THEPOWERGAME
Σχεδόν 4,2 εκατομμύρια Αμερικανοί εγκατέλειψαν οικειοθελώς τις δουλειές τους τον Νοέμβριο, σηματοδοτώντας τον 18ο συνεχόμενο μήνα αποχωρήσεων-ρεκόρ στις ΗΠΑ και συνεχίζοντας τη «μόδα» της Μεγάλης Παραίτησης.
Η Μεγάλη Παραίτηση μπορεί να ξεκίνησε από τις ΗΠΑ, όμως γρήγορα εξαπλώθηκε και η αφορμή δεν ήταν άλλη από τον Covid-19. Η πανδημία ήταν αυτή που επαναπροσδιόρισε για πολλούς τόσο την έννοια της ευτυχίας όσο και αυτήν της επιτυχίας. Και αποτέλεσμα αυτού του φαινομένου, το οποίο έλαβε παγκόσμιες διαστάσεις, ήταν ένα μαζικό κύμα απολύσεων, αφού ο Covid-19 και το επακόλουθο social distancing έδωσαν στους εργαζόμενους τον απαραίτητο χρόνο να αξιολογήσουν την επαγγελματική τους κατάσταση.
Ενώ πολλοί εργαζόμενοι παγκοσμίως συνειδητοποίησαν πως η δουλειά τους δεν τους ευχαριστούσε και παραιτήθηκαν αμέσως μόλις αρχίσαμε να επιστρέφουμε στην κανονικότητα, η τρικυμία της Μεγάλης Παραίτησης δεν κόπασε, αφού, σύμφωνα με το CNBC, ένα τρομερό ποσοστό νέων ανθρώπων, που αγγίζει το 70%, σκοπεύει να αφήσει τη δουλειά του μέσα στο 2023.
Ειδικότερα, οι Μillenials και η Gen Z φαίνονται να ηγούνται του νέου κύματος της Μεγάλης Παραίτησης. Αλλά γιατί;
Περισσότεροι από τους μισούς εργαζομένους στις ΗΠΑ -το 61%- σκέφτονται να εγκαταλείψουν τις δουλειές τους το 2023, σύμφωνα με μια νέα έκθεση από το LinkedIn, σημειώνοντας ότι ένα υψηλότερο ποσοστό εργαζομένων της Gen Z (ηλικίες 18-25) και millennials (ηλικίες 26- 41) σχεδιάζει να αποσυρθεί, αφήνοντας μόλις το 39% στις υπόλοιπες γενιές.
Η έρευνα του LinkedIn εξηγεί πως το 72% των εργαζομένων της Gen Z και το 66% των millennials δήλωσαν ότι σκέφτονται μια αλλαγή σταδιοδρομίας τους επόμενους 12 μήνες, σε σύγκριση με μόλις 55% των Gen Xers (42-57 ετών) και 30% των baby boomers (58-76 ετών).
Οι φόβοι για ύφεση δεν τρομάζουν τις νεότερες γενιές
Οι Millennials φημίζονται για τη διαρκή αναζήτηση εργασίας, αφού η πλειονότητα βίωσε από τις πρώτες της κιόλας προσπάθειες για εύρεση απασχόλησης τις βαριές επιπτώσεις μιας από τις χειρότερες χρηματοπιστωτικές κρίσεις στην ιστορία, το 2018.
Ωστόσο, η αναζήτηση εργασίας είναι μια πρακτική που γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής τα τελευταία δύο χρόνια λόγω μιας επίμονα στενής αγοράς εργασίας, σημειώνει το CNBC. Αυτό μεταφράστηκε σε άφθονες ευκαιρίες για τους εργαζόμενους, οι οποίοι μπορούν να διπλασιάσουν ή και να τριπλασιάσουν τους μισθούς τους αλλάζοντας θέσεις εργασίας.
Όσο για τους Gen Zers, πολλοί από τους οποίους ξεκίνησαν την καριέρα τους σε υβριδικά περιβάλλοντα εργασίας στο αποκορύφωμα της πανδημίας, «βρίσκονται σε μια πειραματική φάση, όπου ακόμη προσπαθούν να καταλάβουν τι θέλουν από μια δουλειά», τονίζει στο CNBC η Karin Kimbrough, επικεφαλής οικονομολόγος στο LinkedIn.
