Γ.Δ.
1403.83 +0,01%
ACAG
-0,18%
5.42
BOCHGR
+0,46%
4.4
CENER
+0,93%
8.68
CNLCAP
+1,39%
7.3
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
-0,22%
2.265
OPTIMA
+0,32%
12.7
TITC
+1,30%
39
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,38%
1.43
ΑΒΕ
-1,94%
0.454
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.375
ΑΚΡΙΤ
+0,73%
0.69
ΑΛΜΥ
+5,18%
3.855
ΑΛΦΑ
-0,70%
1.4795
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-0,97%
9.66
ΑΣΚΟ
+3,40%
2.74
ΑΣΤΑΚ
+0,87%
6.98
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
+5,00%
0.588
ΑΤΤΙΚΑ
+0,90%
2.24
ΒΙΟ
0,00%
5.24
ΒΙΟΚΑ
+2,01%
1.775
ΒΙΟΣΚ
+1,79%
1.425
ΒΙΟΤ
-4,76%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+4,76%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+0,78%
1.295
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,43%
18.58
ΔΑΑ
+1,34%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-1,19%
11.58
ΔΟΜΙΚ
+2,50%
2.87
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,01%
0.287
ΕΒΡΟΦ
+0,73%
1.385
ΕΕΕ
-0,35%
34.2
ΕΚΤΕΡ
+0,80%
1.512
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,25%
1.98
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,79%
1.778
ΕΛΠΕ
+0,30%
6.75
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
+1,75%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.838
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,45%
1.105
ΕΤΕ
+0,06%
6.81
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.81
ΕΥΡΩΒ
-1,28%
2.01
ΕΧΑΕ
+0,68%
4.425
ΙΑΤΡ
+1,66%
1.535
ΙΚΤΙΝ
-2,49%
0.294
ΙΛΥΔΑ
+0,53%
1.91
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.83
ΙΝΛΙΦ
+0,69%
4.35
ΙΝΛΟΤ
-0,43%
0.92
ΙΝΤΕΚ
+1,21%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
+2,46%
1
ΙΝΤΚΑ
+0,19%
2.675
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-1,24%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.48
ΚΟΡΔΕ
+0,24%
0.415
ΚΟΥΑΛ
-2,42%
1.05
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.54
ΚΡΙ
+0,35%
14.35
ΚΤΗΛΑ
+2,35%
1.74
ΚΥΡΙΟ
-2,60%
0.9
ΛΑΒΙ
-0,14%
0.714
ΛΑΜΔΑ
-1,81%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
-25,29%
0.254
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,11%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
-2,40%
2.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+0,33%
3.045
ΜΙΝ
+1,00%
0.505
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,51%
19.63
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.66
ΜΟΤΟ
+2,18%
2.58
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
+0,95%
2.13
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,51%
31.1
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+4,52%
0.878
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,93%
21.6
ΟΛΠ
+1,79%
31.3
ΟΛΥΜΠ
+0,87%
2.32
ΟΠΑΠ
-0,82%
15.66
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,38%
0.79
ΟΤΕ
+0,60%
15.03
ΟΤΟΕΛ
+0,77%
10.44
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,23%
3.492
ΠΕΡΦ
-0,38%
5.31
ΠΕΤΡΟ
+0,76%
7.96
ΠΛΑΘ
+1,93%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
+4,29%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,20%
5.06
ΡΕΒΟΙΛ
+1,95%
1.57
ΣΑΡ
+0,19%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.328
ΣΙΔΜΑ
+1,32%
1.54
ΣΠΕΙΣ
+2,86%
5.76
ΣΠΙ
0,00%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,30%
19.86
ΤΖΚΑ
-0,69%
1.43
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,61%
8.25
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-0,28%
3.575
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

Χρυσές δουλειές με πωλήσεις παλιών δεξαμενόπλοιων στη Ρωσία

«Χρυσές δουλειές» κάνουν κάποιοι πλοιοκτήτες, οι οποίοι πωλούν παλιά δεξαμενόπλοια σε ναυτιλιακές εταιρείες ασιατικής προέλευσης, κυρίως από την Κίνα και την Ινδία, αλλά και απευθείας σε ρωσικά πετρελαϊκά συμφέροντα. Πρόκειται για μέρος ενός υπόγειου «πολέμου» που διεξάγεται αυτήν την περίοδο και αφορά στην προσπάθεια της ρωσικής κυβέρνησης, να εξασφαλίσει τα απαραίτητα πλοία που χρειάζεται, για να διατηρήσει το σημερινό επίπεδο των εξαγωγών πετρελαίου της και μετά την 5η Φεβρουαρίου, όταν θα τεθεί σε πλήρη ισχύ η απαγόρευση που έχει επιβληθεί στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου από χώρες της Ε.Ε., το G7 και την Αυστραλία.

