Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Πειραιάς: Πτώση εμπορευματικής κίνησης 15,5% για την Cosco τη διετία 2021-2022

Συνολικές απώλειες της τάξεως του 15,5% έχει καταγράψει την τελευταία διετία της πανδημίας η δραστηριότητα της διακίνησης στο λιμάνι του Πειραιά. Ειδικότερα, με βάση τα σχετικά στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Cosco, το 2022 έκλεισε με πτώση της τάξεως του 7,3% σε σχέση με το 2021, καθώς διακινήθηκαν συνολικά 4,35 εκατ. κοντέινερ, έναντι 4,69 εκατ. το 2021 και 5,15 εκατ. το 2020. Ως εκ τούτου, από το 2020 μέχρι και το τέλος του 2022 έχουν «χαθεί» συνολικά 800.000 εμπορευματοκιβώτια, από τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, η εν Ελλάδι θυγατρική του κινεζικού ομίλου Cosco Shipping Ports.

Ωστόσο, πλέον αρχίζει να διακρίνεται «φως στο τούνελ», καθώς η άρση των περιορισμών γύρω από τον έλεγχο την πανδημίας στην Κίνα έχει διαμορφώσει νέα δεδομένα τον τελευταίο μήνα, αυξάνοντας σημαντικά τις ροές φορτίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Cosco, τον Δεκέμβριο του 2022 πέρασαν συνολικά 382,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια από το λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται για μια κατακόρυφη αύξηση της τάξεως του 25,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, όταν αντίστοιχα είχε σημειωθεί κάμψη κατά 25,2%. Αν η αύξηση αυτή συνεχιστεί και τον Ιανουάριο και ακόμα περισσότερο και τον Φεβρουάριο, είναι πιθανό το ελληνικό λιμάνι να επιστρέψει σε τροχιά ανόδου, όπως άλλωστε συνέβαινε σταθερά τα προηγούμενα χρόνια, έως το 2020 και το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης.

Θετικό είναι και το γεγονός ότι συνολικά το τέταρτο τρίμηνο του 2022 ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκε από το ελληνικό λιμάνι κατέγραψε αύξηση κατά 4% συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021, με τον συνολικό αριθμό να διαμορφώνεται σε 1,07 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Ήταν η πρώτη τριμηνιαία αύξηση όλου του 2022, που ίσως να σηματοδοτεί και μια συνολική ανάκαμψη τους επόμενους μήνες.

Σε κάθε περίπτωση, η επίδοση του 2022 δεν ήταν αρκετή για να βελτιώσει τη θέση του Πειραιά σε διεθνές επίπεδο. Υπενθυμίζεται ότι ήδη από πέρυσι ο Πειραιάς απώλεσε την 5η θέση στην πανευρωπαϊκή κατάταξη και την πρώτη σε όλη τη Μεσόγειο, από το λιμάνι της Βαλένθια. Η τάση αυτή διατηρήθηκε και το 2022, καθώς ακόμα και χωρίς να υπολογίζεται ο Δεκέμβριος, το ισπανικό λιμάνι εμφανίζει υψηλότερα νούμερα απ’ ό,τι ο Πειραιάς. Συγκεκριμένα, μέχρι και τον περσινό Νοέμβριο (11μηνο) η Βαλένθια είχε εξασφαλίσει συνολική διακίνηση 4,67 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων, περισσότερα δηλαδή απ’ ό,τι ο Πειραιάς στο σύνολο του 2022. Πάντως, τα μεγέθη είναι κατά 9,5% χαμηλότερα και στη Βαλένθια, δείχνοντας ότι η πτωτική τάση δεν είναι ένα φαινόμενο που περιορίζεται αποκλειστικά στο ελληνικό λιμάνι, αλλά αποτελεί μια πραγματικότητα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!