THEPOWERGAME
*** Η αμερικανική πρεσβεία στην Αθήνα, εδώ και πολύ καιρό πλέον, κάνει focus σε μια μόνο μεγάλη ξένη επένδυση στην Ελλάδα: αυτή της κινεζικής Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.
*** Και σχεδόν έχει εγκαταλείψει την άλλη, του ομογενή επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη, σ’ εκείνο της Θεσσαλονίκης. Ο λόγος;
*** Οι Κινέζοι εξακολουθούν να αναπτύσσουν και να αναπτύσσονται. Ο Σαββίδης, από την άλλη, λειτουργεί με τις μηχανές σε συντήρηση (απλώς).
*** Μπορεί και να το επιδιώκει (για να περνά κάτω από τα ραντάρ, όσο καιρό διαρκεί η εμπλοκή εξαιτίας της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία). Μπορεί και όχι (γιατί βρίσκεται σε θέση «κράτει», πριν ξεκινήσει αυτή η μεγάλη περιπέτεια).
*** Το σίγουρο είναι ότι συνολικά οι τοποθετήσεις του Ιβάν στην Ελλάδα – κυρίως από πλευράς ανταποδοτικότητας – έχουν ζητήματα.
*** Όμως, ο Σαββίδης δεν πουλά. Κι αυτό είναι ξεκάθαρο. Κι αυτό επιμένω να σας το γράφω από την εποχή που όλοι έλεγαν ότι «πουλάει σήμερα – αύριο το ΟΡΕΝ, το λιμάνι» κλπ, κλπ. Ως γνωστόν, δεν πούλησε ποτέ, τίποτα.
*** Aν βρει κάποιον που θέλει να μπει – προσοχή: μειοψηφικά όμως – σε κάποια από τις επενδύσεις του, τότε εννοείται ότι θα του πει «περάστε».
*** Ωστόσο, πέραν τούτου, ουδέν κι αυτό είναι ξεκάθαρο, για όποιον παρακολουθεί προσεκτικά την τακτική του.
*** Επειδή, όμως, δεν κυκλοφορούν πολλά κορόιδα στην (ελληνική ή την ξένη) πιάτσα, ξέρει ότι αυτό δεν έχει σχεδόν καμία πιθανότητα να γίνει. Κι επειδή κι αυτός δεν έχει καμία διάθεση να πουλήσει «κοψοχρονιά» η κατάσταση θα συνεχίζεται ως έχει.
*** Α, και κάτι ακόμα: Πηγές, που δεν έχω λόγο να αμφισβητώ, μου είπαν ότι τελικώς εθεάθη στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού στην Κασσάνδρα της Χαλκιδικής. Πού; Στα βαφτίσια της εγγονής του.
*** Έγιναν σε πολύ κλειστό οικογενειακό κύκλο, με πολύ αυστηρούς όρους υγιεινής, στην εκκλησία του Νέου Μαρμαρά, δίπλα στο «Πόρτο Καρράς».
*** Σε συνέχεια των παραπάνω, να σας ενημερώσω και για κάτι ακόμα: Επειδή στην αμερικανική πρεσβεία δεν «τρώνε» τα περί αποχώρησης, απόσυρσης ή όπως αλλιώς θέλετε πείτε το, του Σαββίδη, κάνουν κάτι άλλο.
*** Στην πραγματικότητα, μετακινούν το κέντρο βάρους των εξελίξεων από τη Θεσσαλονίκη προς άλλα σημεία της Βόρειας Ελλάδας. Για παράδειγμα, ως εμπορικό λιμάνι θα αναπτυχθεί ανταγωνιστικά σ’ αυτό της Θεσσαλονίκης, η Καβάλα.
*** Και ως γεωστρατηγικό, η Αλεξανδρούπολη. Οπότε, στο τέλος το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, μπορεί να παραμείνει με το σημερινό ιδιοκτησιακό του καθεστώς, αλλά σε πιο δευτερεύοντα ρόλο.
*** Γι αυτό, ενδεχομένως, από τον ΟΛΘ, επειδή διαβλέπουν τον κίνδυνο μπαίνουν σχεδόν σε όλους τους διαγωνισμούς για τα εν δυνάμει ανταγωνιστικά τους λιμάνια.
*** Άλλο τι γίνεται στο τέλος.
*** Κι αφού βρισκόμαστε σε θαλάσσια μονοπάτια, να σας ενημερώσω και για κάτι ακόμα, που μπορεί να μην έχει πέσει στην αντίληψη σας. Ξέρετε που γίνεται πάρτι τιμών, τις τελευταίες εβδομάδες; Στην αγορά των τάνκερς από δεύτερο χέρι. Κοινώς, των μεταχειρισμένων.
*** Το πιθανότερο είναι ότι κάποιοι διαβλέπουν μεγάλη ευκαιρία να διανοίγεται στο κομμάτι της μεταφοράς του ρωσικού αργού, μετά τις τελευταίες ευρωπαϊκές απαγορεύσεις.
*** Από τη στιγμή που τα ευρωπαϊκά τάνκερς αποκλείονται από το συγκεκριμένο έργο, κάποιος άλλος θα πρέπει να το κάνει.
*** Εξ ου και το πάρτι.