Γ.Δ.
1440.52 +0,33%
ACAG
-0,17%
5.86
CENER
+1,12%
9.96
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
-0,12%
8.58
NOVAL
-0,92%
2.691
OPTIMA
-0,51%
11.78
TITC
-0,35%
28.85
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
-0,56%
1.43
ΑΒΕ
0,00%
0.447
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-2,06%
0.95
ΑΛΜΥ
+1,69%
2.705
ΑΛΦΑ
+0,55%
1.633
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,43%
11.73
ΑΣΚΟ
+2,69%
3.05
ΑΣΤΑΚ
+2,37%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
-0,89%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,92%
2.55
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,48%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+0,40%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,39%
1.285
ΒΙΟΤ
0,00%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.51
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.68
ΔΑΑ
-0,15%
7.788
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-1,14%
11.27
ΔΟΜΙΚ
+1,04%
3.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,62%
0.326
ΕΒΡΟΦ
+0,33%
1.505
ΕΕΕ
+0,06%
32.1
ΕΚΤΕΡ
-1,17%
4.24
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+3,40%
2.43
ΕΛΛ
+0,37%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,77%
2.58
ΕΛΠΕ
+1,95%
8.085
ΕΛΣΤΡ
-1,31%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+0,94%
1.72
ΕΛΧΑ
-0,95%
1.882
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.94
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-2,28%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+1,54%
1.32
ΕΤΕ
+1,46%
8.064
ΕΥΑΠΣ
+1,61%
3.15
ΕΥΔΑΠ
+1,81%
5.64
ΕΥΡΩΒ
+0,66%
2.132
ΕΧΑΕ
-0,74%
4.715
ΙΑΤΡ
-0,65%
1.52
ΙΚΤΙΝ
-1,53%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,59%
5.02
ΙΝΛΙΦ
+1,08%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.23
ΙΝΤΕΚ
+2,47%
5.81
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,46%
2.5
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-1,16%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+1,08%
1.405
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,22%
1.545
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.48
ΚΟΥΑΛ
-1,01%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,31%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-3,45%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,11%
0.875
ΛΑΜΔΑ
-1,27%
7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
+3,19%
0.97
ΛΕΒΚ
+2,76%
0.298
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,17%
1.41
ΛΟΥΛΗ
+0,38%
2.67
ΜΑΘΙΟ
+6,58%
0.81
ΜΕΒΑ
-0,75%
3.97
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,69%
3.62
ΜΙΝ
+21,30%
0.655
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,17%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.4
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.72
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,95%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,29%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+1,08%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,42%
37.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.7
ΝΑΥΠ
+1,23%
0.986
ΞΥΛΚ
-2,58%
0.264
ΞΥΛΠ
-7,02%
0.45
ΟΛΘ
+0,49%
20.7
ΟΛΠ
+0,78%
25.95
ΟΛΥΜΠ
+1,19%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,60%
15.04
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.892
ΟΤΕ
+0,59%
13.56
ΟΤΟΕΛ
+1,03%
11.8
ΠΑΙΡ
+0,87%
1.16
ΠΑΠ
+0,41%
2.46
ΠΕΙΡ
+0,33%
3.66
ΠΕΤΡΟ
+0,92%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,79%
3.83
ΠΛΑΚΡ
+0,67%
15
ΠΡΔ
-7,69%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+1,54%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
+1,54%
4.94
ΡΕΒΟΙΛ
-5,26%
1.98
ΣΑΡ
+5,45%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,43%
0.344
ΣΙΔΜΑ
+1,54%
1.65
ΣΠΕΙΣ
-0,30%
6.58
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.6
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,38%
4.01
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Κίνα: Mπαίνει δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων

Η πρόσφατη συμφωνία μεγάλης ευρωπαϊκής εταιρείας ενοικιάσεων με την κινεζική BYD, για παραγγελία 100.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2028 δείχνει τη διάθεση των Κινέζων να μπουν τα επόμενα χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά. Την ίδια ακριβώς στιγμή που τα αυτοκίνητα ακριβαίνουν, οι πρώτες ύλες έχουν σταματήσει παραγωγές σε πολλά εργοστάσια και ο πόλεμος της Ουκρανίας έχει δημιουργήσει αρρυθμίες σε όλες τις αγορές, τα κινέζικα αυτοκίνητα είναι σαφώς φθηνότερα και δελεάζουν αρκετά μεγάλη μερίδα Ευρωπαίων καταναλωτών.

Εκτός από την BYD, υπάρχουν εταιρείες όπως η SAIC και η Geely, αλλά και άλλες πολλές που περιμένουν να μπουν στην Ευρωπαϊκή αγορά. Άνθρωποι της αυτοκίνησης λένε ότι τα επόμενα χρόνια θα ξεκινήσουν πωλήσεις στην Ευρώπη πάνω από 10 εταιρείες.

Δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε τις εκτιμήσεις ότι μέχρι το 2025 μπορεί να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους έως και 800.000 αυτοκίνητα, τα περισσότερα ηλεκτρικά, τα οποία θα παράγονται στην Κίνα.

Από αυτά ένα μεγάλο ποσοστό μπορεί να ανήκουν σε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες (Tesla, BMW και όμιλος Renault) που εξάγουν -από την Κίνα- μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων στην Ευρώπη, όμως ένα σημαντικό ποσοστό παράγεται από κινεζικές βιομηχανίες. Φυσικά, κάθε χρόνο λόγω ανταγωνισμού και της προσπάθειας να συγκρατήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τις τιμές χαμηλά, όλο και μεγαλύτερες παραγωγές πηγαίνουν στην Κίνα.

Από την άλλη, η τεχνογνωσία των Κινέζων έχει ανέβει κατακόρυφα. Στην αυτοκίνηση έχει κερδίσει πολλά επίπεδα και κατάφερε να βγάλει στην παραγωγή εξαιρετικά μοντέλα. Τόσο σχεδιαστικά, όσο και σε επιδόσεις. Αυτά τα στοιχεία γίνονται αντιληπτά σε όλες τις διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτων, όπου βλέπουμε κινέζικες μάρκες να φιγουράρουν με αξιόλογα μοντέλα. Με δεδομένο ότι οι πρώτες ύλες, κυρίως για την κατασκευή των μπαταριών, προέρχονται από την Κίνα, τότε καταλαβαίνουμε ότι έχουν τον πρώτο λόγο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εντύπωση προκαλεί το συμπέρασμα μελέτης της PwC που προβλέπει ότι τα αμέσως επόμενα χρόνια, το μερίδιο αγοράς των κινεζικών EV στην Ευρώπη θα κυμανθεί μεταξύ 3,8%-7,9%. Ποσοστό αρκετά μεγάλο για αρχή…

Στην Ελλάδα κάνει αισθητή την παρουσία της η BYD, μόνο με επαγγελματικά μοντέλα, αλλά το σίγουρο είναι ότι πολύ σύντομα θα έρθουν και επιβατικά, Ήδη τα επαγγελματικά μοντέλα έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον πολλών επαγγελματιών, ενώ τα επιβατικά έχουν να επιδείξουν πολλά θετικά στοιχεία. Και με δεδομένο ότι στις δοκιμές καταφέρνουν να παίρνουν πέντε αστέρια ασφαλείας, καταλαβαίνουμε ότι δεν υπάρχει λόγος αμφισβήτησης για την ασφάλεια που προσφέρουν και φυσικά λόγοι που να μην πουλήσουν στην Ευρώπη, καθώς ως ηλεκτρικά έχουν και το πλεονέκτημα των μηδενικών ρύπων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!