Γ.Δ.
1481.92 -0,03%
ACAG
+0,17%
5.87
CENER
-0,41%
9.66
CNLCAP
+1,42%
7.15
DIMAND
+0,90%
8.97
NOVAL
-0,18%
2.765
OPTIMA
+0,99%
12.22
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-1,09%
1.448
ΑΒΕ
-1,53%
0.45
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.24
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+0,98%
3.1
ΑΛΦΑ
-1,07%
1.704
ΑΝΔΡΟ
+0,91%
6.68
ΑΡΑΙΓ
-0,50%
11.83
ΑΣΚΟ
+1,79%
2.84
ΑΣΤΑΚ
+2,02%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+5,71%
9.62
ΑΤΤΙΚΑ
-0,79%
2.52
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,67%
5.94
ΒΙΟΚΑ
-0,42%
2.36
ΒΙΟΣΚ
+3,97%
1.44
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-1,84%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,88%
17.94
ΔΑΑ
-0,85%
7.93
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+1,48%
11.67
ΔΟΜΙΚ
+7,01%
3.895
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.325
ΕΒΡΟΦ
+4,84%
1.625
ΕΕΕ
-0,24%
33.14
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.32
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
+0,44%
2.26
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.09
ΕΛΠΕ
-0,39%
7.59
ΕΛΣΤΡ
-1,78%
2.21
ΕΛΤΟΝ
+0,23%
1.756
ΕΛΧΑ
-1,48%
1.864
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+2,70%
1.33
ΕΤΕ
+0,14%
8.426
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.35
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
+0,09%
2.242
ΕΧΑΕ
-0,31%
4.805
ΙΑΤΡ
-2,30%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-1,43%
0.413
ΙΛΥΔΑ
+2,31%
1.77
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.12
ΙΝΛΟΤ
-1,27%
1.244
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,23%
2.56
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-0,59%
3.39
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
336
ΚΕΚΡ
-2,99%
1.46
ΚΕΠΕΝ
+3,43%
1.81
ΚΛΜ
-0,33%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-2,01%
0.487
ΚΟΥΑΛ
+0,17%
1.2
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,32%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,87%
1.14
ΛΑΒΙ
-0,11%
0.893
ΛΑΜΔΑ
-0,40%
7.38
ΛΑΜΨΑ
-2,19%
35.8
ΛΑΝΑΚ
-4,74%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,73%
1.38
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,50%
2.71
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,34%
3.68
ΜΙΝ
-0,85%
0.585
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,19%
23.86
ΜΟΝΤΑ
-8,11%
3.4
ΜΟΤΟ
+0,89%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-1,19%
24.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,71%
36.76
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
-0,86%
0.922
ΞΥΛΚ
+0,72%
0.278
ΞΥΛΠ
-3,76%
0.41
ΟΛΘ
-1,89%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
-0,39%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,06%
16.02
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,07%
14.54
ΟΤΟΕΛ
+0,51%
11.76
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-1,78%
3.918
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.88
ΠΛΑΘ
+0,82%
4.28
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,70%
7.1
ΠΡΟΦ
-0,97%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+2,06%
1.985
ΣΑΡ
+0,18%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.68
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+0,60%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.21
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,49%
4.095
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Σούπερ Μάρκετ: Ποδαρικό στο ‘23 με μία επιπλέον πρωτιά για τον Σκλαβενίτη

Έχουν περάσει κάτι παραπάνω από πέντε χρόνια από τότε που η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης ξέφυγε από τα στενά όρια της Αττικής και έγινε πανελλαδική, μέσω της απόκτησης του δικτύου της Μαρινόπουλος. Μέσα σε αυτά τα πέντε χρόνια η Σκλαβενίτης κατάφερε με σταθερά βήματα να κατακτήσει πολλές κορυφές, να γίνει ο μεγαλύτερος εργοδότης της χώρας πίσω από το Ελληνικό Δημόσιο, να γίνει η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ, τόσο από άποψης καταστημάτων όσο και τζίρου κ.λπ.

Αν υπήρχε ένα στοιχείο στο οποίο βρισκόταν ένα βήμα πίσω από την ΑΒ Βασιλόπουλος, ήταν σε επίπεδο αναγνωρισιμότητας. Η συγκεκριμένη «υστέρηση» είναι φυσιολογική για δύο λόγους: η ΑΒ Βασιλόπουλος είχε αναπτύξει το δίκτυό της εκτός Αθηνών αρκετά χρόνια πριν από τη Σκλαβενίτης, ενώ παράλληλα έχει και έντονη διαφημιστική παρουσία σχεδόν σε όλα τα Μέσα. Σύμφωνα με την τελευταία αντιπροσωπευτική πανελλαδική έρευνα (Δεκέμβριος 2022), που πραγματοποίησε online η Braincandy – Wisdrop σε δείγμα 600 ατόμων, η Σκλαβενίτης (96,4%) πέρασε για πρώτη φορά σε αναγνωρισιμότητα την ΑΒ Βασιλόπουλος (96,1%). Αξίζει να σημειωθεί ότι πολύ υψηλά (93,9%) είναι και τα ποσοστά της Lidl, που συμπληρώνει την τριάδα των μεγάλων παικτών.

