Γ.Δ.
1430.9 -2,95%
ACAG
-0,34%
5.83
CENER
-4,83%
9.45
CNLCAP
-2,11%
6.95
DIMAND
+0,33%
9.12
NOVAL
-0,74%
2.7
OPTIMA
-3,77%
11.74
TITC
-2,12%
32.3
ΑΑΑΚ
0,00%
5.6
ΑΒΑΞ
-2,45%
1.356
ΑΒΕ
0,00%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-2,68%
2.18
ΑΚΡΙΤ
-7,89%
0.875
ΑΛΜΥ
-2,65%
2.94
ΑΛΦΑ
-3,78%
1.627
ΑΝΔΡΟ
-1,20%
6.56
ΑΡΑΙΓ
-2,82%
11.04
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.8
ΑΣΤΑΚ
-1,07%
7.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,95%
8.52
ΑΤΤ
-1,94%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,57%
2.5
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,21%
5.72
ΒΙΟΚΑ
-2,51%
2.33
ΒΙΟΣΚ
-0,34%
1.45
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-1,25%
1.58
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,70%
17.3
ΔΑΑ
-2,13%
7.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-2,78%
11.18
ΔΟΜΙΚ
-2,12%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,93%
0.326
ΕΒΡΟΦ
-0,32%
1.565
ΕΕΕ
-2,29%
33.22
ΕΚΤΕΡ
-5,19%
2.01
ΕΛΒΕ
-0,93%
5.3
ΕΛΙΝ
-0,93%
2.14
ΕΛΛ
+0,73%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,32%
1.982
ΕΛΠΕ
-1,16%
7.235
ΕΛΣΤΡ
-2,22%
2.2
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.8
ΕΛΧΑ
-3,42%
1.81
ΕΝΤΕΡ
+0,25%
8.02
ΕΠΙΛΚ
-6,25%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-4,18%
1.26
ΕΤΕ
-3,81%
7.68
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-3,12%
5.59
ΕΥΡΩΒ
-3,72%
2.047
ΕΧΑΕ
-3,03%
4.635
ΙΑΤΡ
+0,31%
1.635
ΙΚΤΙΝ
-3,94%
0.3905
ΙΛΥΔΑ
-6,50%
1.655
ΙΝΚΑΤ
-1,31%
4.895
ΙΝΛΙΦ
-3,09%
5.02
ΙΝΛΟΤ
-2,76%
1.196
ΙΝΤΕΚ
-2,56%
5.72
ΙΝΤΕΡΚΟ
-4,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-3,91%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,74%
3.19
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-3,45%
1.4
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-2,69%
1.445
ΚΟΡΔΕ
-3,41%
0.481
ΚΟΥΑΛ
-2,50%
1.17
ΚΟΥΕΣ
-2,06%
5.23
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-5,15%
11.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
-0,89%
1.12
ΛΑΒΙ
-1,59%
0.867
ΛΑΜΔΑ
-2,51%
7.38
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.925
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.42
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.768
ΜΕΒΑ
-0,74%
4
ΜΕΝΤΙ
-0,38%
2.6
ΜΕΡΚΟ
+3,56%
46.6
ΜΙΓ
-2,83%
3.61
ΜΙΝ
-5,56%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-4,25%
22.52
ΜΟΝΤΑ
-9,19%
3.36
ΜΟΤΟ
-4,91%
2.52
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-3,80%
23.8
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.52
ΜΠΡΙΚ
-0,76%
1.95
ΜΠΤΚ
-7,28%
0.7
ΜΥΤΙΛ
-2,93%
35.12
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-5,05%
0.902
ΞΥΛΚ
-2,87%
0.271
ΞΥΛΠ
+2,04%
0.4
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
+0,39%
25.8
ΟΛΥΜΠ
-2,39%
2.45
ΟΠΑΠ
-1,57%
15.7
ΟΡΙΛΙΝΑ
+7,05%
0.865
ΟΤΕ
-3,08%
14.78
ΟΤΟΕΛ
-4,75%
11.24
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-4,85%
3.829
ΠΕΡΦ
-1,84%
6.94
ΠΕΤΡΟ
-1,17%
8.48
ΠΛΑΘ
-1,83%
4.02
ΠΛΑΚΡ
-3,33%
14.5
ΠΡΔ
0,00%
0.23
ΠΡΕΜΙΑ
+1,54%
1.19
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-3,20%
4.84
ΡΕΒΟΙΛ
-4,12%
1.86
ΣΑΡ
-1,28%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,68%
0.352
ΣΙΔΜΑ
-2,65%
1.65
ΣΠΕΙΣ
-2,09%
6.56
ΣΠΙ
-1,47%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,31%
19.17
ΤΖΚΑ
-3,06%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-5,22%
0.218
ΦΡΛΚ
-2,56%
3.81
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Το ΕΒΕΑ κατέθεσε το πακέτο μέτρων για στήριξη της αγοράς

