Γ.Δ.
1416.97 +0,71%
ACAG
+1,72%
5.9
CENER
+0,71%
9.87
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
-0,24%
8.48
NOVAL
-0,48%
2.707
OPTIMA
-0,50%
11.84
TITC
+0,35%
28.75
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,57%
1.414
ΑΒΕ
+2,71%
0.454
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.22
ΑΚΡΙΤ
+9,59%
0.8
ΑΛΜΥ
+0,19%
2.665
ΑΛΦΑ
+2,56%
1.6
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,87%
11.47
ΑΣΚΟ
+1,36%
2.99
ΑΣΤΑΚ
+0,90%
6.7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+4,58%
2.51
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,14%
5.91
ΒΙΟΚΑ
-1,61%
2.44
ΒΙΟΣΚ
-0,78%
1.28
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-3,20%
2.42
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,10%
16.58
ΔΑΑ
+0,67%
7.768
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,63%
11.25
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,30%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,68%
1.49
ΕΕΕ
+0,19%
31.56
ΕΚΤΕΡ
+1,19%
4.25
ΕΛΒΕ
+1,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+2,23%
2.29
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,61%
2.53
ΕΛΠΕ
+0,26%
7.86
ΕΛΣΤΡ
+3,79%
2.19
ΕΛΤΟΝ
-0,94%
1.68
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.858
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.95
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.117
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+1,19%
1.275
ΕΤΕ
+1,30%
7.798
ΕΥΑΠΣ
+1,62%
3.13
ΕΥΔΑΠ
+0,37%
5.43
ΕΥΡΩΒ
-0,10%
2.068
ΕΧΑΕ
-0,83%
4.805
ΙΑΤΡ
+2,61%
1.57
ΙΚΤΙΝ
-0,56%
0.358
ΙΛΥΔΑ
+0,87%
1.74
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,75%
1.194
ΙΝΤΕΚ
+1,09%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-3,70%
1.17
ΙΝΤΚΑ
+2,17%
3.3
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-2,56%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-1,86%
1.58
ΚΟΡΔΕ
+1,26%
0.482
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.23
ΚΟΥΕΣ
-0,76%
5.22
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,78%
11.45
ΚΤΗΛΑ
-2,78%
1.75
ΚΥΡΙΟ
+2,23%
1.145
ΛΑΒΙ
+0,70%
0.868
ΛΑΜΔΑ
+1,19%
6.82
ΛΑΜΨΑ
-0,56%
35.8
ΛΑΝΑΚ
+1,63%
0.935
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
+2,14%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-2,23%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+2,30%
4.01
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.63
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
+0,83%
3.65
ΜΙΝ
-2,27%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,52%
22.94
ΜΟΝΤΑ
+5,81%
3.28
ΜΟΤΟ
+0,55%
2.72
ΜΟΥΖΚ
-2,90%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+1,20%
27.04
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
+1,35%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,97%
36.16
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+1,46%
20.8
ΟΛΠ
+1,19%
25.6
ΟΛΥΜΠ
-1,61%
2.44
ΟΠΑΠ
+0,95%
14.81
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,78%
0.895
ΟΤΕ
+1,55%
13.77
ΟΤΟΕΛ
-0,70%
11.32
ΠΑΙΡ
+5,12%
1.13
ΠΑΠ
+0,82%
2.47
ΠΕΙΡ
+1,65%
3.576
ΠΕΤΡΟ
+3,67%
8.48
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.825
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+1,25%
1.136
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+2,09%
4.63
ΡΕΒΟΙΛ
+4,00%
2.08
ΣΑΡ
-0,89%
11.1
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+1,18%
0.343
ΣΙΔΜΑ
-1,61%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
+3,50%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,62%
19.63
ΤΖΚΑ
+4,32%
1.45
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2,63%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-5,88%
0.224
ΦΡΛΚ
+0,52%
3.89
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.665

Έρχεται νομοσχέδιο για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα

«Θεσμική έκφραση μιας βασικής κοινωνικής ανάγκης για καλύτερη ποιότητα ζωής στις ελληνικές πόλεις», χαρακτήρισε ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης, το νομοσχέδιο για την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα και τη Μικροκινητικότητα, η επεξεργασία του οποίου άρχισε σήμερα από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.