«Είναι πιο παθιασμένοι με την εύρεση εργασίας που να ευθυγραμμίζεται με τις προσωπικές τους αξίες και είναι βέβαιοι ότι η αλλαγή εργασιακού περιβάλλοντος θα τους βοηθήσει να το καταφέρουν», προσθέτει η Kimbrough.
Δεν υπάρχουν πολλά που ξεχωρίζουν αυτό το τελευταίο ξέσπασμα από τις προηγούμενες εξόδους που καθόρισαν τη Μεγάλη Παραίτηση -τουλάχιστον μέχρι στιγμής.
Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους οι Gen Zers και οι Μillennials σκέφτονται να αλλάξουν θέσεις εργασίας δεν έχουν αλλάξει και δεν είναι άλλοι από τις υψηλότερες αποδοχές, την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, τις ευκαιρίες για εξέλιξη και τα πιο ευέλικτα ωράρια, σύμφωνα με την έρευνα του LinkedIn.
Ακόμη και με μια πιθανή ύφεση στον ορίζοντα, η Kimbrough αναμένει ότι οι Gen Zers και οι Μillennials θα συνεχίσουν να παραιτούνται και να αλλάζουν θέσεις εργασίας με υψηλούς ρυθμούς τους επόμενους μήνες.
Gen Z και Millenials θέλουν να εργαστούν με τους δικούς τους όρους
Αν και είναι ακόμη πολύ νωρίς για να πούμε τι είδους αντίκτυπο θα είχε στην αγορά εργασίας ένα άλλο κύμα παραιτήσεων μεταξύ των νεότερων γενεών, άλλες πρόσφατες έρευνες μπορούν να μας δώσουν μια σίγουρη πρόβλεψη.
Ορισμένοι κλάδοι αναμένεται να χάσουν νεότερους υπαλλήλους γρηγορότερα από άλλους: οι Gen Zers και οι Μillennials είναι «ιδιαίτερα πρόθυμοι» να εγκαταλείψουν ορισμένες βιομηχανίες που προαπαιτούν την επαφή με τον κόσμο, όπως η υγειονομική περίθαλψη, το λιανικό εμπόριο και η εκπαίδευση, σύμφωνα με την έρευνα Deloitte Global 2022: Gen Z και Μillennials, που δημοσιεύθηκε τον Μάιο του 2022.
Όσοι παραιτούνται χωρίς έτοιμη νέα δουλειά είναι πιο πιθανό να αποφασίσουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση. Οι νεότερες γενιές φιλοδοξούν να γίνουν το αφεντικό του εαυτού τους, με το 76% των Gen Z και των Μillennials να λένε ότι αυτός είναι ο κύριος στόχος τους, όπως αναφέρει έκθεση της Microsoft τον Σεπτέμβριο του 2022, η οποία εξέτασε πάνω από 20.000 άτομα σε 11 χώρες.
Παρά τα τρία χρόνια μιας απρόβλεπτης οικονομίας, που προκάλεσαν και συνεχίζουν να προκαλούν τρομερό πλήγμα στα εργασιακά, οι νεότεροι επαγγελματίες είναι πιο σίγουροι για τις ικανότητές τους και εγκαταλείπουν πολύ πιο εύκολα την τρέχουσα δουλειά τους, πρόσθεσε το LinkedIn.
Μεγάλο μέρος αυτής της αισιοδοξίας μπορεί να πιστωθεί στην ανθεκτικότητα που έχουν αναπτύξει οι Gen Zers και οι Μillennials για να «επιβιώνουν» στις χαοτικές συνθήκες στις οποίες ξεκίνησαν την καριέρα τους, λέει ο Andrew Seaman, διευθυντής για θέσεις εργασίας και εξέλιξη σταδιοδρομίας στο LinkedIn, αναφερόμενος στην ύφεση Covid-19 και τη Μεγάλη Ύφεση του 2007, αντίστοιχα.
«Αυτές οι γενιές έχουν συνηθίσει στην οικονομική αναταραχή και στις αβέβαιες συνθήκες της αγοράς εργασίας», εξηγεί. «Πολλοί νεότεροι εργαζόμενοι καταλαβαίνουν ότι οι δουλειές τους δεν είναι ασφαλείς και ίσως χρειαστεί να βρουν μια νέα αύριο -αυτό το είδος στάσης μπορεί να γεννήσει εμπιστοσύνη σε ένα άτομο, επειδή είναι προετοιμασμένο για το χειρότερο αποτέλεσμα».