Γ.Δ.
1406.2 +0,33%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
+1,83%
4.44
CENER
+2,38%
8.6
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,98%
8.28
NOVAL
-1,52%
2.275
OPTIMA
+2,36%
13.02
TITC
+0,93%
38
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,14%
1.398
ΑΒΕ
-1,52%
0.453
ΑΔΜΗΕ
+1,07%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,41%
3.645
ΑΛΦΑ
-0,52%
1.5225
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+1,88%
9.76
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+0,87%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-2,28%
0.6
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.21
ΒΙΟΚΑ
+1,99%
1.79
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,68%
18.2
ΔΑΑ
+0,88%
8.06
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,52%
11.71
ΔΟΜΙΚ
-0,37%
2.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,07%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,84%
1.37
ΕΕΕ
+0,24%
33.82
ΕΚΤΕΡ
+3,04%
1.49
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-1,01%
1.96
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,94%
1.68
ΕΛΠΕ
+0,52%
6.71
ΕΛΣΤΡ
-1,46%
2.02
ΕΛΤΟΝ
+0,76%
1.852
ΕΛΧΑ
+2,56%
1.846
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,33%
1.115
ΕΤΕ
-0,61%
6.882
ΕΥΑΠΣ
-0,96%
3.11
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,44%
2.045
ΕΧΑΕ
+0,23%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,16%
0.305
ΙΛΥΔΑ
+6,90%
1.86
ΙΝΚΑΤ
+1,68%
4.83
ΙΝΛΙΦ
+0,93%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+4,49%
0.93
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.7
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,85%
0.992
ΙΝΤΚΑ
+3,96%
2.755
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,14%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+2,20%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+4,12%
1.062
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.54
ΚΡΙ
0,00%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,38%
0.946
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.726
ΛΑΜΔΑ
-1,38%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
-1,66%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+0,99%
2.04
ΜΕΡΚΟ
+7,80%
44.2
ΜΙΓ
+2,36%
3.04
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
19.35
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.75
ΜΟΤΟ
+3,88%
2.545
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
+0,96%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,57%
31.52
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,20%
0.82
ΞΥΛΚ
-1,56%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,91%
21.3
ΟΛΠ
+3,85%
31
ΟΛΥΜΠ
+2,22%
2.3
ΟΠΑΠ
-1,52%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.791
ΟΤΕ
-0,53%
15.13
ΟΤΟΕΛ
+0,20%
10.12
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-0,84%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,72%
3.615
ΠΕΡΦ
+1,49%
5.46
ΠΕΤΡΟ
+0,51%
7.9
ΠΛΑΘ
-0,63%
3.935
ΠΛΑΚΡ
-3,60%
13.4
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-1,57%
1.57
ΣΑΡ
-0,37%
10.68
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-1,64%
1.5
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,09%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
-0,35%
1.415
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+1,69%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Η Κίνα, η κατακόρυφη πτώση των εξαγωγών και ο Πειραιάς

Σαφής είναι η εξήγηση για την πτωτική πορεία (και φέτος) της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά και δεν είναι άλλη από την πτώση του εξαγωγικού εμπορίου της Κίνας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε το δίκτυο Sonar Container Atlas της Freightwaves, από τις αρχές του έτους και μέχρι τα μέσα του φετινού Νοεμβρίου, οι καθημερινές αναχωρήσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα προς όλα τα λιμάνια του κόσμου καταγράφουν ετήσια πτώση της τάξεως του 22%.

Τα συνεχή μέτρα τύπου lockdown σε διάφορες περιοχές «κλειδιά» για το εξαγωγικό εμπόριο της Κίνας, έχουν επιφέρει καίριο πλήγμα στην οικονομία της χώρας, περιορίζοντας αντίστοιχα και τις εξαγωγές διά θαλάσσης. Πλέον μάλιστα, η ιδιαίτερα αυστηρή πολιτική «μηδενικών κρουσμάτων» που εφαρμόζεται για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού, έχει αρχίσει να δημιουργεί έντονες αντιδράσεις και διαδηλώσεις εντός Κίνας, καθώς οι πολίτες της χώρας αντιδρούν στους περιορισμούς.

Κατά τη διάρκεια του 2022, διάφορα κινεζικά λιμάνια, όπως το Νίγκμπο, το Γκουανγκζού και η Σαγκάη, απ’όπου διεξάγεται το μεγαλύτερο μέρος του εξαγωγικού εμπορίου αγαθών της Κίνας, κλήθηκαν να περιορίσουν την δραστηριότητά τους, προκειμένου να ελεγχθεί η πανδημία. Το αποτέλεσμα αποτυπώνεται πλέον στα σχετικά στοιχεία, ενώ η τάση για τις επόμενες εβδομάδες είναι ακόμα χειρότερη, καθώς οι προγραμματισμένες αναχωρήσεις φορτίων είναι ακόμα χαμηλότερες σε σχέση με πέρσι.

Ήδη, πολλές εταιρείες τακτικών γραμμών έχουν αρχίσει να αφαιρούν πλοία από αρκετά δρομολόγια, προκειμένου να αναχαιτίσουν την πτωτική πορεία των ναύλων, σε μια εκ διαμέτρου αντίθετη εικόνα συγκριτικά με την ίδια περίοδο πέρσι. Φέτος, το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου από την Σαγκάη στο λιμάνι του Λος Άντζελες (όπου πέρσι είχαν αγκυροβολήσει δεκάδες πλοία επί εβδομάδες, περιμένοντας να εξυπηρετηθούν), έχει υποχωρήσει σε μόλις 2.130 δολάρια. Το ποσό αυτό είναι 14,7% χαμηλότερο από τον προηγούμενο μήνα και σχεδόν 80% χαμηλότερο από πέρσι. Αντίστοιχα, για την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 24 Νοεμβρίου, το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου από την Σαγκάη στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας, είχε υποχωρήσει κατά 84% σε 2.192 δολάρια.

Οι εξελίξεις αυτές έχουν αρνητική επίδραση και στην δραστηριότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Κατά τον φετινό Οκτώβριο παρατηρήθηκε ετήσια πτώση της τάξεως του 8,1%, καθώς από το ελληνικό λιμάνι διακινήθηκαν συνολικά 335.000 εμπορευματοκιβωτία. Αντίστοιχα, σε επίπεδο 10μήνου, δηλαδή κατά την περίοδο Ιανουάριος-Οκτώβριος, ο συνολικός αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν δεν ξεπέρασε τα 3,6 εκατ., μέγεθος που συνιστά πτώση της τάξεως του 10,3% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Σύμφωνα δε με όλες τις ενδείξεις, η πτωτική αυτή τάση αναμένεται να διατηρηθεί τουλάχιστον έως το τέλος του 2022.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!