Πακέτο μέτρων για την ενίσχυση των επιχειρήσεων που πλήττονται από τις επιπτώσεις της πανδημίας προτείνει ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος στον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων ‘Αδωνι Γεωργιάδη και τον αναπληρωτή υπουργό Νίκο Παπαθανάση, επισημαίνοντας ότι θα συμβάλουν στη στήριξη της αγοράς, της εργασίας και γενικότερα της εθνικής οικονομίας.

Με επιστολή του μάλιστα ο κ.Μίχαλος, ανέδειξε κάποιες ειδικές προβληματικές όπως για την κατηγορία των μεσαίων επιχειρήσεων αλλά κι εκείνων που εκτελούν ενταγμένα επενδυτικά σχέδια. Μη παραλείποντας να αναδείξει και τις “θεραπευτικές” πρωτοβουλίες του Υπουργείου Οικονομικών για χορήγηση ρευστότητας σε επιχειρήσεις που επλήγησαν από τον covid-19 και την αναστολή φορολογικών και ασφαλιστικών πληρωμών. 

Αναλυτικά η επιστολή αναφέρει:

«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Εκ μέρους των μελών μας οφείλω να κρούσω τον κώδωνα του κινδύνου για την βιωσιμότητα των ελληνικών επιχειρήσεων λόγω των επιπτώσεων της νέας πανδημίας που βιώνει η ελληνική κοινωνία. Τα μέτρα που έλαβε η Ελληνική κυβέρνηση καθώς και οι κυβερνήσεις Παγκοσμίως έχουν και θα εξακολουθήσουν να έχουν τεράστιο αντίκτυπο σε όλους τους κλάδους της ελληνικής οικονομίας .

Στη θετική κατεύθυνση ήταν η απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών για χορήγηση ρευστότητας σε επιχειρήσεις και που επλήγησαν από τον covid-19 και αναστολή υποχρέωσης πληρωμής φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων σε επιχειρήσεις που έκλεισαν με κρατική απόφαση, ενώ παρέχεται ρευστότητα σε επιχειρήσεις που δεν έχουν κλείσει με κρατική απόφαση, αλλά έχουν υποστεί σοβαρό πλήγμα στην οικονομική δραστηριότητά τους.

Στο πλαίσιο των βελτιώσεων του Αναπτυξιακού Νόμου οι οποίες δρομολογούνται από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων προτείνουμε ακολούθως μία σειρά από μέτρα/παρεμβάσεις τα οποία θεωρούμε πως θα ενισχύσουν τις δοκιμαζόμενες επιχειρήσεις και θα συμβάλλουν στην στήριξη της εργασίας και της οικονομίας. Πιο συγκεκριμένα προτείνεται :