Όπως είπε ο κ. Κεφαλογιάννης, για πολλά χρόνια, το όραμα πολλών αιρετών της τοπικής αυτοδιοίκησης σε σχέση με την αστική κινητικότητα, εξαντλούνταν γύρω από τον στόχο της διευκόλυνσης της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας, με έμφαση στην ανάπτυξη των υποδομών και στη διευκόλυνση των μέσων μεταφοράς και ιδίως του αυτοκινήτου, και μάλιστα με σχεδιασμό που «σπανίως υπερέβαινε χρονικά τη διάρκεια μιας αυτοδιοικητικής θητείας».

Με το νομοσχέδιο, τόνισε, «αντί της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας, η έμφαση δίνεται πια στον άνθρωπο. Ο βασικός στόχος δεν είναι πια η κυκλοφοριακή ικανότητα και η ταχύτητα, αλλά η προσβασιμότητα και η ποιότητα ζωής. Ο βραχυπρόθεσμος σχεδιασμός αντικαθίσταται από ένα μακροχρόνιο όραμα, με επίκεντρο, όχι τις υποδομές, αλλά τον συνδυασμό υποδομών, υπηρεσιών και πληροφοριών, προκειμένου να επιτευχθεί η αποδοτικότερη λύση» είπε ο κ. Κεφαλογιάννης. Σύμφωνα με τον υφυπουργό, τα διοικητικά όρια των δήμων, ιδιαίτερα αυτών της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, εντάσσονται στα λειτουργικά όρια των αναγκών κινητικότητας των πολιτών, με έμφαση στην ανάγκη μετάβασης από – και προς – την εργασία, ενώ «οι εντολές δεν δίνονται από αιρετούς ούτε σχεδιάζονται από ειδικούς. Εφεξής, οι εμπλεκόμενοι φορείς και οι πολίτες θα σχεδιάζουν από κοινού. Με άλλα λόγια, ο παραδοσιακός αστικός συγκοινωνιακός σχεδιασμός αντικαθίσταται από τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)».

Ο κ. Κεφαλογιάννης υπογράμμισε επίσης ότι, η Ελλάδα δεν είναι απλώς μια απ’ τις πρώτες χώρες που υιοθετεί τη φιλοσοφία των ΣΒΑΚ. Είναι από τις ελάχιστες χώρες, αν όχι η μόνη, που τα καθιστά υποχρεωτικά για τους δήμους άνω των 30.000 κατοίκων.

Μικροκινητικότητα

Για το κεφάλαιο της μικροκινητικότητας, ο υφυπουργός Μεταφορών είπε ότι συνιστά ήδη μια κοινωνική πραγματικότητα στη χώρα μας, η οποία θα πρέπει να ενταχθεί στο μελλοντικό σχεδιασμό των πόλεών μας και θα πρέπει να γίνει με κανόνες, «που αφορούν, τόσο την κυκλοφορία των ελαφρών προσωπικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων, των ΕΠΗΟ, όσο και τον τρόπο κατασκευής και διάθεσης στην αγορά και παροχή προς κοινόχρηστη χρήση τους”. Σημείωσε δε, ότι “η έλλειψη κανόνων κυκλοφορίας κινδυνεύει να απονομιμοποιήσει αυτά τα οχήματα στη συνείδηση των πολιτών, όχι άδικα, καθώς τίθενται ζητήματα οδικής ασφάλειας και προστασίας των χρηστών του οδικού δικτύου».

Τέλος, ο υπουργός απηύθυνε έκκληση σε όλες τις πτέρυγες τη θεσμοθέτηση μιας από κοινού νέας κουλτούρας κινητικότητας, ενός οράματος που θα ξεπερνά τον στενό εκλογικό ορίζοντα του σχεδιασμού των πόλεων μας, που δεν θα περιλαμβάνει πολιτικές «γρήγορες νίκες», αλλά έχει σίγουρα μακροπρόθεσμα κοινωνικά οφέλη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!