Όπως φαίνεται και από τον σχετικό πίνακα, η έρευνα ανέδειξε ότι η Σκλαβενίτης -αν και με μικρότερη διαφορά σε σχέση με πέρυσι- παραμένει μακράν η πρώτη αλυσίδα που έρχεται στο μυαλό των συμμετεχόντων όταν καλούνται να κατονομάσουν αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Για τις μικρότερες αλυσίδες αξιοσημείωτη είναι η αύξηση των ποσοστών της Κρητικός και της Market In, καθώς και η μείωση σε Μασούτη, Γαλαξία και Bazaar.

Πώς ψωνίζουν οι Έλληνες

Μέσα από τη μέτρηση της εικόνας των ελληνικών σούπερ μάρκετ, η οποία διενεργήθηκε για 9η συνεχή χρονιά φέτος από την Braincandy, αποκαλύπτονται και τα νέα προφίλ αγοραστών στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, το κοινό που ψωνίζει με βάση τα φυλλάδια συλλέγει κουπόνια και επισκέπτεται πολλαπλά καταστήματα προκειμένου να πετύχει τις καλύτερες τιμές, οι λεγόμενοι Price Hunters, ανέρχεται πλέον στο 28%. Αν λάβουμε υπόψη μας και ένα 27% που κυνηγάει τις προσφορές (Promo Hunters), ένα αρκετά διαφοροποιημένο κοινό, μια και δεν αποζητεί απαραίτητα τη χαμηλότερη τιμή αλλά το «Value for Money» και «στοκάρει» όταν δει κάτι ενδιαφέρον σε προϊόντα που εμπιστεύεται, καταλήγουμε σ’ ένα ποσοστό που αγγίζει το 55%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις 3 χρόνια πριν, στην αντίστοιχη έρευνα του 2019, το ποσοστό όσων ενδιαφέρονταν για τιμές και προσφορές έφτανε συνολικά μόλις στο 26%. Αυτό έχει αποτέλεσμα κοινά που ενδιαφέρονται για την ποιότητα (Quality Seekers), την ευκολία (Quick & Easy) και την εμπειρία (Experientials) να έχουν συρρικνωθεί στο 16%, 15% και 14% αντίστοιχα. Να επισημάνουμε εδώ ότι τα αντίστοιχα ποσοστά των Price Hunters σε Πολωνία και Ρουμανία, χώρες που επίσης δραστηριοποιείται η Braincandy, ανέρχονται μόλις στο 20% και 8% αντίστοιχα. Όπως αναφέρουν στελέχη της Braincandy, η δραματική αυτή αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών οφείλεται σίγουρα στην εκτεταμένη κρίση και τις τελευταίες αυξήσεις τιμών, ενώ σημαντικό ρόλο φαίνεται να παίζει και η έμφαση που δίνουν όλες οι αλυσίδες στη στρατηγική της φθηνότερης τιμής.

– Αναλυτικά αποτελέσματα για όλα τα κοινά (ποιο σούπερ μάρκετ προτιμούν, ποιες προϊοντικές κατηγορίες είναι σημαντικές για την επιλογή του, κ.λπ.) είναι ήδη διαθέσιμα μέσω του Wisdrop.

To Wisdrop, το οποίο το powergame.gr ευχαριστεί για την παραχώρηση των στοιχείων, είναι μια πρωτοποριακή συνδρομητική υπηρεσία της Braincandy που φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο που οι εταιρείες αντιμετωπίζουν την έρευνα αγοράς. Μέσω του Wisdrop, ακόμα και ο μικρότερος οργανισμός μπορεί να έχει πρόσβαση σε πλούσια και updated γνώση της αγοράς ανά πάσα στιγμή. Με νέες έρευνες κάθε εβδομάδα, live webinars και συμβουλευτικές συναντήσεις, το wisdrop αποτελεί ήδη ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για πολλές εταιρείες σε Ελλάδα και Πολωνία, ενώ από τον Οκτώβριο η υπηρεσία είναι διαθέσιμη και στη Ρουμανία. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το www.wisdrop.com.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!