Γ.Δ.
1468.47 -0,79%
ACAG
-0,68%
5.85
CENER
-0,21%
9.65
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
-0,45%
8.93
NOVAL
-2,53%
2.7
OPTIMA
-0,66%
12.12
TITC
+2,28%
31.45
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-0,83%
1.436
ΑΒΕ
+1,05%
0.481
ΑΔΜΗΕ
-1,32%
2.24
ΑΚΡΙΤ
+2,12%
0.965
ΑΛΜΥ
-0,65%
3.06
ΑΛΦΑ
-1,71%
1.695
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.6
ΑΡΑΙΓ
-0,09%
11.69
ΑΣΚΟ
-1,06%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+7,80%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
-4,10%
8.88
ΑΤΤΙΚΑ
+3,54%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,17%
5.96
ΒΙΟΚΑ
-1,69%
2.33
ΒΙΟΣΚ
-2,11%
1.39
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-0,61%
1.62
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,78%
17.8
ΔΑΑ
-0,63%
7.87
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
-1,54%
11.52
ΔΟΜΙΚ
-3,21%
3.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
-0,62%
1.6
ΕΕΕ
+0,12%
33.14
ΕΚΤΕΡ
+6,28%
2.285
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,75%
2.25
ΕΛΛ
0,00%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.08
ΕΛΠΕ
-1,52%
7.445
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.24
ΕΛΤΟΝ
-2,27%
1.72
ΕΛΧΑ
-1,70%
1.85
ΕΝΤΕΡ
-0,37%
8.05
ΕΠΙΛΚ
-6,25%
0.12
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+0,76%
1.32
ΕΤΕ
-0,71%
8.39
ΕΥΑΠΣ
-0,89%
3.33
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-2,56%
2.172
ΕΧΑΕ
-1,57%
4.705
ΙΑΤΡ
-3,77%
1.66
ΙΚΤΙΝ
-1,69%
0.407
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.83
ΙΝΚΑΤ
-0,40%
4.98
ΙΝΛΙΦ
-0,78%
5.12
ΙΝΛΟΤ
-0,80%
1.24
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+1,60%
1.27
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.39
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,34%
1.45
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.495
ΚΟΡΔΕ
+0,81%
0.495
ΚΟΥΑΛ
+1,51%
1.214
ΚΟΥΕΣ
-0,37%
5.38
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.5
ΚΤΗΛΑ
-2,35%
1.66
ΚΥΡΙΟ
-3,36%
1.15
ΛΑΒΙ
-1,11%
0.89
ΛΑΜΔΑ
-0,81%
7.36
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
-1,86%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-1,10%
2.69
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,27%
3.7
ΜΙΝ
-3,31%
0.585
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,10%
23.44
ΜΟΝΤΑ
+0,54%
3.72
ΜΟΤΟ
-1,06%
2.8
ΜΟΥΖΚ
-2,22%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+1,05%
24.98
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
-1,01%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-0,11%
36.36
ΝΑΚΑΣ
+0,74%
2.74
ΝΑΥΠ
-0,21%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,71%
0.279
ΞΥΛΠ
0,00%
0.41
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
-0,39%
2.58
ΟΠΑΠ
-1,31%
15.82
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.898
ΟΤΕ
-1,93%
14.26
ΟΤΟΕΛ
-0,34%
11.76
ΠΑΙΡ
0,00%
1.095
ΠΑΠ
+0,85%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,02%
3.841
ΠΕΤΡΟ
-0,45%
8.84
ΠΛΑΘ
-1,51%
4.25
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.156
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,50%
6.9
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-0,49%
2.05
ΣΑΡ
-1,44%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.348
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+1,46%
6.94
ΣΠΙ
-0,29%
0.678
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.24
ΤΖΚΑ
+1,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,74%
4.1
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Η πράσινη μετάβαση εκτόξευσε τις τιμές του λιθίου

Οι υψηλές τιμές στο λίθιο θα επιμείνουν για πολλά χρόνια ακόμη προειδοποίησε η Albemarle, που είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής του πολύτιμου αυτού χημικού στοιχείου παγκοσμίως, παρά τον αγώνα δρόμου που γίνεται για την αύξηση της παραγωγής διεθνώς.

Η αγορά λιθίου «κράσαρε» μεταξύ 2018 και 2020, λόγω της υπερπροσφοράς και της αντίστοιχης μείωσης της ζήτησης, καθώς πολλές κυβερνήσεις «έκοψαν» τις επιδοτήσεις στα ηλεκτρικά οχήματα. Το διάστημα αυτό, οι τιμές κατέρρευσαν επίσης από τα 25.000 δολάρια τον τόνο κάτω από τις 6.000 δολάρια.

Η εκτόξευση της ηλεκτροκίνησης

Όμως, η επιτάχυνση της πορείας προς την πράσινη μετάβαση των οικονομιών, βασικό συστατικό της οποίας αποτελεί η ηλεκτροκίνηση, έφερε μια θεαματική ανάκαμψη στη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα που έφερε και μια αντίστοιχη ζήτηση για λίθιο, που απαιτείται για τις μπαταριών τους.

Έτσι, οι τιμές αυξήθηκαν κατά πάνω από δέκα φορές μέσα στην τελευταία διετία, έως και στα 80.000 δολάρια τον τόνο και παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα και την περσινή χρονιά, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιδίδονται σε αγώνα δρόμου για τη διασφάλιση ικανών αποθεμάτων για να καλύψουν την παραγωγή τους και την ολοένα αυξανόμενη ζήτηση.

Είναι χαρακτηριστικό πως το 2019 η αγορά χρειάστηκε συνολικά περίπου 300.000 τόνους με ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως των 30 έως 50 χιλιάδων τόνων, ενώ φέτος ο ρυθμός ανάπτυξης εκτινάχθηκε στους 200.000 τόνους ετησίως.

Η Goldman Sachs σε έκθεση της προέβλεψε πως θα υπάρξει μια διόρθωση των τιμών λιθίου στα 11.000 δολάρια τον τόνο μέχρι το 2024, καθώς ο κλάδος ηλεκτροκίνησης στην Κίνα θα βρεθεί αντιμέτωπος με υπερπροσφορά οχημάτων, ενώ παράλληλα η παγκόσμια παραγωγή του μετάλλου θα αυξηθεί χάρη σε νέα project εκμετάλλευσης κοιτασμάτων που δρομολογούνται σε Χιλή, Αυστραλία και Κίνα. Ωστόσο, σίγουρα οι τιμές θα παραμείνουν μακροπρόθεσμα ψηλά, καθώς η ηλεκτροκίνηση θα μονοπωλεί τη βιομηχανία παραγωγής οχημάτων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!