THEPOWERGAME
Έγκριση από τη Γενική Συνέλευση της Intrakat δόθηκε για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 100 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, ο CEO της εταιρείας, Αλέξανδρος Εξάρχου, ανακοίνωσε πως συμμετέχει με 30% στην κοινοπραξία υπό την πορτογαλική BRISA για τη διεκδίκηση της Αττικής Οδού.
Υπενθυμίζεται πως η Γενική Συνέλευση της Intrakat ήταν προγραμματισμένο να πραγματοποιηθεί στα μέσα Νοεμβρίου, αλλά τελικά αναβλήθηκε έπειτα από αίτημα του Δημήτρη Κούτρα.
Η Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου
Όσον αφορά την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, οι μέτοχοι έδωσαν το «πράσινο φως» να πραγματοποιηθεί με καταβολή μετρητών, χωρίς να υπάρξει παρέμβαση από την πλευρά της ΑΔΑΜΑΣ, συμφερόντων Δημήτρη Κούτρα.
Από το συνολικό πόσο των 100 εκατ., που αναμένεται να αντληθεί από την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, τα 50 εκατ. θα αφορούν την ενδυνάμωση του κεφαλαίου με στόχο την ενίσχυση του ομίλου στην εκτέλεση έργων, την υπογραφή συμβάσεων σε έργα που είναι ανάδοχος και τη διεκδίκηση νέων έργων στους τομείς που δραστηριοποιείται. Τα υπόλοιπα θα κατευθυνθούν σε συμπράξεις και εξαγορές στην Ελλάδα και το εξωτερικό, οι οποίες θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα.
Η Αττική Οδός
Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού προχωρεί στη β’ φάση. Στα μέσα Νοεμβρίου το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα και εξουσιοδοτήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, να «ανοίξει» το VDR για τους ενδιαφερομένους.
Οι αποφάσεις του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ της περασμένης Πέμπτης ουσιαστικά σηματοδοτούν τη διευθέτηση δύο σημαντικών «αγκαθιών». Ειδικότερα, σηματοδοτούν:
- πρώτον, ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να καθυστερήσει τη διαδικασία της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού, π.χ. λόγω της αβεβαιότητας που δημιουργούν οι διεθνείς αναταράξεις (επιβράδυνση της ανάπτυξης, αύξηση κόστους δανεισμού κ.λπ.) και
- δεύτερον, ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει εξουσιοδοτηθεί από την κυβέρνηση κατάλληλα για να χειριστεί την τιμολογιακή πολιτική του οδικού άξονα στη νέα περίοδο παραχώρησης.
Τόσο ο χρόνος υλοποίησης της νέας παραχώρησης όσο και η τιμολογιακή πολιτική ήταν τα δύο κρίσιμα ζητήματα που αντιμετώπιζε η κυβέρνηση. Όσον αφορά το δεύτερο, αποφασίστηκε το ύψος των διοδίων να μειωθεί στα 2,5 ευρώ.
Μέσα στους επόμενους μήνες θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές o διεθνής όμιλος Abertis, η ιταλική INC SpA (Gruppo Fininc), η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ – Adrian Infrastructure, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First Centier, η κοινοπραξία Brisa – Auto Estradas de Portugal – Rubicone Bidco, η κοινοπραξία της Egis Projects με τις επενδυτικές εταιρείες Bauban και DIF, η κοινοπραξία του ομίλου Κοπελούζου με την αυστραλιανή Macquarie και η κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος – Mobility Partners.
Η Αττική Οδός, η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης της οποίας λήγει τον Οκτώβριο του 2024, περιλαμβάνει την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων (μήκους περίπου 52 χιλιομέτρων) και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού (μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων). Τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, που περιλαμβάνει τμήμα της Λεωφόρου ΝΑΤΟ και εκτείνεται κατά μήκος περίπου πέντε χιλιομέτρων, αποτελεί επίσης τμήμα της Αττικής Οδού. Ο οδικός άξονας διαθέτει συνολικά 29 ανισόπεδους κόμβους (26 κατασκευασμένους και τρεις προγραμματισμένους για το μέλλον) με το κύριο οδικό δίκτυο της περιοχής. Για την είσπραξη των διοδίων λειτουργούν επί του παρόντος 195 λωρίδες διοδίων σε 39 σταθμούς διοδίων (6 μετωπικούς σταθμούς διοδίων και 33 πλευρικούς σταθμούς διοδίων).