Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στον τουρισμό δεν είναι πλέον επιστημονική φαντασία

«Θα πάω στο Παρίσι για τρεις ημέρες. Φτιάξε ένα πρόγραμμα ειδικά για εμένα», λέει ο ταξιδιώτης στο chatbot και αυτό του δημιουργεί ένα πλήρες πρόγραμμα, βασισμένο στις δικές του προτιμήσεις.

«Θέλω για την κεντρική σελίδα του εταιρικού μου site μια φωτογραφία που να δείχνει μια οικογένεια να παίζει στην πισίνα του ξενοδοχείου μου», λέει ο ξενοδόχος στο chatbot και αυτό του δημιουργεί μια φωτογραφία όπως ακριβώς την χρειάζεται.

Αυτά τα περιστατικά δεν είναι επιστημονική φαντασία. Είναι πραγματικότητα. Και είναι ήδη εδώ!

Σε μια εντελώς καινούρια εποχή μπήκε μόλις πριν από λίγες ημέρες η καθημερινότητά μας, με τη χρήση τεχνολογίας Τεχνητής Νοημοσύνης, που αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά και τον ταξιδιωτικό κλάδο. Συγκεκριμένα, το γενικής χρήσης δωρεάν chatbot ChatGPT έκανε το ντεμπούτο του, χρησιμοποιώντας ένα πολύ ιδιαίτερο και καινοτόμο κομμάτι της τεχνολογίας, την Generative AI.

Τι είναι η Generative AI

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Η τεχνολογία Generative AI έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί διαφόρων τύπων αρχεία (π.χ. ηχητικά αρχεία, κείμενα και φωτογραφίες) για να παράξει νέο πλαστό περιεχόμενο. Δίνει, δηλαδή, τη δυνατότητα στο λογισμικό να εντοπίσει μοτίβα ανάμεσα σε άπειρα δεδομένα, δημιουργώντας νέο, παρόμοιο υλικό κατά παραγγελία. Δεν πρόκειται για απλή αντιγραφή ήδη υπάρχοντος περιεχομένου, αλλά για δημιουργία πρωτογενούς υλικού. Ένα απλό παράδειγμα είναι το εξής: χρησιμοποιώντας εικόνες διάφορων ζώων, η Generative AI έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει εικόνες ζώων που δείχνουν αληθινά, αλλά στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν.

Μην νομίζετε ότι πρόκειται για κάτι καινούριο. Αποτελεί την τάση τεχνητής νοημοσύνης που κυριάρχησε στα social media μέσα στο 2022, ενώ μέχρι το 2025 αναμένεται να αφορά το 10% των παραγόμενων δεδομένων.

Η τεχνολογία αυτή έχει πολλές πιθανές εφαρμογές, μεταξύ αυτών και την παραγωγή δημιουργικού περιεχομένου αλλά και εντελώς νέων και καινοτόμων ιδεών.

Η Generative AI στην ταξιδιωτική βιομηχανία

Στην ταξιδιωτική βιομηχανία οι εφαρμογές της τεχνολογίας Generative AI είναι πολλές και κάποιες από αυτές εντυπωσιακές. Για παράδειγμα:

  • Μπορεί να παράξει προσωποποιημένες ταξιδιωτικές προτάσεις, προσαρμοσμένες στις προτιμήσεις του χρήστη, τις προηγούμενες ταξιδιωτικές του εμπειρίες, και άλλους παράγοντες.
  • Να δημιουργήσει εικονικές ταξιδιωτικές εμπειρίες, όπως εικονικές περιηγήσεις σε ταξιδιωτικούς προορισμούς ή σε ξενοδοχεία.
  • Να βελτιώσει την ακρίβεια και τη σχετικότητα των αποτελεσμάτων αναζητήσεων στο διαδίκτυο που αφορούν ταξιδιωτικά θέματα.
  • Να παράξει περιεχόμενο (κείμενα, φωτογραφίες, κ.ά.) για ταξιδιωτικά sites, social media και άλλα κανάλια.

Στην ξενοδοχειακή βιομηχανία, είναι σε θέση να παράξει προσωποποιημένες προτάσεις για τους επισκέπτες, βασισμένες σε προηγούμενες διαμονές τους και στις προτιμήσεις τους. Δημιουργεί εικονικές περιηγήσεις στα δωμάτια του ξενοδοχείου και στους υπόλοιπους χώρους του προκειμένου να βοηθήσει τους δυνητικούς επισκέπτες να φανταστούν επακριβώς τη διαμονή τους.

Μπορεί ακόμα και να σχεδιάσει νέα ξενοδοχειακά concept και σχεδιαγράμματα των κτιρίων που βελτιώνουν τη χρήση των χώρων ενός ξενοδοχείου και μεγιστοποιούν την ικανοποίηση των επισκεπτών. Αλλά και σε ό,τι αφορά το marketing ενός ξενοδοχείου, η Generative AI μπορεί να παράξει διάφορα υλικά, όπως ρεαλιστικές φωτογραφίες φαγητού και ποτών για τα μενού, για προβολή σε social media και αλλού, διαφημιστικά υλικά για διάφορα τμήματα της λειτουργίας ενός ξενοδοχείου, κ.λπ.

Έχει να προτείνει λύσεις ακόμα και για το πρόβλημα του υπερ-τουρισμού! Σχέδια διαχείρισης που περιορίζουν τον αριθμό των επισκεπτών ενός προορισμού, δημιουργία εναλλακτικών προορισμών και δραστηριοτήτων που διανέμουν πιο ομοιόμορφα τους επισκέπτες σε μια περιοχή, ενθάρρυνση πρακτικών αειφορίας, εφαρμογή στρατηγικών τιμολόγησης, ανάπτυξη πολιτικών και κανονισμών που υποστηρίζουν την ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας και διατηρούν την πολιτιστική κληρονομιά του προορισμού, είναι μεταξύ των όσων μπορεί να κάνει η πρωτοποριακή αυτή τεχνολογία.

Όλα αυτά μπορεί να δημιουργούν άγχος σε πολλούς επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό βλέποντας ότι πολλά από αυτά που προσφέρουν οι ίδιοι, είναι δυνατόν να αντικατασταθούν από την Τεχνητή Νοημοσύνη. Γνωρίζουμε όμως πολύ καλά ότι το ταξίδι είναι μια εντελώς ανθρωποκεντρική δραστηριότητα, που έχει μεγάλη ανάγκη από την ανθρώπινη επαφή. Και αυτό δεν αναμένεται να αλλάξει, τουλάχιστον όχι στο προβλεπόμενο μέλλον.

Όμως ακόμα και οι ικανότεροι επαγγελματίες μπορούν να γίνουν καλύτεροι αν εντάξουν στα εργαλεία της δουλειάς τους τεχνολογικά επιτεύγματα που θα τους επιτρέψουν να προσφέρουν αναβαθμισμένες υπηρεσίες. Και η Τεχνητή Νοημοσύνη αναμένεται να αποτελέσει ένα τέτοιου είδους εργαλείο για την ταξιδιωτική βιομηχανία. Όσοι την εντάξουν εγκαίρως στη λειτουργία τους, έχουν την ευκαιρία να ξεχωρίσουν.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!