Γ.Δ.
1481.74 -0,05%
ACAG
+0,17%
5.87
CENER
-0,21%
9.68
CNLCAP
+1,42%
7.15
DIMAND
+0,90%
8.97
NOVAL
-0,18%
2.765
OPTIMA
+1,16%
12.24
TITC
+0,33%
30.85
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-1,09%
1.448
ΑΒΕ
-1,53%
0.45
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.24
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+0,33%
3.08
ΑΛΦΑ
-0,81%
1.7085
ΑΝΔΡΟ
+0,91%
6.68
ΑΡΑΙΓ
-0,76%
11.8
ΑΣΚΟ
+1,79%
2.84
ΑΣΤΑΚ
+2,02%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+5,05%
9.56
ΑΤΤΙΚΑ
-0,79%
2.52
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,67%
5.94
ΒΙΟΚΑ
-0,42%
2.36
ΒΙΟΣΚ
+3,97%
1.44
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-1,84%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,66%
17.98
ΔΑΑ
-0,85%
7.93
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+1,74%
11.7
ΔΟΜΙΚ
+7,01%
3.895
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,56%
0.316
ΕΒΡΟΦ
+4,84%
1.625
ΕΕΕ
-0,36%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.32
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
+0,44%
2.26
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.09
ΕΛΠΕ
-0,39%
7.59
ΕΛΣΤΡ
-1,78%
2.21
ΕΛΤΟΝ
+0,23%
1.756
ΕΛΧΑ
-1,48%
1.864
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+2,70%
1.33
ΕΤΕ
+0,29%
8.438
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.35
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+0,13%
2.243
ΕΧΑΕ
-0,31%
4.805
ΙΑΤΡ
-1,15%
1.72
ΙΚΤΙΝ
-1,43%
0.413
ΙΛΥΔΑ
+2,31%
1.77
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.12
ΙΝΛΟΤ
-1,11%
1.246
ΙΝΤΕΚ
+0,16%
6.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,61%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-0,59%
3.39
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
336
ΚΕΚΡ
-2,99%
1.46
ΚΕΠΕΝ
+3,43%
1.81
ΚΛΜ
0,00%
1.505
ΚΟΡΔΕ
-2,21%
0.486
ΚΟΥΑΛ
+0,17%
1.2
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,32%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,87%
1.14
ΛΑΒΙ
-0,22%
0.892
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.39
ΛΑΜΨΑ
-2,19%
35.8
ΛΑΝΑΚ
-4,74%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,73%
1.38
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,34%
3.68
ΜΙΝ
-0,85%
0.585
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,19%
23.86
ΜΟΝΤΑ
-5,41%
3.5
ΜΟΤΟ
+0,89%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-1,19%
24.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,86%
3.47
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,77%
36.78
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
-1,08%
0.92
ΞΥΛΚ
+0,72%
0.278
ΞΥΛΠ
-3,76%
0.41
ΟΛΘ
-1,89%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
-0,39%
2.57
ΟΠΑΠ
-0,12%
15.99
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
0,00%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,51%
11.76
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-1,48%
3.93
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.88
ΠΛΑΘ
+1,06%
4.29
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,70%
7.1
ΠΡΟΦ
-1,16%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
+2,06%
1.985
ΣΑΡ
-0,36%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+1,19%
1.695
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+0,60%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.21
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,37%
4.09
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Amazon, Apple, Google: Τα πιο πολύτιμα brands στον κόσμο αξίζουν 900 δισ.

Αξία που ισοδυναμεί με το ετήσιο ΑΕΠ μιας χώρας όπως η Ελβετία έχουν τα τρία πιο ακριβά brands του πλανήτη, αυτά των Amazon, Apple και Google. Οι τρεις τεχνολογικοί κολοσσοί βρίσκονται για το 2023 στο «top 3» των πιο πολύτιμων εμπορικών σημάτων στον κόσμο, με την αξία των brands τους να προσεγγίζει τα 900 δισ. δολ.

Μπορεί τις τρεις κορυφαίες θέσεις της λίστας με τα πιο ακριβά brands στον κόσμο να μονοπωλούν και φέτος οι γίγαντες της τεχνολογίας, ωστόσο η λάμψη τους φαίνεται να ξεθωριάζει, με την αξία των εμπορικών σημάτων να υποχωρεί φέτος κατά αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια.

Μια άλλη αλλαγή, σε σχέση με τις αντίστοιχες αξιολογήσεις προηγούμενων ετών, είναι ότι η κατέχουσα -παραδοσιακά- την πρώτη θέση μεταξύ των πιο ακριβών brands στον πλανήτη, η Apple, χάνει φέτος την πρώτη θέση. Για την ακρίβεια, η «βασίλισσα» Apple έχασε το στέμμα της από την ομοεθνή αμερικανική Amazon, η οποία κατακτά τον τίτλο του πιο πολύτιμου εμπορικού σήματος παγκοσμίως.