Η Ρωσία θα χρειαστεί επιπλέον 110 δεξαμενόπλοια

Στην πράξη, το εμπάργκο αυτό θα αναγκάσει την Ρωσία στο να στραφεί, σχεδόν εξ ολοκλήρου, σε εξαγωγές προς την Κίνα και την Ινδία, δηλαδή προς τα ανατολικά της. Για να επιτευχθεί όμως κάτι τέτοιο, χωρίς να υπάρξει απώλεια του ύψους των εξαγωγών, θα χρειαστούν πλοία, που σήμερα δεν υπάρχουν. Σύμφωνα με τον κ. Αλεξέι Γκρόμοφ, αναλυτή του Institute for Energy and Finance Foundation, που εδρεύει στην Μόσχα, προκειμένου να μην υπάρξουν απώλειες εσόδων, η Ρωσία θα πρέπει να αυξήσει τον στόλο της κατά 157 δεξαμενόπλοια Aframax, μεταφορικής ικανότητας 600.000 τόνων, κατά 65 δεξαμενόπλοια Suezmax, μεταφορικής ικανότητας 1 εκατ. βαρελιών πετρελαίου και κατά 18 δεξαμενόπλοια VLCC, μεταφορικής ικανότητας 2 εκατ. βαρελιών. Με βάση τους υπολογισμούς του κ. Γκρόμοφ, μέχρι σήμερα, οι ρωσικές εταιρείες έχουν εξασφαλίσει 60 δεξαμενόπλοια, ενώ επιπλέον 70 πλοία, ηλικίας άνω των 15 ετών, έχουν αγοραστεί από τρίτες εταιρείες, που είναι σε θέση να διαπραγματευτούν ρωσικό πετρέλαιο, χωρίς κυρώσεις. Αυτό σημαίνει ότι αν η Ρωσία επιθυμεί να διαφύγει πλήρως του εμπάργκο, θα χρειαστεί επιπλέον 110 δεξαμενόπλοια.

Ασφαλώς, η Ρωσία μπορεί να χρησιμοποιήσει δεξαμενόπλοια ινδικών και κινεζικών συμφερόντων, για τα οποία μπορεί να παράσχει ασφάλιση, αποφεύγοντας πλήρως τις σχετικές κυρώσεις. Αυτό που σίγουρα είναι δύσκολο να συμβεί, τουλάχιστον άμεσα, είναι να ναυπηγήσει νέα δεξαμενόπλοια. Σε κάθε περίπτωση, η εξαγωγή 3,5 εκατ. βαρελιών πετρελαίου την ημέρα, τουλάχιστον σήμερα, χρειάζεται περίπου 30% περισσότερα πλοία από αυτά που έχει στην διάθεσή της η Ρωσία.

Αγορά μεταχειρισμένων

Αυτό το έλλειμμα έχει πυροδοτήσει ένα κύμα αγορών πλοίων από την αγορά των μεταχειρισμένων. Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τομέα φορτίων πετρελαίου της Trafigura, εκ των κολοσσών στο εμπόριο πρώτων υλών, κ. Άντρεα Όλιβι, μόνο τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, εταιρείες ανατολικών συμφερόντων προχώρησαν στην απόκτηση 40 δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου ή διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου. Όλες δε οι αγορές αυτές έγιναν σε τιμές υψηλότερες της εύλογης αξίας των πλοίων αυτών, με βάση τα χαρακτηριστικά και την ηλικία τους. Σύμφωνα με τον κ. Όλιβι, θεωρητικά, η Ρωσία μπορεί να εξασφαλίσει τα πλοία που της λείπουν, τουλάχιστον για τις εξαγωγές αργού πετρελαίου. Ωστόσο, θα είναι πολύ δυσκολότερο να βρει και τα απαιτούμενα πλοία μεταφοράς διυλισμένων προϊόντων, κάτι που σημαίνει ότι περίπου 1 – 2 εκατ. τόνοι ημερήσιων εξαγωγών, π.χ. ρωσικού ντίζελ, θα εγκλωβιστούν εντός Ρωσίας. Αμερικανοί παράγοντες εκτιμούν ότι η Ρωσία δεν θα είναι σε θέση να εξάγει όλη την παραγωγή αργού πετρελαίου της πριν το 2024 και την αντίστοιχη των διυλισμένων προϊόντων πριν το 2025.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!