Γ.Δ.
1463.82 -0,20%
ACAG
+0,69%
5.84
CENER
+0,21%
9.62
CNLCAP
-0,70%
7.05
DIMAND
+0,22%
9
NOVAL
-0,18%
2.765
OPTIMA
-0,97%
12.2
TITC
-0,79%
31.55
ΑΑΑΚ
0,00%
5.35
ΑΒΑΞ
-0,42%
1.428
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.23
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+2,20%
3.02
ΑΛΦΑ
-0,24%
1.681
ΑΝΔΡΟ
+1,54%
6.6
ΑΡΑΙΓ
-0,95%
11.44
ΑΣΚΟ
+0,71%
2.82
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+2,73%
9.02
ΑΤΤΙΚΑ
-0,38%
2.62
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,85%
5.92
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.36
ΒΙΟΣΚ
+1,80%
1.415
ΒΙΟΤ
-10,00%
0.216
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-0,61%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,23%
17.64
ΔΑΑ
-0,38%
7.79
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,26%
11.5
ΔΟΜΙΚ
-1,97%
3.725
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,63%
1.61
ΕΕΕ
+0,48%
33.3
ΕΚΤΕΡ
-1,78%
2.21
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,89%
2.23
ΕΛΛ
0,00%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,27%
7.4
ΕΛΣΤΡ
-1,74%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+2,12%
1.738
ΕΛΧΑ
-0,43%
1.832
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,17%
1.295
ΕΤΕ
+0,98%
8.432
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.34
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.76
ΕΥΡΩΒ
-5,53%
2.05
ΕΧΑΕ
-0,43%
4.68
ΙΑΤΡ
0,00%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-0,25%
0.405
ΙΛΥΔΑ
-0,83%
1.8
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,39%
5.12
ΙΝΛΟΤ
+0,16%
1.25
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.91
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-1,04%
3.34
ΚΑΡΕΛ
-0,60%
334
ΚΕΚΡ
+3,72%
1.535
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,33%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-0,60%
0.494
ΚΟΥΑΛ
+0,67%
1.194
ΚΟΥΕΣ
+0,57%
5.34
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
-1,01%
0.879
ΛΑΜΔΑ
-1,09%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-0,74%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-0,74%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+1,52%
3.675
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,43%
23.14
ΜΟΝΤΑ
-0,27%
3.69
ΜΟΤΟ
-0,54%
2.74
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,72%
24.8
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.94
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,56%
36.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
+3,22%
0.962
ΞΥΛΚ
+0,71%
0.285
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21
ΟΛΠ
-0,36%
27.5
ΟΛΥΜΠ
-1,17%
2.54
ΟΠΑΠ
-0,56%
15.87
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.896
ΟΤΕ
+3,44%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,51%
11.72
ΠΑΙΡ
+0,46%
1.085
ΠΑΠ
+1,28%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,24%
3.801
ΠΕΤΡΟ
-1,14%
8.7
ΠΛΑΘ
-2,10%
4.2
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
+1,51%
2.02
ΣΑΡ
-0,73%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.685
ΣΠΕΙΣ
-3,47%
6.68
ΣΠΙ
+0,30%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.24
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.626
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+7,62%
0.226
ΦΡΛΚ
-1,85%
3.985
ΧΑΙΔΕ
-8,27%
0.61

Έρευνα: Τα σούπερ μάρκετ με το φθηνότερο καλάθι του νοικοκυριού

Ελαφρά πτωτική πορεία φαίνεται να ακολουθεί το καλάθι του νοικοκυριού για 6η εβδομάδα, σύμφωνα με ανάλυση της INESIS για το χρονικό διάστημα 16-11-2022 με 13-12-2022.

Αναλύοντας τα δεδομένα του e-katanalotis της 7ης Δεκεμβρίου, η εταιρεία διαπιστώνει ότι όλες οι αλυσίδες συνεχίζουν να δουλεύουν στη δημιουργία ελκυστικών, από άποψη κόστους, καλαθιών προσφέροντας στους καταναλωτές εναλλακτικές λύσεις.

Εξετάζοντας το καλάθι της 7ης Δεκεμβρίου διαπιστώνει ότι σχεδόν όλες οι αλυσίδες ήταν τυπικές στην συμβατική τους υποχρέωση, και διέθεσαν προϊόντα και στις 51 προβλεπόμενες κατηγορίες, με εξαίρεση το e-food (δεν δίνει την κατηγορία «Ψωμί Φρατζόλα») και το ΣΥΝΚΑ (δεν δίνει  την κατηγορία «Κρέμες για Βρέφη»). Σε σχέση με τα προσφερόμενα ανά κατηγορία προϊόντα, και αυτή την βδομάδα η πλειονότητα των αλυσίδων προσφέρουν τουλάχιστον ένα προϊόν μέσα σε κάθε κατηγορία. Μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων φαίνεται να προσφέρει το MarketIn (111) και ακολουθεί ο Γαλαξίας (99 προϊόντα) και το efood (81).