Η Amazon καταφέρνει να τερματίσει πρώτη, ως η πιο πολύτιμη μάρκα στον κόσμο, παρά το γεγονός ότι η αξία της επωνυμίας της μειώθηκε κατά 15% φέτος, από 350,3 δισ. δολ. το 2022 σε 299,3 δισ. δολ. το 2023.

Σύμφωνα με τη νέα έκθεση της εταιρείας συμβούλων αξιολόγησης εμπορικών σημάτων Brand Finance, η οποία παρουσιάστηκε στο Νταβός, η Apple έχασε την πρώτη θέση, με το εμπορικό της σήμα να αποτιμάται το 2023 στα 57,6 δισ. δολ. Η αξία του brand μειώθηκε κατά 16% στα 297,5 δισ. δολ. από 355,1 δισ. δολ. έναν χρόνο νωρίτερα.

Η τεχνολογία δεν είναι πια χρυσός;

Amazon και Apple δεν ήταν τα μόνα τεχνολογικά brands που είδαν την αξία τους να μειώνεται στη φετινή αξιολόγηση. Σύμφωνα με την έκθεση «Brand Finance Global 500, 2023», η Samsung είδε την αξία του εμπορικού της σήματος να πέφτει κατά 7% στα 99,7 δισ. δολ., η κινεζική Alibaba.com έχασε 56% της αξίας του brand της μέσα σε έναν χρόνο, το Facebook υπέστη μείωση της αξίας του εμπορικού σήματος κατά 42%, ενώ για το κινεζικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης WeChat η αντίστοιχη απώλεια ήταν 19%.

Στον αντίποδα, τα θετικά νέα για τον κλάδο της τεχνολογίας είναι ότι το Instagram είδε την αξία του brand του να αυξάνεται κατά 42% στα 47,4 δισεκατομμύρια δολάρια και το LinkedIn κατάφερε αντίστοιχη αύξηση κατά 49% στα 15,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Στους κερδισμένους της φετινής αξιολόγησης όσον αφορά την αξία των εμπορικών τους σημάτων περιλαμβάνονται οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla (η αξία του brand αυξήθηκε κατά 44% στα 66,2 δισ. δολ.) και BYD (με αύξηση κατά 57% στα 10,1 δισ. δολ.).

Η τεχνολογία, πάντως, παραμένει η πολυτιμότερη βιομηχανία από πλευράς αξίας εμπορικών σημάτων, σύμφωνα με το Brand Finance Global 500 για το 2023. Η συνολική αξία των brands του κλάδου ξεπερνά το 1,2 τρισ. δολ., αντιπροσωπεύοντας το 15% της συνολικής αξίας των εταιρειών της κατάταξης.

Παρά το γεγονός ότι παραμένει ο μεγαλύτερος τομέας, ο τεχνολογικός τομέας παρουσίασε μείωση της αξίας του κατά 6% το 2023. «Αυτό αντανακλά τις εκτεταμένες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι τεχνολογικές εταιρείες και την ευρύτερη ανησυχία για την αναπτυξιακή τους τροχιά».

Πρωτιά για τις ΗΠΑ

Οι Ηνωμένες Πολιτείες εξακολουθούν να κυριαρχούν στην κατάταξη, φιλοξενώντας 202 από τις 500 πιο ακριβές επωνυμίες στο Global 500 του 2023 της Brand Finance, αλλά και το ήμισυ της συνολικής αξίας, ήτοι 4 τρισ. δολ.

Η Κίνα βρίσκεται στη δεύτερη θέση, με τη συνολική αξία των κινεζικών εμπορικών σημάτων να φτάνει το 1,4 τρισ. δολ., καταγράφοντας, πάντως, μείωση 9% σε σχέση με πέρυσι. Οι 78 κινεζικές μάρκες που περιλαμβάνονται στην κατάταξη συνεισέφεραν το 18% της συνολικής παγκόσμιας αξίας.

Η Γερμανία (με 24 brands και ποσοστό 6% της συνολικής αξίας), η Ιαπωνία (με 32 brands και 5%), η Γαλλία (με 31 brands και 5%), το Ηνωμένο Βασίλειο (με 23 εμπορικά σήματα και 3% της αξίας), η Νότια Κορέα και ο Καναδάς (με 15 και 12 επωνυμίες αντίστοιχα και το 2% της αξίας της κατάταξης έκαστης χώρας) συμπληρώνουν τη λίστα των κρατών που φιλοξενούν τα περισσότερα ακριβά εμπορικά σήματα του πλανήτη.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!