THEPOWERGAME
Με το τοπίο στα αθλητικά του ομίλου Fourlis να ξεκαθαρίζει μετά και την πώληση της δραστηριότητας λιανικής της The Athlete’s Foot, ο όμιλος επικεντρώνεται στην Intersport και κυρίως στο ηλεκτρονικό κατάστημα, το οποίο συντηρεί τη δυναμική του από την περίοδο της πανδημίας. Αυτό το διάστημα, μάλιστα, πραγματοποιείται ένα «πείραμα», καθώς από e-shop μετατρέπεται σε marketplace, ανοίγοντας τον δρόμο και σε τρίτους να τοποθετηθούν σε ένα από τα μεγαλύτερα ηλεκτρονικά καταστήματα ένδυσης στην Ελλάδα.
Όπως εξηγούν άνθρωποι που βρίσκονται κοντά στη διοίκηση της εταιρείας, πρόκειται για την πρώτη φορά σε διεθνές επίπεδο που ηλεκτρονικό κατάστημα της Intersport θα μετατραπεί σε marketplace. Ήδη αυτό το διάστημα το διάστημα τρέχει το Intersport Partners Program, για την προσέλκυση συμπληρωματικών ή παρεμφερών επιχειρήσεων, με στόχο τη δημιουργία ενός marketplace που θα ανταγωνίζεται τόσο τις διεθνείς όσο και τις εγχώριες προσπάθειες που έχουν γίνει στον χώρο.
Οι συνεργασίες
Ένα από τα πρώτα ισχυρά σήματα που εισέρχεται στο marketplace που δημιουργεί η Intersport στην Ελλάδα είναι το Funky Buddha. Σύμφωνα με πληροφορίες, αρχικός στόχος είναι κάτω από τη «στέγη» του marketplace να συγκατοικήσουν περίπου 50 εταιρείες. Αυτές θα προέρχονται τόσο από εξειδικευμένο αθλητικό εξοπλισμό που δεν παρέχεται από τα Intersport (π.χ. για ιππασία ή καταδύσεις), από μη αθλητική ένδυση (όπως η περίπτωση της Funky Buddha), αλλά και από εταιρείες που δεν έχουν άμεση σχέση με την ένδυση ή τον αθλητισμό, αλλά αγγίζουν το κοινό που μπαίνει στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Intersport (π.χ. gadgets, ηλεκτρικά πατίνια, παιχνίδια).
Πέρα από το marketplace, αξίζει να αναφερθεί ότι η Intersport σε επίπεδο ηλεκτρονικού εμπορίου ξεκίνησε πρόσφατα συνεργασία με τη Wolt Market. Η συνεργασία με την αλυσίδα των dark stores αφορά τη διανομή περιορισμένης γκάμας προϊόντων της Intersport (κυρίως εξοπλισμό γυμναστικής, κολυμβητηρίου και τένις). Υπενθυμίζεται ότι η Intersport σε επίπεδο ηλεκτρονικών παραγγελιών συνεργάζεται και με τη startup BoxNow, η οποία έχει αναπτύξει ένα δίκτυο με περισσότερα από 1.000 lockers πανελλαδικά.
Αναβάθμιση από Nike
Σε επίπεδο συνεργασιών με κορυφαία αθλητικά brands, όπως Nike και Adidas, η Intersport στην Ελλάδα βγαίνει πιο ενισχυμένη. Ειδικά η Nike, «αναβάθμισε» από τις αρχές του 2023 τη συνεργασία της με τον Όμιλο Fourlis, παρέχοντας γκάμα αθλητικών υποδημάτων, τα οποία διανέμει μέσα από περιορισμένο αριθμό εμπορικών συνεργατών διεθνώς. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην κίνηση αυτήν συνεκτιμήθηκαν τόσο οι υψηλές επιδόσεις που έχει η Intersport στις ηλεκτρονικές πωλήσεις όσο και η παρουσία flagship καταστημάτων, όπως είναι αυτό της Ερμού.
Οι πρωτιές
Αξίζει να σημειωθεί ότι για τον Όμιλο Fourlis η διεθνής πρωτιά του marketplace την Intersport δεν είναι η πρώτη. Πρόσφατα δημιούργησε το πρώτο eco friendly κατάστημα Intersport στον κόσμο στο River West. Εκεί το σύνολο του μεταλλικού εξοπλισμού προέρχεται από υλικά και έπιπλα παλαιών Intersport καταστημάτων, κατά την κατασκευή έγινε χρήση οικολογικής βαφής, ενώ χρησιμοποιήθηκε και led technology στον φωτισμό για τη μέγιστη δυνατή εξοικονόμηση ενέργειας.
Παράλληλα, μέσω της IKEA έχει αρκετές πρωτιές, οι οποίες στη συνέχεια ακολουθήθηκαν από τη μητρική ή από άλλους franchisees σε όλο τον κόσμο. Οι πλέον σημαντικές είναι η δημιουργία σημείων παραγγελιοληψίας σε επαρχιακές πόλεις που δεν «σήκωναν» τη δημιουργία καταστήματος ΙΚΕΑ, καθώς και το ότι η θυγατρική Housemarket, που έχει την ευθύνη για την ανάπτυξη του σήματος IKEA σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία, είναι η πρώτη στον κόσμο που εισήχθη σε Χρηματιστήριο μέσω της ομολογιακής έκδοσης το 2016.