκαλα – Εγνατία) του οδικού άξονα Ε65, να προχωρήσει ο εν εξελίξει διαγωνισμός για την αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης (το γνωστό fly-over), να περάσει στο δεύτερο στάδιο ο στοιχειωμένος διαγωνισμός για την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας.

Στόχος του υπουργείου, όπως έχει δηλώσει και ο κ. Κώστας Καραμανλής, είναι να υπάρξει φέτος πρόοδος και στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), που προχωρά μέσω τριών ξεχωριστών διαγωνισμών. Δύο τμήματα θα κατασκευαστούν με σύμβαση παραχώρησης και Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και ένα ως κλασικό δημόσιο έργο. Άμεση προτεραιότητα για το υπουργείο είναι και η ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, του σχεδίου ένταξης των εργασιών κατασκευής του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού.

Στην τρίτη κατηγορία εντάσσονται τέσσερα έργα που συνδέονται με το δίκτυο μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το πρώτο αφορά το μεγαλύτερο δημόσιο έργο των τελευταίων ετών για το πρώτο τμήμα (Αλσος Βεϊκού – Γουδή) της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, προϋπολογισμού κοντά στο 1,5 δισ. ευρώ. Ηδη έχει μειοδοτήσει κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ και αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης ώστε να ξεκινήσουν μέσα στη χρονιά οι εργασίες. Με ξεχωριστή σύμβαση προχωρούν οι πρόδρομες εργασίες (μετατόπιση δικτύων κοινής ωφέλειας, κ.α.). Για την επέκταση της γραμμής 3 του μετρό στο τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς προωθείται η προκήρυξη για τα συστήματα TETRA (τηλεπικοινωνιών, κ.α.). Για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά θα προχωρήσει φέτος η συμβασιοποίηση για εξειδικευμένα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα ενώ για τη βασική γραμμή θα γίνει δημοπράτηση πρόσθετων συρμών.

Το 15ο μεγάλο έργο που περιλαμβάνει το ετήσιο σχέδιο δράσης του υπουργείου Υποδομών αφορά τον νέο σταθμό των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, που θα αντικαταστήσει του υφιστάμενους σε Κηφισσό και Λιοσίων. Στο σχέδιο δράσης αναφέρεται πως μέσα στο 2021 θα προχωρήσει η απαραίτητη νομοθετική ρύθμιση, η οριστικοποίηση των τευχών δημοπράτησης και θα γίνει η προκήρυξη. Αρκετοί θεωρούν πιθανή την έναρξη του διαγωνισμού το 2022. Ούτως ή άλλως πρόκειται για σχέδιο που σέρνεται για περισσότερα από 15 χρόνια!

Στους διαγωνισμούς και τις άλλες πρωτοβουλίες της φετινής χρονιάς περιλαμβάνονται και η προμήθεια διρρευματικών συρμών που θα δρομολογηθούν στη γραμμή 3 και θα πηγαίνουν μέχρι το αεροδρόμιο, ο διαγωνισμός για την ανάταξη και συντήρηση του δικτύου μετρό, το πρόγραμμα για την αναβάθμιση των συρμών και της τηλεματικής, καθώς και ο διαγωνισμός για το νέο αμαξοστάσιο του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου στον Πειραιά.

Υπουργείο Υποδομών: Το νομοθετικό έργο

Στο σχέδιο δράσης του υπουργείου για το 2021 αναφέρεται και πλήθος νομοθετικών πρωτοβουλιών, ορισμένες από τις οποίες έχουν ήδη προχωρήσει. Για παράδειγμα, προβλέπεται πως φέτος θα προχωρήσει η κατάρτιση θεσμικού πλαισίου για την καθιέρωση του διαμοιρασμού οχημάτων (car sharing), του συνεπιβατισμού οχημάτων (car pooling) & της μεταφοράς με οχήματα κατά παραγγελία (car on demand).

Ταυτόχρονα, όμως, καθώς υπάρχουν ήδη αντιδράσεις των ιδιοκτητών ταξί, αναμένεται και αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου κυκλοφορίας Επιβατικών Ιδιωτικής Χρήσης (ΕΙΧ) οχημάτων που εκμισθώνουν οδηγό. Στόχος, όπως αναφέρεται, είναι η «επαναξιολόγηση και επικαιροποίηση του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου προκειμένου να δημιουργηθεί μία νέα και σύγχρονη υπηρεσία μεταφοράς προσώπων, στα πρότυπα αυτών που λειτουργούν στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ παράλληλα θα εξασφαλιστεί η αποφυγή σύγχυσης και συγκρούσεων μεταξύ των συναφών επαγγελματικών κλάδων».

Προωθείται, επίσης, το νέο θεσμικό, ρυθμιστικό και οργανωτικό πλαίσιο του σιδηροδρόμου προκειμένου να αποσαφηνιστούν οι ρόλοι ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, κ.α. Στις προτεραιότητες του υπουργείου για φέτος περιλαμβάνεται και η κατάρτιση θεσμικού πλαισίου για την προώθηση της μετατροπής συμβατικών οχημάτων σε ηλεκτροκίνητα ή υδρογονοκίνητα. Σειρά πρωτοβουλιών αναμένεται και στο μέτωπο της ψηφιοποίησης υπηρεσιών του υπουργείου από την αδειοδότηση διεθνών γραμμών λεωφορείων μέχρι την έκδοση καρτών ψηφιακού Ταχογράφου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!