Γ.Δ.
1466.08 +0,15%
ACAG
0,00%
5.84
CENER
+0,62%
9.68
CNLCAP
-0,71%
7
DIMAND
+0,89%
9.08
NOVAL
-0,36%
2.755
OPTIMA
+1,48%
12.38
TITC
-0,48%
31.4
ΑΑΑΚ
0,00%
5.35
ΑΒΑΞ
+1,54%
1.45
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.22
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
-0,33%
3.01
ΑΛΦΑ
-1,07%
1.663
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,35%
11.48
ΑΣΚΟ
0,00%
2.82
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
-0,22%
9
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.92
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.36
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.415
ΒΙΟΤ
0,00%
0.216
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,45%
17.56
ΔΑΑ
+0,64%
7.84
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+0,35%
11.54
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.725
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,56%
0.316
ΕΒΡΟΦ
+4,66%
1.685
ΕΕΕ
+0,12%
33.34
ΕΚΤΕΡ
+0,91%
2.23
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.23
ΕΛΛ
0,00%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.07
ΕΛΠΕ
+0,88%
7.465
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
-0,23%
1.734
ΕΛΧΑ
+0,87%
1.848
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
+0,33%
12.04
ΕΣΥΜΒ
-0,39%
1.29
ΕΤΕ
-0,36%
8.402
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-1,04%
5.7
ΕΥΡΩΒ
+0,05%
2.051
ΕΧΑΕ
+0,43%
4.7
ΙΑΤΡ
+3,88%
1.74
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
+2,22%
1.84
ΙΝΚΑΤ
+0,50%
4.99
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.12
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,60%
1.23
ΙΝΤΚΑ
+0,60%
3.36
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
0,00%
1.535
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+1,35%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.494
ΚΟΥΑΛ
+2,85%
1.228
ΚΟΥΕΣ
+1,12%
5.4
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
+0,11%
0.88
ΛΑΜΔΑ
+1,38%
7.37
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-0,14%
3.67
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,35%
23.22
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.73
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
+1,03%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,99%
36.56
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,29%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
+0,55%
27.65
ΟΛΥΜΠ
+0,79%
2.56
ΟΠΑΠ
-0,50%
15.79
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.898
ΟΤΕ
-0,48%
14.65
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.72
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
+0,53%
3.821
ΠΕΤΡΟ
+1,38%
8.82
ΠΛΑΘ
0,00%
4.2
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.21
ΡΕΒΟΙΛ
-1,24%
1.995
ΣΑΡ
+0,73%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.68
ΣΠΙ
+4,48%
0.7
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.24
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.226
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.94
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Τα μεγάλα έργα που αλλάζουν τον σιδηροδρομικό χάρτη

Αγώνα δρόμου έχει ξεκινήσει η ΕΡΓΟΣΕ προκειμένου να δρομολογήσει την κατασκευή σειράς έργων που απαιτούνται αφενός για να αποκτήσει η χώρα επαρκείς σιδηροδρομικές υποδομές και αφετέρου για να ανταποκριθεί στο διεθνή ρόλο της ως διαμετακομιστικός κόμβος μετακίνησης υλικών, αγαθών και εμπορευμάτων.

Το σχέδιο Sea2Sea για τη σιδηροδρομική διασύνδεση των λιμένων της Βόρειας Ελλάδας με αντίστοιχους της  Βουλγαρίας προχωρά. Ήδη η ελληνική πλευρά προωθεί την αναβάθμιση της σύνδεσης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα και αναμένει τα αντίστοιχα έργα από την πλευρά της γειτονικής χώρας. Σε δεύτερο χρόνο οι σιδηροδρομικές διασυνδέσεις θα προσεγγίσουν και λιμένες της Ρουμανίας.

Στρατηγικός στόχος είναι η παράκαμψη του Βοσπόρου και η διασφάλιση του εφοδιασμού των χωρών της Ανατολικής Ευρώπης συμπεριλαμβανομένης και της Ουκρανίας μέσω των ελληνικών λιμένων. Αξίζει να σημειωθεί πως τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και οι ΗΠΑ στηρίζουν το στρατηγικό αυτό έργο.

