Γ.Δ.
1408.33 +0,48%
ACAG
-0,19%
5.34
BOCHGR
+2,06%
4.45
CENER
+2,26%
8.59
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+1,22%
8.3
NOVAL
-1,08%
2.285
OPTIMA
+1,57%
12.92
TITC
+0,93%
38
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,43%
1.39
ΑΒΕ
0,00%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+1,07%
2.37
ΑΚΡΙΤ
+1,46%
0.695
ΑΛΜΥ
-0,41%
3.645
ΑΛΦΑ
+0,20%
1.5335
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,84%
9.66
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
0,00%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
-0,46%
2.16
ΒΙΟ
+0,96%
5.24
ΒΙΟΚΑ
+2,28%
1.795
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,12%
18.28
ΔΑΑ
+0,23%
8.008
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,77%
11.74
ΔΟΜΙΚ
+3,15%
2.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,76%
0.298
ΕΒΡΟΦ
-0,35%
1.405
ΕΕΕ
-0,41%
33.6
ΕΚΤΕΡ
-2,77%
1.406
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.98
ΕΛΛ
+0,76%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,19%
1.684
ΕΛΠΕ
+1,87%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-0,98%
2.03
ΕΛΤΟΝ
+1,20%
1.86
ΕΛΧΑ
+1,89%
1.834
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,44%
1.125
ΕΤΕ
-0,35%
6.9
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.14
ΕΥΔΑΠ
-0,70%
5.71
ΕΥΡΩΒ
-0,05%
2.035
ΕΧΑΕ
+1,28%
4.355
ΙΑΤΡ
+2,60%
1.58
ΙΚΤΙΝ
+0,98%
0.3085
ΙΛΥΔΑ
+3,45%
1.8
ΙΝΚΑΤ
-0,42%
4.73
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+4,49%
0.93
ΙΝΤΕΚ
+0,18%
5.68
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+6,04%
2.81
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,85%
1.16
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,69%
1.44
ΚΟΡΔΕ
+2,93%
0.422
ΚΟΥΑΛ
+4,51%
1.066
ΚΟΥΕΣ
+1,27%
5.59
ΚΡΙ
-0,70%
14.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.924
ΛΑΒΙ
+0,14%
0.72
ΛΑΜΔΑ
-1,24%
7.18
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
+0,28%
3.63
ΜΕΝΤΙ
+2,48%
2.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+1,18%
3.005
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,15%
19.42
ΜΟΝΤΑ
-1,33%
3.7
ΜΟΤΟ
+1,84%
2.495
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
24.86
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,54%
3.68
ΜΠΡΙΚ
+0,48%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
+1,84%
30.4
ΟΛΥΜΠ
+2,22%
2.3
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.76
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.792
ΟΤΕ
-0,20%
15.18
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
10.18
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-2,52%
2.32
ΠΕΙΡ
+1,06%
3.627
ΠΕΡΦ
0,00%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+0,76%
7.92
ΠΛΑΘ
-1,01%
3.92
ΠΛΑΚΡ
-2,88%
13.5
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.176
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
+0,31%
1.6
ΣΑΡ
+0,56%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+2,14%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,97%
1.555
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,47%
0.5
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
+1,41%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+3,13%
8.25
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+2,25%
3.63
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Έρευνα: Τα σούπερ μάρκετ με το φθηνότερο καλάθι του νοικοκυριού

Ελαφρά πτωτική πορεία φαίνεται να ακολουθεί το καλάθι του νοικοκυριού για 6η εβδομάδα, σύμφωνα με ανάλυση της INESIS για το χρονικό διάστημα 16-11-2022 με 13-12-2022.

Αναλύοντας τα δεδομένα του e-katanalotis της 7ης Δεκεμβρίου, η εταιρεία διαπιστώνει ότι όλες οι αλυσίδες συνεχίζουν να δουλεύουν στη δημιουργία ελκυστικών, από άποψη κόστους, καλαθιών προσφέροντας στους καταναλωτές εναλλακτικές λύσεις.

Εξετάζοντας το καλάθι της 7ης Δεκεμβρίου διαπιστώνει ότι σχεδόν όλες οι αλυσίδες ήταν τυπικές στην συμβατική τους υποχρέωση, και διέθεσαν προϊόντα και στις 51 προβλεπόμενες κατηγορίες, με εξαίρεση το e-food (δεν δίνει την κατηγορία «Ψωμί Φρατζόλα») και το ΣΥΝΚΑ (δεν δίνει  την κατηγορία «Κρέμες για Βρέφη»). Σε σχέση με τα προσφερόμενα ανά κατηγορία προϊόντα, και αυτή την βδομάδα η πλειονότητα των αλυσίδων προσφέρουν τουλάχιστον ένα προϊόν μέσα σε κάθε κατηγορία. Μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων φαίνεται να προσφέρει το MarketIn (111) και ακολουθεί ο Γαλαξίας (99 προϊόντα) και το efood (81).

