THEPOWERGAME
Δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση μπαίνουν η Σαουδική Αραβία, η Αίγυπτος και η Τουρκία. Η φετινή χρονιά για αυτές τις χώρες θα είναι καθοριστική, καθώς θέλουν να στραφούν στην πράσινη κινητικότητα. Αυτά συμβαίνουν σε μία περιοχή που έχει άφθονα και φθηνά καύσιμα.
Η Σαουδική Αραβία σήμερα δεν έχει εγχώρια βιομηχανία κατασκευής αυτοκινήτων. Η χώρα επενδύει μεγάλα χρηματικά ποσά (1 δισεκατομμύριο δολάρια) στον κατασκευαστή EV Lucid, ο οποίος σχεδιάζει να βγάλει πολύ σύντομα ηλεκτρικό μοντέλο. Ξεκίνησε να λειτουργεί μια εγχώρια μάρκα EV, που ονομάζεται Ceer και αποτελεί μια κοινοπραξία μεταξύ του Ταμείου Δημοσίων Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας και του κινεζικού κατασκευαστικού ομίλου Foxconn. Η Ceer, η οποία θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία BMW, στοχεύει στον σχεδιασμό, την κατασκευή και την πώληση σεντάν και SUV σε ολόκληρη τη Μέση Ανατολή. Στόχος της εταιρείας είναι μέχρι το 2026 να έχουν βγάλει στην παραγωγή 150.000 EV, με τους Σαουδάραβες να προσφέρουν γενναιόδωρες επιδοτήσεις για αγορές EV και να πιέζουν για λεωφορεία πράσινης ενέργειας.
Από την άλλη η Τουρκία είναι η 13η χώρα κατασκευής αυτοκινήτων στον κόσμο ως προς τον όγκο παραγωγής. Σκέφτεται την στροφή της προς την παραγωγή EV, έχοντας αποκτήσει αρκετή τεχνογνωσία από την παραγωγή πολλών μοντέλων στην χώρα των εταιρειών Toyota, Ford, Ηyundai, Renault και Fiat. Μάλιστα ο τουρκικός όμιλος Togg, στοχεύει να παράγει 175.000 μεσαίου μεγέθους SUV ετησίως.
Στη δεκαετία του 1960, η Αίγυπτος είχε προσπαθήσει να δημιουργήσει μια εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία. Όμως η πορεία των μοντέλων της δεν πήγε καλά. Φέτος επιχειρεί να μπει στην ηλεκτροκίνηση. Από το τέλος του τρέχοντος έτους, η GM και η Al Mansour Automotive θα παράγουν το Cadillac Lyric, ένα πλήρως ηλεκτρικό SUV, στην Αίγυπτο. Από την άλλη η GM Middle East ανακοίνωσε πρόσφατα ότι σχεδιάζει να λανσάρει 13 ολοκαίνουργια ηλεκτρικά στην περιοχή.