Γ.Δ.
1469.19 -0,75%
ACAG
-0,85%
5.84
CENER
-0,21%
9.65
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
-0,45%
8.93
NOVAL
-0,72%
2.75
OPTIMA
-0,66%
12.12
TITC
+2,11%
31.4
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-0,83%
1.436
ΑΒΕ
+1,05%
0.481
ΑΔΜΗΕ
-1,54%
2.235
ΑΚΡΙΤ
+2,12%
0.965
ΑΛΜΥ
-0,65%
3.06
ΑΛΦΑ
-1,62%
1.6965
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.6
ΑΡΑΙΓ
-0,09%
11.69
ΑΣΚΟ
-1,06%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+7,80%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
-3,02%
8.98
ΑΤΤΙΚΑ
+3,15%
2.62
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,17%
5.96
ΒΙΟΚΑ
-1,27%
2.34
ΒΙΟΣΚ
-1,41%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-0,61%
1.62
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,67%
17.82
ΔΑΑ
-0,63%
7.87
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
-1,62%
11.51
ΔΟΜΙΚ
-2,18%
3.81
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
-0,62%
1.6
ΕΕΕ
+0,12%
33.14
ΕΚΤΕΡ
+6,28%
2.285
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,75%
2.25
ΕΛΛ
0,00%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.08
ΕΛΠΕ
-1,46%
7.45
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.24
ΕΛΤΟΝ
-2,27%
1.72
ΕΛΧΑ
-1,70%
1.85
ΕΝΤΕΡ
-0,37%
8.05
ΕΠΙΛΚ
-6,25%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,76%
1.32
ΕΤΕ
-0,80%
8.382
ΕΥΑΠΣ
-0,89%
3.33
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,93%
2.186
ΕΧΑΕ
-1,57%
4.705
ΙΑΤΡ
-3,77%
1.66
ΙΚΤΙΝ
-1,69%
0.407
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.83
ΙΝΚΑΤ
-0,50%
4.975
ΙΝΛΙΦ
-0,78%
5.12
ΙΝΛΟΤ
-0,80%
1.24
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+1,60%
1.27
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.39
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,34%
1.45
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.495
ΚΟΡΔΕ
+0,81%
0.495
ΚΟΥΑΛ
+1,84%
1.218
ΚΟΥΕΣ
-0,19%
5.39
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.5
ΚΤΗΛΑ
-2,35%
1.66
ΚΥΡΙΟ
-3,36%
1.15
ΛΑΒΙ
-1,11%
0.89
ΛΑΜΔΑ
-0,81%
7.36
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
-1,86%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-1,10%
2.69
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,27%
3.7
ΜΙΝ
-2,48%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,84%
23.5
ΜΟΝΤΑ
+0,54%
3.72
ΜΟΤΟ
-1,06%
2.8
ΜΟΥΖΚ
-2,22%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,97%
24.96
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
-1,01%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-0,05%
36.38
ΝΑΚΑΣ
+0,74%
2.74
ΝΑΥΠ
-0,21%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,71%
0.279
ΞΥΛΠ
0,00%
0.41
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
+0,73%
27.75
ΟΛΥΜΠ
-1,16%
2.56
ΟΠΑΠ
-1,37%
15.81
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.898
ΟΤΕ
-2,06%
14.24
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.095
ΠΑΠ
+0,85%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,94%
3.844
ΠΕΤΡΟ
-0,45%
8.84
ΠΛΑΘ
-1,51%
4.25
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.156
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,50%
6.9
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.19
ΡΕΒΟΙΛ
-0,97%
2.04
ΣΑΡ
-1,44%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.348
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+1,46%
6.94
ΣΠΙ
-0,29%
0.678
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,16%
19.25
ΤΖΚΑ
+1,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
0,00%
4.07
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Ηλεκτροκίνηση: Κυρίαρχη σε 7 αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης το 2027

Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης μέχρι το 2027 και σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες αυτό θα γίνει αρκετά νωρίτερα.

Παράλληλα, οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των νέων αυτοκινήτων ήδη έχουν πέσει σε ιστορικό χαμηλό επίπεδο.

Ο μέσος αριθμός διοξειδίου του άνθρακα για τα επιβατικά αυτοκίνητα ήταν μόλις 113 γρ/χλμ τους πρώτους εννέα μήνες του 2022, σύμφωνα με την Dataforce, δηλαδή 3 γρ/χλμ λιγότερο από τον στόχο που είχε θέσει για φέτος η ΕΕ. Οι Σκανδιναβικές χώρες πρωτοστατούν στον αγώνα για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που ευθύνονται για την υπερθέρμανση του πλανήτη, με το 28% των πωλήσεων στόλου μίσθωσης και το 46% των πωλήσεων ιδιωτικών αυτοκινήτων να είναι ηλεκτρικό. Επιπλέον το 22% των πωλήσεων αυτοκινήτων μίσθωσης και το 14% των ιδιωτικών πωλήσεων είναι plug-in υβριδικά στη Δανία, στη Φινλανδία, στη Νορβηγία και στη Σουηδία.

Ιδιαίτερα χαμηλές είναι οι εκπομπές ρύπων στη Νορβηγία, που φέτος είναι μόλις 20 γρ/χλμ, καθώς το ποσοστό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πάνω από το 50%. Η Ολλανδία, επίσης, σημείωσε σημαντική πρόοδο το περασμένο έτος, μειώνοντας τις μέσες εκπομπές ρύπων ανά νέο αυτοκίνητο από 107 γρ/χλμ το 2021 σε 92 γρ/χλμ φέτος. Ωστόσο υπάρχουν χώρες που εξακολουθούν να έχουν υψηλές εκπομπές ρύπων, όπως η Σλοβακία με 164 γρ/χλμ.

Οι μειώσεις εκπομπών ρύπων είναι σημαντικές για τους κατασκευαστές λόγω του φόβου των μεγάλων προστίμων, όταν ξεπεράσουν τον στόχο που έχει θέσει η ΕΕ και που είναι 116 γρ/χλμ. Σύμφωνα με την Dataforce, ο συνδυασμένος μέσος όρος του Ομίλου VW είναι 125 γρ/χλμ, λόγω της μειωμένης παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξαιτίας των σημαντικών ελλείψεων πρώτων υλών. Ωστόσο η παραγωγή περισσότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αρκετών υβριδικών οχημάτων θα βοηθήσουν το VW Group να αποφύγει οποιαδήποτε οικονομική κύρωση.

Άλλωστε ο Όμιλος VW έχει δημιουργήσει μια ομάδα αντιστάθμισης εκπομπών με πολλούς μικρότερους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία θα μειώσει περαιτέρω το διοξείδιο του άνθρακα, σύμφωνα με την Dataforce.

Τέλος, το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη μπορεί να θεωρηθεί αρκετά υψηλό σήμερα. Όμως τα τελευταία χρόνια γνωρίζει πτωτική πορεία και σε καμιά περίπτωση δεν έχει ποσοστό μεγαλύτερο στο άθροισμα από τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!