  • Η χορήγηση προκαταβολής τουλάχιστον του 50% της επιχορήγησης καθώς δεν προβλέπεται στον Νόμο 4399/2016 προκαταβολή ενισχύσεων όπως ίσχυε σε όλους τους προηγούμενους Εθνικούς Αναπτυξιακούς Νόμους έναντι εγγυητικής. Και λόγω της συγκεκριμένης έλλειψης στον υφιστάμενο Αναπτυξιακό θεωρούμε πως έχει καθυστερήσει η όποια ώθηση θα μπορούσε να δώσει στην Ελληνική Οικονομία
  • Χορήγηση του συνόλου του ΧΠΕ ανεξαρτήτως κινήτρου. Να μπορεί να λαμβάνεται άμεση επιχορήγηση έως το 100% του ποσοστού που προβλέπεται από τον Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων και επίσης να μπορεί να επιλεγεί από τον φορέα της επένδυσης κάθε είδος ή/και κάθε πιθανός συνδυασμός κινήτρων που συνάδει με την στρατηγική και τις ανάγκες της επιχείρησης. Διεκδίκηση αυξημένων ποσοστών ενίσχυσης για νησιά και παραμεθόριες περιοχές. Αποσύνδεση περιοχών με χαμηλό κατά κεφαλήν εισόδημα από όμορες στην ίδια περιφέρεια με συνέπεια την μείωση των ποσοστών ενίσχυσης (πχ Ευρυτανία και Εύβοια)
  • Ένταξη του Τουριστικού κλάδου στο ‘Αρθρο 12 του Νόμου 4399/2016. Με βάση την τρέχουσα συγκυρία καμία ξενοδοχειακή επιχείρηση δεν μπορεί να λάβει επιδότηση καθώς λόγω των συνεπειών του covid-19 δεν έχουν αύξηση προσωπικού που ήταν η μόνη επιλογή που άφηνε η νομοθεσία. Παράλληλα λόγω της κατακόρυφης πτώση των αφίξεων και των εσόδων κατά 80%-90% σε σχέση με το 2019 αναμένεται πως η πλειονότητα των ξενοδοχείων θα είναι ζημιογόνα για τις επόμενες 3 χρήσεις και κατά συνέπεια δεν υπάρχει κίνητρο για την αίτηση ενίσχυσης με τη μορφή της φοροαπαλλαγής.
  • Παράλληλα και για τους λόγους που αναφέρθηκαν ανωτέρω προτείνεται η παροχή της δυνατότητας τροποποίησης του κινήτρου σε ήδη ενταγμένα επενδυτικά σχέδια στον Ν.4399/2016 (πχ από φοροαπαλλαγή σε επιχορήγηση ή και ενίσχυση προσωπικού). Ομοίως η χορήγηση της δυνατότητα επιχορήγησης και υφιστάμενου προσωπικού και όχι μόνο δημιουργούμενης απασχόλησης με στόχο την ανάσχεση της ανεργίας ειδικά στον τουριστικό κλάδο.
  • Ένταξη και των μεσαίων επιχειρήσεων στο καθεστώς ενισχύσεων “Επιχειρηματικότητα μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων”. Θα πρέπει να επισημανθεί το γεγονός ότι ο αποκλεισμός των Μεσαίων Επιχειρήσεων ουσιαστικά από τις επιδοτήσεις είναι μία επιπλέον δυσμενής επίπτωση στην ισότιμη διεκδίκηση κινήτρων με βάση το κοινοτικό δίκαιο. Η διάκριση των επιχειρήσεων με βάση τις κοινοτικές οδηγίες αφορά τις μεγάλες επιχειρήσεις καθώς οι ΜΜΕ επιχειρήσεις διαπιστώνεται πανευρωπαϊκά πως αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εξεύρεση χρηματοδότησης. Κατά συνέπεια ο αποκλεισμός των μεσαίων επιχειρήσεων από τις ευνοϊκές διατάξεις του καθεστώτος «Επιχειρηματικότητα μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων» ουσιαστικά δυσχεραίνει κατά πολύ την πρόσβαση των συγκεκριμένων επιχειρήσεων σε χρηματοδότηση και αδυνατίζει τη δυνατότητα υλοποίησης επενδύσεων
  • Να εξεταστεί η διεύρυνση των επιλέξιμων επενδυτικών σχεδίων εντάσσοντας τις δραστηριότητες που δεν απαγορεύει η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία όπως είναι μικροί λιμένες και αεροδρόμια, τα βιομηχανικά πλυντήρια, και ο ιατρικός τουρισμός.
  • Προτείνεται η κατάργηση της βεβαίωσης έγκρισης leasing από πιστωτικό ίδρυμα καθώς στην περίπτωση συμβατικού δανεισμού δεν απαιτείται από τον Νόμο βεβαίωση έγκρισης δανείου.
  • Να χορηγηθεί η δυνατότητα ένταξης των ξενώνων φιλοξενίας νέων από όλες τις μορφές επιχειρήσεων και όχι μόνο από Κοιν.Σ.Επ. όπως ισχύει μέχρι σήμερα (‘Αρθρο 7 παρ 3 στ του Ν. 4399/2016)
  • Τροποποίηση της αξιολόγησης της προβληματικής επιχείρησης. Εφόσον πριν την υποβολή της αίτησης έχει καλυφθεί το κριτήριο να καλύπτεται η επιλεξιμότητα αυτής με την προσκόμιση ισοζυγίου τελευταίας ανάλυσης και προσωρινού ισολογισμού σφραγισμένου και υπογεγραμμένου από Λογιστή ‘Α τάξης.
  • Παράλληλα για την τόνωση της οικονομίας θα πρέπει να βρεθούν τα κονδύλια που θα επιτρέψουν σε όσες επιχειρήσεις είχαν αιτηθεί ενίσχυσης μέσω της δράσης “Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Τουριστικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων”, και δεν ενισχύθηκαν λόγω έλλειψης πόρων, να υπαχθούν.

Τα εν λόγω μέτρα κρίνεται σκόπιμο να ληφθούν άμεσα καθώς ήδη οι επιπτώσεις από την πανδημία και την άρση κάθε οικονομικής δραστηριότητας είναι τεράστια».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!