THEPOWERGAME
Ο Άδωνις Γεωργιάδης επισκέφθηκε δύο καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ Κρητικός και ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς την εβδομάδα που πέρασε κατέγραψαν μείωση στις τιμές των προϊόντων του «καλαθιού του νοικοκυριού», ενώ αναφέρθηκε και στους λόγους που αυξάνεται η τιμή της φέτας.
Κατά την επίσκεψή του στην αλυσίδα Κρητικός, ο υπουργός Ανάπτυξης, συνοδευόμενος από τον γγ Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρη Αναγνωστόπουλο, δήλωσε: «Κατ’ αρχάς καλά Χριστούγεννα, καλές γιορτές με υγεία. Είμαστε σε ένα κατάστημα Κρητικός και ήρθαμε να τους επιβραβεύσουμε, γιατί αυτήν την εβδομάδα έχουν πάρα πολύ χαμηλές τιμές στο «καλάθι». Όλες οι αλυσίδες έχουν χαμηλές τιμές στο «καλάθι».
Σας διαβάζω τα αναλυτικά αποτελέσματα έπειτα από 8 εβδομάδες εφαρμογής του «καλαθιού»: μείωση από την αρχή στο μέσο “καλάθι”, από 125 ευρώ μεσοσταθμικά την πρώτη εβδομάδα σε 107,05 την 8η εβδομάδα, δηλαδή μείον 14%. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε 75,5 ευρώ κέρδος τον μήνα και 907 ευρώ κέρδος τον χρόνο. Χωρίς τα ηλεκτρονικά καταστήματα, που εκεί ο τζίρος είναι μικρότερος και οι τιμές είναι πιο ακριβές, το μέσο «καλάθι» από 116 ευρώ την πρώτη εβδομάδα έπεσε στα 97 ευρώ, δηλαδή μείωση 17%. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε 84 ευρώ κέρδος τον μήνα και 1.004 ευρώ κέρδος τον χρόνο. Αυτό για όσους λένε ότι το «καλάθι του νοικοκυριού» δεν δουλεύει.
Να μιλήσω ειδικά για τη φέτα. Στη Βουλή μού λένε οι βουλευτές ότι η φέτα κάνει 14 ευρώ, στα κανάλια πολλές φορές ακούω για 13 και 14 ευρώ και φυσικά υπάρχει φέτα και με 12 και 13 και 14 ευρώ. Αλλά υπάρχει και η φέτα που δείξαμε στο «καλάθι» με 8,95 ευρώ. Άρα, η επιλογή να πάρετε φέτα σε καλή τιμή και πιο κάτω απ’ ό,τι έκανε πέρυσι υπάρχει χάρη στο «καλάθι του νοικοκυριού». Όσο εσείς οι καταναλωτές αγοράζετε από το καλάθι» τόσο εμείς επιτυγχάνουμε καλύτερες τιμές για εσάς. Αυτή είναι η όλη λογική».
Γιατί ανεβαίνει η φέτα
Σε ερώτηση για να φτάσει η φέτα 12, 14 ευρώ το κιλό, παραπάνω από το μοσχάρι, πώς έγινε τόσο μεγάλη αύξηση, ο Άδωνις Γεωργιάδης απάντησε:
«Η φέτα ανεβαίνει για έναν πολύ απλό λόγο, λόγω της αυξήσεως του κόστους παραγωγής, όχι μόνο στην Ελλάδα, σε όλη την Ευρώπη. Αυτό έχει αποτέλεσμα να έχει μειωθεί πάρα πολύ η παραγωγή γάλακτος. Όταν μειώνεται η παραγωγή γάλακτος, αυξάνεται η τιμή γάλακτος. Το γάλα είναι η βασική πρώτη ύλη της φέτας, έτσι αυξάνεται και η τιμή της φέτας.
Η φέτα έχει φέτος την υψηλότερη τιμή που είχε ποτέ. Αυτό έχει και καλές επιπτώσεις, δεν είναι μόνο κακό για την Ελλάδα. Η φέτα είναι βασικό εξαγώγιμο προϊόν, το πουλάμε σε ακριβότερη τιμή, οι γαλακτοπαραγωγοί φέτος παίρνουν τις καλύτερες τιμές γάλακτος που έχουν δει εδώ και 40 χρόνια, άρα έχει και τη θετική πλευρά. Αλλά έχει και την αρνητική, ότι αυξάνεται πολύ στο ράφι. Γι’ αυτή την αρνητική πλευρά δίνουμε το “καλάθι του νοικοκυριού”».
Σε ερώτηση εάν υπάρχει περίπτωση να μπουν πιο πολλά επώνυμα προϊόντα, ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε: «Πρώτα απ’ όλα η σχέση επωνύμων και ιδιωτικής
ετικέτας είναι πια συντριπτικά υπέρ των επωνύμων, η αναλογία είναι 80/20.
Το 80% είναι επώνυμα προϊόντα πια. Μόνο το 20% είναι ιδιωτική ετικέτα. Άρα, αυτό έχει απαντηθεί από τη ζωή. Τώρα το αν θα πρέπει να μπουν περισσότερα προϊόντα στο “καλάθι”, θα το δούμε».
