THEPOWERGAME
Την πεποίθηση ότι θα είναι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αυτή που θα παραδώσει το έργο του fly over στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε μια τετραετία από σήμερα (σ.σ. στο τέλος του 2026), εξέφρασε το μεσημέρι, από τη Θεσσαλονίκη, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την τελετή υπογραφής της σύμβασης για το οδικό πρότζεκτ, προϋπολογισμού 373,2 εκατ. ευρώ.
«Το έργο αυτό σχεδιάστηκε, μελετήθηκε, συμβασιοποιήθηκε και θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται από την κυβέρνηση της ΝΔ και πιστεύω ότι η κυβέρνηση της ΝΔ είναι αυτή που θα το παραδώσει» υπογράμμισε ο κ.Μητσοτάκης, ο οποίος χαρακτήρισε το fly over ως ένα έργο καινοτόμο από πολλές απόψεις, όχι μόνο τεχνικά, αλλά και χρηματοδοτικά, καθώς είναι το πρώτο οδικό αυτής της έκτασης, που γίνεται με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Δικαίου (ΣΔΙΤ) και αξιοποιεί το εργαλείο των πληρωμών διαθεσιμότητας.
Ο πρωθυπουργός υπενθύμισε ακόμα ότι μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του και για 26 χρόνια ο ανάδοχος θα αναλάβει τη συντήρηση του νέου δρόμου, o οποίος θα ανακουφίσει κυκλοφοριακά και θα κάνει πιο ασφαλή μια οδική αρτηρία που ήταν κορεσμένη σχεδόν από τη στιγμή που σχεδιάστηκε.
Ζήτησε δε από το σχήμα των ανάδοχων εταιρειών (ΑΒΑΞ-Μυτιληναίος) να παραδώσουν το fly over νωρίτερα από τον συμβατικό χρόνο παράδοσης, κάτι για το οποίο είπε ότι παρά τις τεχνικές προκλήσεις του έργου δεν έχει καμία αμφιβολία ότι θα το καταφέρουν.
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε ακόμα στο Μετρό Θεσσαλονίκης, κάνοντας λόγο για πάλη της κυβέρνησης με κατεστημένα συμφέροντα και αντιλήψεις, «που δεν ήθελαν το έργο να κατασκευαστεί με τον τρόπο που κατασκευάστηκε», ενώ επανέλαβε ότι στο τέλος του 2023-αρχές του 2024 η πόλη θα έχει «και Μετρό και αρχαία».
Για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) είπε ότι η τρέχουσα αναβαθμισμένη κατάστασή του δεν έχει καμία σχέση με αυτή που παρελήφθη το 2019 από τη σημερινή κυβέρνηση.
Στο τέλος του επόμενου χρόνου, οι Θεσσαλονικείς θα έχουν και Μετρό και αρχαία
«Το Flyover είναι ένα από τα σημαντικά έργα τα οποία υλοποιούνται, όμως δεν είναι το μόνο. Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν χρειάζεται να πω πολλά πράγματα. Θέλω μόνο να σας μεταφέρω για ακόμα μια φορά πόσο παλέψαμε με κατεστημένες αντιλήψεις, με συμφέροντα τα οποία τελικά δεν ήθελαν -πιστεύω- να κατασκευαστεί το Μετρό με τον τρόπο με τον οποίο τελικά κατασκευάζεται. Από την πρώτη στιγμή είχα δεσμευτεί ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποκτήσει ένα υπερσύγχρονο Μετρό, με απόλυτο σεβασμό στον πολιτιστικό πλούτο ο οποίος ανακαλύφθηκε κατά την διάρκεια της κατασκευής του Μετρό. Τότε, στην αρχή, πολλοί δεν μας πίστεψαν. Πολλοί έβαλαν άλλα δικαστικά προσκόμματα. Αυτά όλα ξεπεράστηκαν. Και νομίζω ότι σήμερα οι Θεσσαλονικείς γνωρίζουν πια ότι στο τέλος του επόμενου χρόνου, το αργότερο στις αρχές του 2024, θα έχουν και Μετρό και αρχαία», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Έχουμε αποδείξει ότι η σχέση εμπιστοσύνης με τους πολίτες χτίζεται μόνο μέσα από την αξιοπιστία»
«Το έργο αυτό, το Flyover, σχεδιάστηκε, μελετήθηκε, συμβασιοποιήθηκε, θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Και πιστεύω ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα είναι και αυτή η οποία θα παραδώσει το έργο στους Θεσσαλονικείς όταν αυτό ολοκληρωθεί σε μια τετραετία από τώρα. Νομίζω ότι γνωρίζουν σήμερα οι πολίτες, ειδικά οι Θεσσαλονικείς και οι πολίτες της Βορείου Ελλάδος συνολικά, ότι η κυβέρνηση αυτή ανακοινώνει έργα μόνο εφόσον τα έχει μελετήσει και μόνο εφόσον έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Δεν έχουμε υποπέσει στον πειρασμό και δεν πρόκειται να το κάνουμε ούτε τώρα, καθώς μπαίνουμε πια σε προεκλογική χρονιά, να τάξουμε πράγματα τα οποία ξέρουμε ότι δεν μπορούν να γίνουν ή για τα οποία δεν είμαστε σίγουροι ότι μπορούν να γίνουν. Έχουμε αποδείξει ότι η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτών και κυβέρνησης και εξουσίας, είτε αυτή είναι κεντρική είτε είναι περιφερειακή είτε είναι δημοτική, χτίζεται μόνο μέσα από την αξιοπιστία, μέσα από τη συνέπεια λόγων και έργων», υπογράμμισε στην ομιλία του ο Πρωθυπουργός.