Υπολογίζοντας  το ελάχιστο κόστος του  καλαθιού ανά αλυσίδα, διαπιστώνει ότι αυτή την βδομάδα ΑΒ Βασιλόπουλος προσφέρει το φθηνότερο καλάθι με ελάχιστο κόστος 109.15 (πτώση 7.04% σε σχέση με την προηγούμενη βδομάδα), ακολουθεί το καλάθι του Σκλαβενίτη  με ελάχιστο κόστος 113.05 € και του BAZAAR με ελάχιστο κόστος 115.88 €. Εξετάζοντας το κόστος του καλαθιού  λαμβάνοντας υπόψη εκτός από την τιμή του εκάστοτε προϊόντος και  την προσφερόμενη ποσότητα (τιμή μονάδας) τα αποτελέσματα διαφοροποιούνται ελαφρώς. Ο Κρητικός με 183.49 € φαίνεται να προσφέρει το πιο «συμφέρον» καλάθι, ενώ ακολουθεί ο Σκλαβενίτης με ελάχιστο κόστος 189.38 €, και ο ΑΒ Βασιλόπουλος με ελάχιστο κόστος τα 194.4 €. Η σχέση τιμής πώλησης και τιμής ανά μονάδα (Α/Β) εισάγει και την έννοια του «βάρους» του καλαθιού. Όσο πιο κοντά στο 100% ή και μεγαλύτερο αυτής είναι η τιμή πώλησης προς την τιμή ανά μονάδα τόσο μεγαλύτερη είναι η προσφερόμενη ποσότητα των προϊόντων στο καλάθι (για παράδειγμα αν η τιμή ενός λίτρου απορρυπαντικού για καθάρισμα είναι 0.75 ευρώ ανά λίτρο και το προϊόν στο καλάθι έχει τιμή πώλησης 0.95 τότε αυτό σημαίνει ότι το προϊόν είναι μεγαλύτερο του ενός λίτρου). Είναι εμφανές στον σχετικό πίνακα ότι το καλάθι που προσφέρει ο Μασούτης φαίνεται να είναι «βαρύτερο», ενώ ακολουθεί το καλάθι του Κρητικού και του ΣΥΝΚΑ.

Το ελάχιστο κόστος του καλαθιού ανά μονάδα προϊόντος μειώθηκε στο 80% των αλυσίδων(12/15 αλυσίδες) μεταξύ 6ης και 5ης εβδομάδας, ενώ από την 4η στην 5η εβδομάδα το ποσοστό των αλυσίδων στις οποίες υπήρξε μείωση του ελάχιστου κόστους καλαθιού ανά μονάδα ήταν στο 40% (6/15 αλυσίδες). Μελετώντας το κόστος του καλαθιού βάσει τιμών πώλησης ανά μονάδα, τις τελευταίες εβδομάδες, διαπιστώνει ότι και αυτή την εβδομάδα η πλειονότητα των  αλυσίδων  εντείνει τις προσπάθειες να προσφέρει στον τελικό καταναλωτή ένα περιορισμένου κόστους καλάθι. (όπου το ελάχιστο κόστος παρουσιάζει αυξομειώσεις οι οποίες συνήθως δικαιολογούνται από την ποικιλομορφία των προϊόντων (ανά κατηγορία) που εισάγουν/εξάγουν  κάθε εβδομάδα από το καλάθι).

Παρά τις αυξομειώσεις όμως που παρατηρούνται στο ελάχιστο κόστος του καλαθιού κάθε αλυσίδας ανά εβδομάδα,  στο σύνολο φαίνεται να υπάρχει μια ελαφριά τάση μείωσης τιμών. Συνεπώς, ένας  καλά οργανωμένος καταναλωτής μπορεί με κατάλληλο σχεδιασμό να επιτύχει το μέγιστο για αυτόν κέρδος.

Τέλος, εξετάζοντας διαχρονικά το ελάχιστο κόστος του καλαθιού ανά αλυσίδα είναι διάχυτο ότι η πλειονότητα αυτών έχουν κάνει προσπάθειες να σχεδιάσουν και να προσφέρουν ανταγωνιστικά καλάθια των οποίων  το μέσο κόστος φθίνει.

Παράλληλα, εξετάζοντας το ελάχιστο κόστος  βάσει τιμής ανά μονάδα, υπάρχουν αυξομειώσεις οι οποίες δεν είναι πάντα αρνητικές. Ενδεχομένως αλυσίδες που επένδυσαν στην δημιουργία ενός φθηνού καλαθιού (μίξη PL προϊόντων με επώνυμα) από την αρχή του εγχειρήματος να έχουν  μικρότερα περιθώρια μείωσης του κόστους στον χρόνο. Αυτό όμως είναι κάτι το οποίο θα εξετάσουμε μέσα στις επόμενες εβδομάδες λειτουργίας του καλαθιού του νοικοκυριού

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!