THEPOWERGAME
Μπορεί η μεγάλη επένδυση της Aegean στο οικοσύστημα υπηρεσιών υποστήριξης στον τομέα των αερομεταφορών να είναι η τελευταία μεγάλη είδηση της χρονιάς για τον κλάδο στην Ελλάδα, όμως όλοι έχουν στραμμένο το βλέμμα στο 2023, που θα είναι μία ακόμη ιδιαίτερη χρονιά στον πτητικό τομέα.
Όπως ανέφερε χθες στο περιθώριο της εκδήλωσης ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, η αεροπορική θα ριχτεί στη μάχη του 2023 με επιπλέον 5-6 αεροσκάφη (συνολικά 72 και ίσως και περισσότερα) σε σχέση με φέτος. Όπως εξήγησε, το θερινό πρόγραμμα της αεροπορικής αναμένεται να οριστικοποιηθεί στα τέλη Ιανουαρίου και, ανεξαρτήτως της αύξησης δρομολογίων και προορισμών, η εταιρεία έχει ανάγκη από περισσότερα stand by αεροπλάνα, ώστε να μπορεί να αντεπεξέλθει σε προβλήματα αντίστοιχα με αυτά που αντιμετώπισε έντονα ο κλάδος το φετινό καλοκαίρι (καθυστερήσεις, ακυρώσεις πτήσεων κ.λπ.).
Τα stand by αεροπλάνα προορίζονται να αξιοποιηθούν και σε δρομολόγια «της τελευταίας στιγμής», καθώς, όπως εξήγησε ο κ. Βασιλάκης, στην εποχή μετά την πανδημία ένα από τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει μία εταιρεία του κλάδου των αερομεταφορών είναι η ευελιξία. «Πριν από τον Covid υπήρχε προγραμματισμός ακόμη και ενάμιση χρόνο πριν, πλέον η αγορά κινείται σε ρυθμούς ελάχιστων μηνών πριν ξεκινήσουν οι συνδέσεις και οι πτήσεις», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Το 2022 πάνω από το 2019
Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα χρήση, που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες, εκτίμηση του κ. Βασιλάκη είναι ότι θα κινηθεί σε επίπεδο πάνω από αυτό του 2019. «Απασχολήσαμε περισσότερο προσωπικό απ’ ό,τι το 2019 και ευελπιστούμε ότι και ο κύκλος εργασιών και τα κέρδη θα είναι σε υψηλότερα επίπεδα». Η τοποθέτηση αυτή ήρθε ως απάντηση σχετικά με την κρατική στήριξη που έλαβε η Aegean το 2021. Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, η κίνηση του κράτους «έπιασε τόπο», καθώς η αεροπορική και περισσότερους εργαζόμενους απασχόλησε και περισσότερους τουρίστες μετέφερε και περισσότερους φόρους και εισφορές θα πληρώσει για τη φετινή χρήση.
Το νέο hangar
Σε ό,τι αφορά το οικοσύστημα υπηρεσιών υποστήριξης για τις αερομεταφορές, που ξεκίνησε να υλοποιεί η Aegean, στόχος είναι να δεχθεί τους πρώτους εκπαιδευόμενους τον προσεχή Νοέμβριο. Από τα 140 εκατ. ευρώ που εκτιμάται ότι θα κινηθεί η επένδυση, ένα μεγάλο μέρος (περίπου 60 -70 εκατ. ευρώ) θα αφορά την πρώτη διετία. Η διοίκηση θα στηρίξει την επένδυση με ίδια κεφάλαια, καθώς και με τραπεζικό δανεισμό. Δεν αποκλείστηκε η προσφυγή στο Ταμείο Ανάκαμψης στην περίπτωση που τα επιτόκια δανεισμού των τραπεζών συνεχίσουν να είναι σε υψηλά επίπεδα.
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, το όφελος από το νέο hangar δεν είναι τόσο οικονομικό (σ.σ.: εκτιμάται ότι προσφέρει κύκλο εργασιών της τάξης των 100 εκατ. ευρώ έπειτα από μία εξαετία), όσο σε επίπεδο ανθεκτικότητας, θωράκισης και ωρίμανσης της Aegean. Το νέο κέντρο θα είναι άμεσα αξιοποιήσιμο και από τρίτους πελάτες, ενώ η αεροπορική θα επιδιώξει για τη λειτουργία του συμμαχίες με εξειδικευμένους συνεργάτες σε διάφορους τομείς.