Η γέφυρα του Αλιάκμονα, ένα από τα εκατοντάδες έργα που εκτελούνται στη Βόρεια Ελλάδα και στη χώρα
«Σήμερα, καθώς συμπληρώνονται πια τριάμισι χρόνια από τη στιγμή που ο ελληνικός λαός μάς εμπιστεύτηκε την ευθύνη της διακυβέρνησης του τόπου, έχουμε στον κρίσιμο τομέα των υποδομών να επιδείξουμε όχι μόνο μακέτες και σχέδια αλλά έργα τα οποία είτε υλοποιούνται είτε έχουν ήδη παραδοθεί.
Πριν έρθω σήμερα να παρευρεθώ σε αυτή την ωραία τελετή, ήμουν στην γέφυρα του Αλιάκμονα μαζί με τον Υπουργό. Μια γέφυρα η οποία ουσιαστικά ανακατασκευάστηκε από την αρχή και μόλις τώρα που μιλάμε παραδόθηκε ήδη στην κυκλοφορία. Ένα έργο με το οποίο δεν είχε ασχοληθεί κανείς αλλά γνωρίζαμε ότι η μεγαλύτερη γέφυρα της χώρας ουσιαστικά, κατασκευασμένη πριν από σαράντα τόσα χρόνια, ήταν επιρρεπής σε πλημμύρες, σε σεισμούς. Και φυσικά, επειδή δεν μπορεί να τα τρέχει κανείς πίσω από τις εξελίξεις, κάναμε αυτή την παρέμβαση και θωρακίσαμε τη γέφυρα αυτή για τα επόμενα 50, για τα επόμενα 100 χρόνια.
Και αυτό είναι ένα μόνο παράδειγμα από τα δεκάδες, από τα εκατοντάδες έργα τα οποία εκτελούνται, όχι μόνο στην Βόρεια Ελλάδα αλλά σε ολόκληρη την επικράτεια», επεσήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Έργο που αλλάζει τη Θεσσαλονίκη
Το έργο του Flyover εντάσσεται στην ευρύτερη αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 373,2 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία αφορά συνολικά σε 13 χιλιόμετρα. Πρόκειται για κομβικό έργο υποδομής, καθώς θα διασφαλιστεί καλύτερη σύνδεση με το αεροδρόμιο «Μακεδονία», την Εγνατία Οδό, τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική, έχοντας πολυεπίπεδη θετική επίδραση στην οικονομία και στην καθημερινή ζωή των κατοίκων.
Η υπερσύγχρονη εναέρια οδός θα έχει μήκος τέσσερα χιλιόμετρα, ενώ το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει εκτεταμμένα έργα ανακατασκευής, βελτίωσης και κατά τόπους διαπλάτυνσης του υφιστάμενου δρόμου, εννέα ανισόπεδους κόμβους για την εξυπηρέτηση διασυνδέσεων, 10 νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες.
Ο αναβαθμισμένος άξονας θα βελτιώσει ουσιαστικά την οδική ασφάλεια και θα συμβάλλει στην επίλυση κυκλοφοριακών προβλημάτων της Θεσσαλονίκης, καθώς υπολογίζεται πως θα μπορεί να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση, διπλάσια σε σύγκριση με την υπάρχουσα κυκλοφοριακή ικανότητα. Θα συνεισφέρει παράλληλα, ειδικά σε συνδυασμό με το Μετρό, στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μετακινήσεων, λόγω της αποσυμφόρησης των δρόμων της πόλης.
Η κατασκευή, που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, αναμένεται να διαρκέσει τέσσερα χρόνια και εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας.
Στην εκδήλωση μίλησαν επίσης ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
Παρέστησαν ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης, ο Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης και βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης Σταύρος Καλαφάτης, ο Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, οι βουλευτές Α’ Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, Ελένη Ράπτη, Στράτος Σιμόπουλος, Άννα Ευθυμίου και Δημήτρης Κούβελας, οι βουλευτές Β΄ Θεσσαλονίκης Θεόδωρος Καράογλου, Σάββας Αναστασιάδης και Δημήτρης Βαρτζόπουλος, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, η Διευθύντρια του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mytilineos, Ευάγγελος Μυτιληναίος και οι Μητροπολίτες Θεσσαλονίκης Άνθιμος, Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως Βαρνάβας, Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης Πλάτων και Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς Ιουστίνος.
Παράταση της ζωής της γέφυρας του Αλιάκμονα
Νωρίτερα, ο Πρωθυπουργός επισκέφθηκε την ανακατασκευασμένη και ενισχυμένη γέφυρα του Αλιάκμονα, η οποία παραδόθηκε σήμερα στην κυκλοφορία, περίπου τρεις μήνες νωρίτερα από ό,τι προέβλεπε το αρχικό χρονοδιάγραμμα.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε για τις προδιαγραφές του έργου από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και τον Υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, ενώ είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με εργαζόμενους που απασχολήθηκαν στις εργασίες.
Το έργο, προϋπολογισμού 26,6 εκατομμυρίων ευρώ, επεκτείνει δραστικά το προσδόκιμο ζωής της γέφυρας, η οποία εγκαινιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1970 και αποτελεί κομβικό μέρος του συστήματος αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ. Πλέον εκτιμάται ότι η γέφυρα του Αλιάκμονα, που ξεπερνά σε μήκος τα 550 μέτρα, θα μπορεί να εξυπηρετεί την κυκλοφορία για ακόμα 100 έτη.
Υπήρξε ειδική μέριμνα για την ουσιαστική ενίσχυση των αντισεισμικών δυνατοτήτων της γέφυρας, ενώ υλοποιήθηκαν πολλές ακόμα παρεμβάσεις για την ασφάλεια των οδηγών, τον φωτισμό, τη μόνωση και τη διαχείριση υδάτων.