Η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά τα εξής έργα:

*Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης- ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, προϋπολογισμού 1,07 δισ. ευρώ.

*Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ.

*Σιδηροδρομική σύνδεση του έκτου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης & κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ

*Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. ευρώ.

*Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, προϋπολογισμού 308,6 εκατ. ευρώ

*Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. ευρώ.

Ο σχεδιασμός

Ήδη, η εταιρεία έχει εκκινήσει τους διαγωνισμούς για την επιλογή των τεχνικών συμβούλων για τα συγκεκριμένα έργα. Παράλληλα προχωρά τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για τα έξι νέα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα με τη μέθοδο της μελέτης – κατασκευής, στον οποίο συμμετέχουν οι κοινοπραξίες ΤΕΡΝΑ – Intrakat, ΑΚΤΩΡ – Μυτιληναίος και ΑΒΑΞ – Alstom.

Με βάση το σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και της ΕΡΓΟΣΕ, τρία από τα έξι έργα θα ενταχθούν στο χρηματοδοτικό εργαλείο Connecting Europe Facility (CEF) και τα υπόλοιπα θα αναζητήσουν χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ ή άλλους μηχανισμούς της Ε.Ε. Συγκεκριμένα τα τμήματα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, Θεσσαλονίκη – Τοξότες και Ρίο – νέος λιμένας Πατρών θα ενταχθούν στο CEF II ενώ τα τμήματα Λαύριο – Αεροδρόμιο, Ραφήνα – Αεροδρόμιο και σύνδεση με 6ο προβλήτα στο νέο ΕΣΠΑ (ή άλλους μηχανισμούς).

Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ έχει ήδη καταθέσει αίτηση ένταξης στο CEF II για τα περισσότερο ώριμα έργα (για τα οποία υπάρχουν ήδη οι σχετικές μελέτες όπως απαιτεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή) και συγκεκριμένα για το τμήμα Ρίο – Άγιος Διονύσιος και Νέα Καρβάλη – Τοξότες.

Το υπουργείο Υποδομών φιλοδοξεί να δημοπρατήσει το συντομότερο δυνατό το έργο κατασκευής της γραμμής του προαστιακού στη Δυτική Αττική, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ περίπου. Η προαστιακή γραμμή Άνω Λιόσια – Ελευσίνα – Μέγαρα θα αξιοποιήσει  την παλαιά μετρική σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών – Κορίνθου.

Από τα έργα αναβάθμισης του δικτύου και των παρεχόμενων υπηρεσιών, πιο ώριμο θεωρείται το έργο για την εγκατάσταση συστήματος διαχείρισης εισιτηρίων και τηλεματικής με στόχο τουλάχιστον το 60% των επιβατών να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά εισιτήρια μέχρι το 2025, εγκατάσταση υποδομής για έξυπνους σταθμούς, διαδίκτυο υψηλών ταχυτήτων σε τρένα και σταθμούς καθώς και σύστημα τηλεματικής συρμών (θα ενημερώνονται οι επιβάτες με ακρίβεια για την ώρα άφιξης των συρμών).

Στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών περιλαμβάνει μια σημαντική εξέλιξη που προβλέπει την υπαγωγή της ΕΡΓΟΣΕ σε  απευθείας έλεγχο από το ελληνικό Δημόσιο προκειμένου  να υλοποιηθεί γρήγορα το νέο μοντέλο υλοποίησης των σιδηροδρομικών έργων, αποσχίζοντάς την από τον ΟΣΕ. Η «νέα» ΕΡΓΟΣΕ θα επικεντρωθεί στα νέα έργα σιδηροδρομικής  υποδομής, ήτοι νέες χαράξεις, επεκτάσεις του υφιστάμενου δικτύου και αναβαθμίσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!