Γ.Δ.
1480.21 -0,15%
ACAG
+0,17%
5.87
CENER
-0,62%
9.64
CNLCAP
+1,42%
7.15
DIMAND
+0,90%
8.97
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+1,32%
12.26
TITC
+0,98%
31.05
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-1,37%
1.444
ΑΒΕ
-1,53%
0.45
ΑΔΜΗΕ
+0,67%
2.27
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+0,33%
3.08
ΑΛΦΑ
+0,03%
1.723
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.62
ΑΡΑΙΓ
-1,01%
11.77
ΑΣΚΟ
+1,79%
2.84
ΑΣΤΑΚ
+2,02%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+2,86%
9.36
ΑΤΤΙΚΑ
-0,79%
2.52
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.98
ΒΙΟΚΑ
-0,42%
2.36
ΒΙΟΣΚ
+2,17%
1.415
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-2,76%
1.585
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,99%
17.92
ΔΑΑ
-0,90%
7.926
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+1,83%
11.71
ΔΟΜΙΚ
+7,01%
3.895
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+3,23%
1.6
ΕΕΕ
-0,36%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-0,46%
4.3
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
+1,78%
2.29
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.085
ΕΛΠΕ
-0,66%
7.57
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.24
ΕΛΤΟΝ
+0,46%
1.76
ΕΛΧΑ
-0,63%
1.88
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,77%
1.305
ΕΤΕ
+0,55%
8.46
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,31%
2.233
ΕΧΑΕ
-0,93%
4.775
ΙΑΤΡ
+1,15%
1.76
ΙΚΤΙΝ
-1,19%
0.414
ΙΛΥΔΑ
+3,76%
1.795
ΙΝΚΑΤ
+0,10%
4.995
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.14
ΙΝΛΟΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΕΚ
+0,49%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,61%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-0,29%
3.4
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
336
ΚΕΚΡ
-2,99%
1.46
ΚΕΠΕΝ
+3,43%
1.81
ΚΛΜ
+0,33%
1.51
ΚΟΡΔΕ
-0,80%
0.493
ΚΟΥΑΛ
+0,67%
1.206
ΚΟΥΕΣ
+0,19%
5.34
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,88%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+3,48%
1.19
ΛΑΒΙ
-0,22%
0.892
ΛΑΜΔΑ
+0,27%
7.43
ΛΑΜΨΑ
-1,64%
36
ΛΑΝΑΚ
-3,16%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,73%
1.38
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-0,80%
3.7
ΜΙΝ
+1,69%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,02%
23.82
ΜΟΝΤΑ
-0,54%
3.68
ΜΟΤΟ
+1,07%
2.84
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-1,35%
24.86
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.5
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,43%
0.934
ΞΥΛΚ
+1,45%
0.28
ΞΥΛΠ
-3,76%
0.41
ΟΛΘ
-0,47%
21.1
ΟΛΠ
-0,18%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.59
ΟΠΑΠ
0,00%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,14%
14.53
ΟΤΟΕΛ
+0,51%
11.76
ΠΑΙΡ
-0,45%
1.095
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-1,68%
3.922
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.88
ΠΛΑΘ
+1,30%
4.3
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.166
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,70%
7.1
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.15
ΡΕΒΟΙΛ
+5,40%
2.05
ΣΑΡ
-0,18%
11.16
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+1,19%
1.695
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+0,60%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.21
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,37%
4.09
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Η Κίνα, η κατακόρυφη πτώση των εξαγωγών και ο Πειραιάς

Σαφής είναι η εξήγηση για την πτωτική πορεία (και φέτος) της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά και δεν είναι άλλη από την πτώση του εξαγωγικού εμπορίου της Κίνας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε το δίκτυο Sonar Container Atlas της Freightwaves, από τις αρχές του έτους και μέχρι τα μέσα του φετινού Νοεμβρίου, οι καθημερινές αναχωρήσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα προς όλα τα λιμάνια του κόσμου καταγράφουν ετήσια πτώση της τάξεως του 22%.

Τα συνεχή μέτρα τύπου lockdown σε διάφορες περιοχές «κλειδιά» για το εξαγωγικό εμπόριο της Κίνας, έχουν επιφέρει καίριο πλήγμα στην οικονομία της χώρας, περιορίζοντας αντίστοιχα και τις εξαγωγές διά θαλάσσης. Πλέον μάλιστα, η ιδιαίτερα αυστηρή πολιτική «μηδενικών κρουσμάτων» που εφαρμόζεται για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού, έχει αρχίσει να δημιουργεί έντονες αντιδράσεις και διαδηλώσεις εντός Κίνας, καθώς οι πολίτες της χώρας αντιδρούν στους περιορισμούς.

Κατά τη διάρκεια του 2022, διάφορα κινεζικά λιμάνια, όπως το Νίγκμπο, το Γκουανγκζού και η Σαγκάη, απ’όπου διεξάγεται το μεγαλύτερο μέρος του εξαγωγικού εμπορίου αγαθών της Κίνας, κλήθηκαν να περιορίσουν την δραστηριότητά τους, προκειμένου να ελεγχθεί η πανδημία. Το αποτέλεσμα αποτυπώνεται πλέον στα σχετικά στοιχεία, ενώ η τάση για τις επόμενες εβδομάδες είναι ακόμα χειρότερη, καθώς οι προγραμματισμένες αναχωρήσεις φορτίων είναι ακόμα χαμηλότερες σε σχέση με πέρσι.

Ήδη, πολλές εταιρείες τακτικών γραμμών έχουν αρχίσει να αφαιρούν πλοία από αρκετά δρομολόγια, προκειμένου να αναχαιτίσουν την πτωτική πορεία των ναύλων, σε μια εκ διαμέτρου αντίθετη εικόνα συγκριτικά με την ίδια περίοδο πέρσι. Φέτος, το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου από την Σαγκάη στο λιμάνι του Λος Άντζελες (όπου πέρσι είχαν αγκυροβολήσει δεκάδες πλοία επί εβδομάδες, περιμένοντας να εξυπηρετηθούν), έχει υποχωρήσει σε μόλις 2.130 δολάρια. Το ποσό αυτό είναι 14,7% χαμηλότερο από τον προηγούμενο μήνα και σχεδόν 80% χαμηλότερο από πέρσι. Αντίστοιχα, για την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 24 Νοεμβρίου, το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου από την Σαγκάη στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας, είχε υποχωρήσει κατά 84% σε 2.192 δολάρια.

Οι εξελίξεις αυτές έχουν αρνητική επίδραση και στην δραστηριότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Κατά τον φετινό Οκτώβριο παρατηρήθηκε ετήσια πτώση της τάξεως του 8,1%, καθώς από το ελληνικό λιμάνι διακινήθηκαν συνολικά 335.000 εμπορευματοκιβωτία. Αντίστοιχα, σε επίπεδο 10μήνου, δηλαδή κατά την περίοδο Ιανουάριος-Οκτώβριος, ο συνολικός αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν δεν ξεπέρασε τα 3,6 εκατ., μέγεθος που συνιστά πτώση της τάξεως του 10,3% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Σύμφωνα δε με όλες τις ενδείξεις, η πτωτική αυτή τάση αναμένεται να διατηρηθεί τουλάχιστον έως το τέλος του 2022.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!