Υπολογίζοντας  το ελάχιστο κόστος του  καλαθιού ανά αλυσίδα, διαπιστώνει ότι αυτή την βδομάδα ΑΒ Βασιλόπουλος προσφέρει το φθηνότερο καλάθι με ελάχιστο κόστος 109.15 (πτώση 7.04% σε σχέση με την προηγούμενη βδομάδα), ακολουθεί το καλάθι του Σκλαβενίτη  με ελάχιστο κόστος 113.05 € και του BAZAAR με ελάχιστο κόστος 115.88 €. Εξετάζοντας το κόστος του καλαθιού  λαμβάνοντας υπόψη εκτός από την τιμή του εκάστοτε προϊόντος και  την προσφερόμενη ποσότητα (τιμή μονάδας) τα αποτελέσματα διαφοροποιούνται ελαφρώς. Ο Κρητικός με 183.49 € φαίνεται να προσφέρει το πιο «συμφέρον» καλάθι, ενώ ακολουθεί ο Σκλαβενίτης με ελάχιστο κόστος 189.38 €, και ο ΑΒ Βασιλόπουλος με ελάχιστο κόστος τα 194.4 €. Η σχέση τιμής πώλησης και τιμής ανά μονάδα (Α/Β) εισάγει και την έννοια του «βάρους» του καλαθιού. Όσο πιο κοντά στο 100% ή και μεγαλύτερο αυτής είναι η τιμή πώλησης προς την τιμή ανά μονάδα τόσο μεγαλύτερη είναι η προσφερόμενη ποσότητα των προϊόντων στο καλάθι (για παράδειγμα αν η τιμή ενός λίτρου απορρυπαντικού για καθάρισμα είναι 0.75 ευρώ ανά λίτρο και το προϊόν στο καλάθι έχει τιμή πώλησης 0.95 τότε αυτό σημαίνει ότι το προϊόν είναι μεγαλύτερο του ενός λίτρου). Είναι εμφανές στον σχετικό πίνακα ότι το καλάθι που προσφέρει ο Μασούτης φαίνεται να είναι «βαρύτερο», ενώ ακολουθεί το καλάθι του Κρητικού και του ΣΥΝΚΑ.

Το ελάχιστο κόστος του καλαθιού ανά μονάδα προϊόντος μειώθηκε στο 80% των αλυσίδων(12/15 αλυσίδες) μεταξύ 6ης και 5ης εβδομάδας, ενώ από την 4η στην 5η εβδομάδα το ποσοστό των αλυσίδων στις οποίες υπήρξε μείωση του ελάχιστου κόστους καλαθιού ανά μονάδα ήταν στο 40% (6/15 αλυσίδες). Μελετώντας το κόστος του καλαθιού βάσει τιμών πώλησης ανά μονάδα, τις τελευταίες εβδομάδες, διαπιστώνει ότι και αυτή την εβδομάδα η πλειονότητα των  αλυσίδων  εντείνει τις προσπάθειες να προσφέρει στον τελικό καταναλωτή ένα περιορισμένου κόστους καλάθι. (όπου το ελάχιστο κόστος παρουσιάζει αυξομειώσεις οι οποίες συνήθως δικαιολογούνται από την ποικιλομορφία των προϊόντων (ανά κατηγορία) που εισάγουν/εξάγουν  κάθε εβδομάδα από το καλάθι).

Παρά τις αυξομειώσεις όμως που παρατηρούνται στο ελάχιστο κόστος του καλαθιού κάθε αλυσίδας ανά εβδομάδα,  στο σύνολο φαίνεται να υπάρχει μια ελαφριά τάση μείωσης τιμών. Συνεπώς, ένας  καλά οργανωμένος καταναλωτής μπορεί με κατάλληλο σχεδιασμό να επιτύχει το μέγιστο για αυτόν κέρδος.

Τέλος, εξετάζοντας διαχρονικά το ελάχιστο κόστος του καλαθιού ανά αλυσίδα είναι διάχυτο ότι η πλειονότητα αυτών έχουν κάνει προσπάθειες να σχεδιάσουν και να προσφέρουν ανταγωνιστικά καλάθια των οποίων  το μέσο κόστος φθίνει.

Παράλληλα, εξετάζοντας το ελάχιστο κόστος  βάσει τιμής ανά μονάδα, υπάρχουν αυξομειώσεις οι οποίες δεν είναι πάντα αρνητικές. Ενδεχομένως αλυσίδες που επένδυσαν στην δημιουργία ενός φθηνού καλαθιού (μίξη PL προϊόντων με επώνυμα) από την αρχή του εγχειρήματος να έχουν  μικρότερα περιθώρια μείωσης του κόστους στον χρόνο. Αυτό όμως είναι κάτι το οποίο θα εξετάσουμε μέσα στις επόμενες εβδομάδες λειτουργίας του καλαθιού του νοικοκυριού

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!