Γ.Δ.
1406.2 +0,33%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
+1,83%
4.44
CENER
+2,38%
8.6
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,98%
8.28
NOVAL
-1,52%
2.275
OPTIMA
+2,36%
13.02
TITC
+0,93%
38
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,14%
1.398
ΑΒΕ
-1,52%
0.453
ΑΔΜΗΕ
+1,07%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,41%
3.645
ΑΛΦΑ
-0,52%
1.5225
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+1,88%
9.76
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+0,87%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-2,28%
0.6
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.21
ΒΙΟΚΑ
+1,99%
1.79
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,68%
18.2
ΔΑΑ
+0,88%
8.06
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,52%
11.71
ΔΟΜΙΚ
-0,37%
2.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,07%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,84%
1.37
ΕΕΕ
+0,24%
33.82
ΕΚΤΕΡ
+3,04%
1.49
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-1,01%
1.96
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,94%
1.68
ΕΛΠΕ
+0,52%
6.71
ΕΛΣΤΡ
-1,46%
2.02
ΕΛΤΟΝ
+0,76%
1.852
ΕΛΧΑ
+2,56%
1.846
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,33%
1.115
ΕΤΕ
-0,61%
6.882
ΕΥΑΠΣ
-0,96%
3.11
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,44%
2.045
ΕΧΑΕ
+0,23%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,16%
0.305
ΙΛΥΔΑ
+6,90%
1.86
ΙΝΚΑΤ
+1,68%
4.83
ΙΝΛΙΦ
+0,93%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+4,49%
0.93
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.7
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,85%
0.992
ΙΝΤΚΑ
+3,96%
2.755
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,14%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+2,20%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+4,12%
1.062
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.54
ΚΡΙ
0,00%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,38%
0.946
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.726
ΛΑΜΔΑ
-1,38%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
-1,66%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+0,99%
2.04
ΜΕΡΚΟ
+7,80%
44.2
ΜΙΓ
+2,36%
3.04
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
19.35
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.75
ΜΟΤΟ
+3,88%
2.545
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
+0,96%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,57%
31.52
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,20%
0.82
ΞΥΛΚ
-1,56%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,91%
21.3
ΟΛΠ
+3,85%
31
ΟΛΥΜΠ
+2,22%
2.3
ΟΠΑΠ
-1,52%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.791
ΟΤΕ
-0,53%
15.13
ΟΤΟΕΛ
+0,20%
10.12
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-0,84%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,72%
3.615
ΠΕΡΦ
+1,49%
5.46
ΠΕΤΡΟ
+0,51%
7.9
ΠΛΑΘ
-0,63%
3.935
ΠΛΑΚΡ
-3,60%
13.4
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-1,57%
1.57
ΣΑΡ
-0,37%
10.68
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-1,64%
1.5
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,09%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
-0,35%
1.415
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+1,69%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Κίνα: Mπαίνει δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων

Η πρόσφατη συμφωνία μεγάλης ευρωπαϊκής εταιρείας ενοικιάσεων με την κινεζική BYD, για παραγγελία 100.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2028 δείχνει τη διάθεση των Κινέζων να μπουν τα επόμενα χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά. Την ίδια ακριβώς στιγμή που τα αυτοκίνητα ακριβαίνουν, οι πρώτες ύλες έχουν σταματήσει παραγωγές σε πολλά εργοστάσια και ο πόλεμος της Ουκρανίας έχει δημιουργήσει αρρυθμίες σε όλες τις αγορές, τα κινέζικα αυτοκίνητα είναι σαφώς φθηνότερα και δελεάζουν αρκετά μεγάλη μερίδα Ευρωπαίων καταναλωτών.

Εκτός από την BYD, υπάρχουν εταιρείες όπως η SAIC και η Geely, αλλά και άλλες πολλές που περιμένουν να μπουν στην Ευρωπαϊκή αγορά. Άνθρωποι της αυτοκίνησης λένε ότι τα επόμενα χρόνια θα ξεκινήσουν πωλήσεις στην Ευρώπη πάνω από 10 εταιρείες.

Δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε τις εκτιμήσεις ότι μέχρι το 2025 μπορεί να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους έως και 800.000 αυτοκίνητα, τα περισσότερα ηλεκτρικά, τα οποία θα παράγονται στην Κίνα.

Από αυτά ένα μεγάλο ποσοστό μπορεί να ανήκουν σε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες (Tesla, BMW και όμιλος Renault) που εξάγουν -από την Κίνα- μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων στην Ευρώπη, όμως ένα σημαντικό ποσοστό παράγεται από κινεζικές βιομηχανίες. Φυσικά, κάθε χρόνο λόγω ανταγωνισμού και της προσπάθειας να συγκρατήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τις τιμές χαμηλά, όλο και μεγαλύτερες παραγωγές πηγαίνουν στην Κίνα.

Από την άλλη, η τεχνογνωσία των Κινέζων έχει ανέβει κατακόρυφα. Στην αυτοκίνηση έχει κερδίσει πολλά επίπεδα και κατάφερε να βγάλει στην παραγωγή εξαιρετικά μοντέλα. Τόσο σχεδιαστικά, όσο και σε επιδόσεις. Αυτά τα στοιχεία γίνονται αντιληπτά σε όλες τις διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτων, όπου βλέπουμε κινέζικες μάρκες να φιγουράρουν με αξιόλογα μοντέλα. Με δεδομένο ότι οι πρώτες ύλες, κυρίως για την κατασκευή των μπαταριών, προέρχονται από την Κίνα, τότε καταλαβαίνουμε ότι έχουν τον πρώτο λόγο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εντύπωση προκαλεί το συμπέρασμα μελέτης της PwC που προβλέπει ότι τα αμέσως επόμενα χρόνια, το μερίδιο αγοράς των κινεζικών EV στην Ευρώπη θα κυμανθεί μεταξύ 3,8%-7,9%. Ποσοστό αρκετά μεγάλο για αρχή…

Στην Ελλάδα κάνει αισθητή την παρουσία της η BYD, μόνο με επαγγελματικά μοντέλα, αλλά το σίγουρο είναι ότι πολύ σύντομα θα έρθουν και επιβατικά, Ήδη τα επαγγελματικά μοντέλα έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον πολλών επαγγελματιών, ενώ τα επιβατικά έχουν να επιδείξουν πολλά θετικά στοιχεία. Και με δεδομένο ότι στις δοκιμές καταφέρνουν να παίρνουν πέντε αστέρια ασφαλείας, καταλαβαίνουμε ότι δεν υπάρχει λόγος αμφισβήτησης για την ασφάλεια που προσφέρουν και φυσικά λόγοι που να μην πουλήσουν στην Ευρώπη, καθώς ως ηλεκτρικά έχουν και το πλεονέκτημα των μηδενικών ρύπων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!