THEPOWERGAME
Η αφρόκρεμα της βιομηχανίας πολυτελείας επιστρέφει στην Κίνα, με τις ελπίδες ότι οι υψηλού επιπέδου τουρίστες θα επιδοθούν ξανά στην αγορά επώνυμων προϊόντων, κατά τη διάρκεια των εορτασμών της Σεληνιακής Πρωτοχρονιάς, καθώς το Πεκίνο χαλαρώνει τους περιορισμούς κατά της Covid-19 μετά από τρία χρόνια.
Οι εκτιμήσεις που επικαλείται η UBS είναι αύξηση πωλήσεων κατά 7% στο τέταρτο τρίμηνο για την LVMH, η οποία ανακοινώνει τα οικονομικά αποτελέσματα έτους την Πέμπτη και μείωση πωλήσεων κατά 2% για την Kering, η οποία θα γνωστοποιήσει τα αποτελέσματα στις 15 Φεβρουαρίου. Η Hermès, η οποία ανακοινώνει τα αποτελέσματα τέταρτου τριμήνου στις 17 Φεβρουαρίου, αναμένεται να παρουσιάσει αύξηση πωλήσεων 17%, εμφανίζοντας πτώση από το 24% που σημείωσε το τρίτο τρίμηνο.
Η πολυτέλεια ανάμεσα στους κερδισμένους από την άρση των μέτρων
Η επιστροφή των οίκων πολυτελείας στην Κίνα τονίζει το χτύπημα από τα lockdown, τα οποία έχουν προκαλέσει σοβαρό πλήγμα στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο. Οι δαπάνες σε είδη πολυτελείας από Κινέζους υπηκόους μειώθηκαν από το 33% της παγκόσμιας αγοράς το 2019 σε μόλις 17% πέρυσι, σύμφωνα με εκτιμήσεις της συμβουλευτικής εταιρείας Bain.
«Πιστεύουμε ότι θα επιστρέψουν στη βιομηχανία της πολυτελείας με “εκκωφαντικό” τρόπο, για να καλύψουν τη διαφορά», δήλωσε η Καρολάιν Ρέιλ, επικεφαλής των Premium Brands στην Pictet Asset Management, αναφερόμενη στους Κινέζους καταναλωτές.
Τα οικονομικά αποτελέσματα των Burberry και Cartier την περασμένη εβδομάδα, ήταν εξίσου απογοητευτικά.
Οι πωλήσεις της Cartier στην Κίνα υποχώρησαν κατά ένα τέταρτο. Η κίνηση των πελατών στα καταστήματά της μειώθηκε σημαντικά και το προσωπικό κατά καιρούς δεν ήταν διαθέσιμο. Πολλά καταστήματα μείωσαν το ωράριο ή έκλεισαν προσωρινά. Από την άλλη, ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων της Burberry επιβραδύνθηκε απότομα στο 1% το τρίμηνο έως το τέλος Δεκεμβρίου, μετά από πτώση 23% στην ηπειρωτική Κίνα.
Αλλά η Burberry είπε πως ήταν αισιόδοξο ότι οι καταναλωτές στην Κίνα θα άρχιζαν να ξοδεύουν ξανά και η Cartier είδε μια ανάκαμψη πριν από τις γιορτές, αυξάνοντας τις προσδοκίες για τους επόμενους μήνες.
Η Κίνα προβλέπεται να γίνει η μεγαλύτερη αγορά της βιομηχανίας πολυτελείας έως το 2025, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.
Ο κλάδος της πολυτέλειας αναμένεται να είναι ένας από τους μεγαλύτερους νικητές από τη χαλάρωση των περιορισμών που κράτησαν τους Κινέζους αγοραστές εκτός καταστημάτων για μήνες, με της μετοχές της LVMH, (της πιο πολύτιμης εισηγμένης εταιρείας της Ευρώπης αξίας περίπου 400 δισ. ευρώ) και της Hermès να φτάνουν πρόσφατα σε υψηλά όλων των εποχών.
Στις επιδείξεις μόδας στο Παρίσι, οι οποίες διαρκούν μέχρι το τέλος αυτής της εβδομάδας, οι Κινέζοι αγοραστές (βασικός παράγοντας σε τέτοιες εκδηλώσεις), δεν έχουν επιστρέψει ακόμη.
Πώς η Ευρώπη θα ωφεληθεί από την επιστροφή των Κινέζων καταναλωτών
Παρόλο που οι Κινέζοι αναμένεται να ξαναρχίσουν αρχικά τα ταξίδια εντός της Ασίας , η Ευρώπη είναι μια περιοχή που θα επωφεληθεί ιδιαίτερα από την επιστροφή Κινέζων τουριστών. Η Ρέιλ είπε στο Reuters πως πιστεύει ότι οι Κινέζοι αγοραστές μπορεί να αρχίσουν να επιστρέφουν στην Ευρώπη με αισθητό τρόπο στο τέλος του δεύτερου τριμήνου ή κατά το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Την ίδια στιγμή, οι Αμερικανοί ταξιδιώτες συνέχισαν να ενισχύουν τις περιουσίες των luxury brands στην Ευρώπη, αφού οδήγησαν σε ανάκαμψη τις αφορολόγητες αγορές, σύμφωνα με στοιχεία Δεκεμβρίου από την Global Blue.