THEPOWERGAME
Στις 19 Απριλίου 2021 θα συζητήσει η ολομέλεια της Επ. Ανταγωνισμού τις συνθήκες ανταγωνισμού και την αποτελεσματικότητα των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η Attica με την υπ’ αριθμ. 658/2018 απόφασή της, προκειμένου να αποφασίσει για την άρση ή την παράτασης, εν όλω ή εν μέρει, των δεσμεύσεων.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της επιτροπής, με την «Απόφαση Δεσμεύσεων» εγκρίθηκε η συγκέντρωση που αφορούσε στην απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου από την Attica επί της εταιρίας με την επωνυμία «Χελλένικ Σήγουεις Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία» («HSW»), υπό τους εκεί αναλυτικά προβλεπόμενους όρους και προϋποθέσεις (διορθωτικά μέτρα), στη βάση των δεσμεύσεων που ανέλαβε η Attica έναντι της Επιτροπής Ανταγωνισμού, σύμφωνα με το άρθρο 8 του N. 3959/2011, όπως ισχύει.
Οι εν λόγω δεσμεύσεις αφορούν:
1. Στη μη αύξηση των συχνοτήτων των δρομολογίων, ανά σχετική αγορά προϊόντος (επιβάτες, ΙΧ οχήματα, φορτηγά), στη διαδρομή από/ προς Αττική και τα νησιά Πάρο, Νάξο, Ίο, Θήρα, Αμοργό, Κουφονήσια, Σύρο, Πάτμο («Νησιά των Δεσμεύσεων») σε σύγκριση με τις συχνότητες των δρομολογίων που εκτελούσαν πριν τη συγκέντρωση τα πλοία της ATTICA. Ειδικά για τη διαδρομή από/προς Αττική και τη νήσο Πάτμο, η δέσμευση αφορά σε διατήρηση δρομολογίων (ήτοι και στη μη μείωση αυτών).
2. Στην είσοδο τρίτου-ανταγωνιστή στα νησιά των δεσμεύσεων, με ταυτόχρονη αποχώρηση της ATTICA, από το δρομολόγιο στο οποίο θα εισέλθει ο τρίτος- ανταγωνιστής.
Επ. Ανταγωνισμού: Αλλαγές στις δεσμεύσεις
Με βάση το σκεπτικό της εισήγησης, κατόπιν αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας των ως άνω δεσμεύσεων και των συνθηκών ανταγωνισμού που επικρατούν στις σχετικές αγορές, προτείνεται:
* η άρση της δέσμευσης περί μη αύξησης δρομολογίων στις σχετικές αγορές επιβατών, ΙΧ οχημάτων και φορτηγών από/ προς Αττική και τη νήσο Ίο και
* η παράταση της ισχύος των λοιπών δεσμεύσεων για τρία (3) ακόμη έτη.
Η εισήγηση δεν είναι δεσμευτική για την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία θα αποφασίσει συνεκτιμώντας τα δεδομένα της αποδεικτικής διαδικασίας και τις απόψεις της ATTICA.