THEPOWERGAME
H Wizz Air, αν και είναι σχετικά καινούργιος παίκτης στο αεροδρόμιο της Αθήνας, έχει καταφέρει όχι μόνο να βρεθεί στην κορυφή των low cost που πετάνε στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», αφήνοντας πίσω παραδοσιακούς παίκτες όπως η Ryanair και η EasyJet, αλλά και να καταλάβει φέτος την τρίτη θέση πίσω από Aegean και Sky Express. Και όλα αυτά μέσα σε μία πενταετία που ξεκίνησε να πετάει σταθερά από και προς το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας.
Η Wizz Air, η οποία πετούσε σποραδικά προς Αθήνα την προηγούμενη δεκαετία, ξεκίνησε τις τακτικές πτήσεις το 2018, μεταφέροντας εκείνη τη χρονιά 355 χιλ. επιβάτες. Την επόμενη χρονιά παρουσίασε μικρή άνοδο (363 χιλ. επιβάτες), ενώ στη διετία της πανδημίας, όπως ήταν αναμενόμενο, εμφάνισε καθοδική πορεία (215 χιλ. το 2020 και 209 χιλ. επιβάτες το 2021). Φέτος έχει ξεπεράσει κατά πολύ την επίδοση του 2019 (+33% σε επίπεδο επιβατών και +32% σε επίπεδο πτήσεων), καταγράφοντας ρεκόρ, καθώς όλα δείχνουν ότι θα προσεγγίσει το μισό εκατομμύριο επιβάτες (ήδη έχουν πετάξει με τα φτερά της 479.000 ταξιδιώτες).
Τα παραπάνω αναφέρθηκαν στην κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν η διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών με εκπροσώπους της αεροπορικής, με αφορμή τις τρεις νέες συνδέσεις που ξεκίνησαν μέσα στον Δεκέμβριο. Από τις 2 του τρέχοντος πετάει από και προς Βουκουρέστι, ενώ 10 ημέρες μετά πρόσθεσε και τις συνδέσεις με Τίρανα και Τελ Αβίβ. Στην δεύτερη περίπτωση, πρόκειται για σύνδεση μεταξύ Τιράνων και Τελ Αβίβ με ενδιάμεση στάθμευση στην Αθήνα.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Power Game, o Adria Rabassa, head of Network Development της Wizz Air, ανέφερε ότι στην ενίσχυση του πτητικού τους έργου τον χειμώνα στην Αθήνα ρόλο έπαιξε και η απόφαση της Ryanair να μην πετάξει φέτος τον χειμώνα από και προς το «Ελευθέριος Βενιζέλος». ,Συγκεκριμένα αξιολόγησαν και πρόσθεσαν τη σύνδεση Αθήνα – Τελ Αβίβ, που εγκατέλειψε μεταξύ των άλλων η Ryanair.
H Wizz Air ξεκίνησε να πετάει στην Αθήνα το 2004, τη χρονιά που η πόλη φιλοξενούσε τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Ήταν μία από τις πρώτες πτήσεις της, καθώς ξεκίνησε το πτητικό της έργο εκείνη τη χρονιά με τη σύνδεση του Κατοβίτσε με το Λούτον στο Λονδίνο. Μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια έχει μεταφέρει από και προς την Αθήνα περισσότερους από 1,6 εκατ. επιβάτες μέσα από 16 χιλ. πτήσεις. Με τις προαναφερθείσες προσθήκες φέτος συνδέει την ελληνική πρωτεύουσα με 12 προορισμούς σε έντεκα χώρες. Η Αθήνα καλύπτει περίπου το 1/3 του πτητικού της έργου στην Ελλάδα, καθώς από το 2004 που ήρθε έχει μεταφέρει στη χώρα μας 4,4 εκατ. επιβάτες μέσα από 41 χιλ. πτήσεις που πραγματοποιούνται σε 14 χώρες και 83 προορισμούς, από το Βίλνιους έως το Άμπου Ντάμπι και από το Κάρντιφ έως το Κουτάισι της Γεωργίας.
Για το καλοκαίρι του 2023 η Wizz αναμένεται να αυξήσει το πτητικό της έργο τόσο στην Αθήνα όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα, καθώς η χώρα μας παραμένει ένας από τους κορυφαίους προορισμούς και για τη νέα χρονιά. Σύμφωνα με εκπροσώπους του αεροδρομίου, τα μηνύματα για τη νέα χρονιά είναι θετικά, καθώς θα προστεθούν στον χάρτη του ΔΑΑ τουλάχιστον άλλες δύο χώρες (η Ισλανδία μέσω της Play και το Αζερμπαϊτζάν, όπου επιστρέφει η Aegean) και επιπλέον προορισμοί, με πρώτο αυτόν της Σανγκάης, που ξεκινάει στις 22 Δεκεμβρίου από την Air China. Παράλληλα, από τον Μάρτιο τόσο η Aegean (σ.σ.: θα προχωρήσει σήμερα σε ανακοινώσεις) όσο και Sky Express αναμένεται να ενισχύσουν το πτητικό τους πρόγραμμα, ενώ πιο έντονη αναμένεται να είναι και η επιστροφή της Ryanair.
Λίγο πριν ολοκληρωθεί η χρονιά, ήδη έχουν ταξιδέψει από το αεροδρόμιο της Αθήνας 22,1 εκατ. επιβάτες, κλείνοντας κι άλλο την ψαλίδα (-3,5%) σε σχέση με το 2019. Θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι φέτος δεν υπήρχαν πτήσεις από και προς Ρωσία, Ουκρανία, Λευκορωσία, Κίνα και Μολδαβία.