Τι είπε εκπρόσωπος της αλυσίδας Κρητικός
Εκπρόσωπος αλυσίδας Κρητικός: «Ευχαριστούμε πάρα πολύ. Κάνουμε μια πολύ σημαντική προσπάθεια, τηρούμε τους κανόνες. Όσο για το θέμα του
να είναι λίγο μεγαλύτερο το καρτελάκι, υπάρχουν δυσκολίες ως προς το πέρασμα των καταναλωτών, μερικές φορές μπορεί να τα ρίξουν κάτω, στριμώχνονται ο ένας με τον άλλον στους διαδρόμους. Κάνουμε, όμως, προσπάθεια και αντικαθιστούμε τα ταμπελάκια, ώστε να είναι εμφανής πάντα η κάθε προσφορά, και νομίζω ότι το μέτρο πάει πολύ καλά».
Ο Άδωνις Γεωργιάδης ρώτησε τον εκπρόσωπο της αλυσίδας Κρητικός εάν αγοράζει ο κόσμος από το «καλάθι»: «Αγοράζει, ναι, κάνει ερωτήσεις, το ψάχνει και νομίζω ότι στηρίζει την προσπάθεια».
Για το market pass
Για το Μarket pass που ψηφίστηκε ο Άδωνις Γεωργιάδης τόνισε:
«Το Μarket pass ψηφίστηκε χθες, νομίζω ότι είναι το δίδυμο μέτρο με το “καλάθι”. Ο στόχος της κυβέρνησης ποιος είναι; Από τη μία με το Μarket pass θα σας δώσουμε 10% στην κατανάλωση που κάνετε στα σούπερ μάρκετ και στα άλλα καταστήματα. Και από την άλλη, με το “καλάθι” μειώνουμε τις τιμές στα βασικά προϊόντα, άρα με τα δύο αυτά μέτρα συνδυαστικά θα περάσουμε αυτόν τον δύσκολο χειμώνα ’22-’23».
«Την προηγούμενη εβδομάδα εμφανίστηκε το «καλάθι» και στην αγορά στου Ρέντη. Υπάρχει προοπτική να μπουν κι άλλες αγορές σε συνεννόηση με τους κρεοπώλες;», ρωτήθηκε ο υπουργός. «Μιλάω με όλους. Όσο περνάνε οι εβδομάδες όλο και περισσότεροι που στην αρχή ήταν επιφυλακτικοί με το “καλάθι”, εννοώ από τους κλάδους, έχουν αρχίσει να καταλαβαίνουν ότι όποιος μπαίνει στο “καλάθι” τελικά κερδίζει, γιατί οι καταναλωτές το ακολουθούν. Είμαι αισιόδοξος ότι θα έχουμε
ανακοινώσεις».
«Έχουμε μεσοσταθμική μείωση 14% από την 1η εβδομάδα»
Κατά την επίσκεψή του στην αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε: «Καλά Χριστούγεννα, καλές γιορτές. Είμαστε εδώ με την ομάδα του ΑΒ Βασιλόπουλου, που και αυτήν την εβδομάδα έκανε πολύ χαμηλές τιμές και έχουμε έρθει να τους επιβραβεύσουμε. Όπως λέω συχνά, όλες οι αλυσίδες, και ο Σκλαβενίτης και ο Μασούτης και το My Market και το Market In και ο Γαλαξίας και ο Κρητικός, που πήγαμε πριν, έχουν κάνει πολύ καλές τιμές αυτήν την 8η εβδομάδα εφαρμογής του “καλαθιού”. Έχουμε μεσοσταθμική μείωση 14% από την 1η εβδομάδα, 17% αν αφαιρέσουμε τις ηλεκτρονικές αλυσίδες.
Σας έδειξα ήδη πολλά προϊόντα, όπως ζάχαρη, μακαρόνια, αλεύρι, που έχουν την ίδια τιμή εδώ και 8 εβδομάδες. Είδαμε γαλοπούλα με 4,90, δηλαδή τιμή που ίσχυε πέρυσι τέτοια εποχή, σαν να μην έχει μεσολαβήσει ένας χρόνος πολέμου και πληθωρισμού. Άρα, υπάρχουν επιλογές για τον καταναλωτή να ψάξει και να βρει το “καλάθι του νοικοκυριού” σε πάρα πολύ καλές τιμές. Θέλω, λοιπόν, να ευχαριστήσω τον Βασιλόπουλο. Για πείτε μας κι εσείς, τι γίνεται;».
Εκπρόσωπος αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος: «Το “καλάθι του νοικοκυριού”, η γνωστή κυβερνητική πρωτοβουλία, συνεχίζεται. Ο κόσμος ψωνίζει, είναι αλήθεια αυτό. Και η ΑΒ εκτός από τα 50 προϊόντα του “καλαθιού”, έχει τα 850 προϊόντα πάντα σε καθημερινές χαμηλές τιμές και στη δική της απαράμιλλη ποιότητα. Καλές γιορτές σε όλους».