THEPOWERGAME
Η HP επικεντρώνεται στην κυκλική οικονομία στη χρονιά που ήδη διανύουμε.
Πίσω από όλες μας τις προσπάθειές να χτίσουμε μια πιο βιώσιμη οικονομία βρίσκεται μια προφανής πραγματικότητα.
Η σπατάλη στα τρέχοντα οικονομικά μας μοντέλα είναι τεράστια, καθιστώντας τη μη βιώσιμη.
Σύμφωνα με έρευνα των Ηνωμένων Εθνών, η παραγωγή αποβλήτων θα ξεπεράσει δραστικά την αύξηση του πληθυσμού περισσότερο από το διπλάσιο από τώρα και μέχρι και το 2050.
Με απλά λόγια: το παραδοσιακό γραμμικό μοντέλο παραγωγής «take, make, dispose» δεν είναι πλέον βιώσιμο.
Για να χτίσουμε μια λειτουργική οικονομία για τους ανθρώπους και το περιβάλλον, θα πρέπει να ανακαλύψουμε έναν τρόπο ώστε να χρησιμοποιούμε λιγότερο, να σπαταλάμε λιγότερο και να ανακυκλώνουμε περισσότερο. Αυτό το μοντέλο είναι γνωστό ως «κυκλική οικονομία».
Μόνο η κυκλική οικονομία μπορεί να προφέρει πραγματική βιωσιμότητα
Σε μια κυκλική οικονομία, οι επιχειρήσεις στοχεύουν να διασφαλίσουν ότι η κάθε διαδικασία είναι όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική.
Στην HP, η στρατηγική για την οικοδόμηση μιας κυκλικής οικονομίας περιλαμβάνει: επισκευή, επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση.
Αυτές οι αρχές εντοπίζονται από το 1992, όταν η HP ξεκίνησε το πρόγραμμα Design for Sustainability.
Σε κάθε παραγόμενο είδος – είτε πρόκειται για φυσικό προϊόν είτε για υπηρεσία – οι απαραίτητες πρώτες ύλες ή η ενέργεια, διατηρούνται στην απαιτούμενη ελάχιστη ποσότητα για την επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος.
Και όταν ένα προϊόν φτάσει στο τέλος της ζωής του, διασπάται και ανακυκλώνεται με τρόπο που να αποτρέπει την κατάληξη των αποβλήτων σε χώρους υγειονομικής ταφής.
Ένα βασικό μέρος αυτής της προσπάθειας είναι ο επανασχεδιασμός των προϊόντων.
Στην HP, η βιωσιμότητα ενσωματώνεται στη διαδικασία σχεδιασμού. Από τη στιγμή που οι υπεύθυνοι προϊόντων ξεκινούν το πρώτο προσχέδιο, λαμβάνουν υπόψη τους την ποσότητα ενέργειας και πρώτων υλών που απαιτούνται για την κατασκευή, τη λειτουργία και στη συνέχεια την έκθεση αυτού του προϊόντος, καθώς και για την ποσότητα των υλικών που μπορούν να ανακυκλωθούν.