Γ.Δ.
1406.88 +0,38%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
+2,29%
4.46
CENER
+2,02%
8.57
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+1,22%
8.3
NOVAL
-0,43%
2.3
OPTIMA
-0,16%
12.7
TITC
+0,13%
37.7
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,14%
1.394
ΑΒΕ
-1,09%
0.455
ΑΔΜΗΕ
+0,64%
2.36
ΑΚΡΙΤ
+1,46%
0.695
ΑΛΜΥ
-0,55%
3.64
ΑΛΦΑ
-0,16%
1.528
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+0,78%
9.655
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+0,87%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-1,30%
0.606
ΑΤΤΙΚΑ
-0,92%
2.15
ΒΙΟ
+0,96%
5.24
ΒΙΟΚΑ
+2,28%
1.795
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,56%
18.18
ΔΑΑ
+0,40%
8.022
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
0,00%
11.65
ΔΟΜΙΚ
+3,70%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,76%
0.298
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.41
ΕΕΕ
-0,12%
33.7
ΕΚΤΕΡ
-1,52%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+4,55%
2.07
ΕΛΛ
+0,76%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,98%
1.648
ΕΛΠΕ
+1,57%
6.78
ΕΛΣΤΡ
-2,44%
2
ΕΛΤΟΝ
+1,20%
1.86
ΕΛΧΑ
+1,56%
1.828
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-0,49%
6.89
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.14
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-0,10%
2.034
ΕΧΑΕ
+0,93%
4.34
ΙΑΤΡ
+2,60%
1.58
ΙΚΤΙΝ
+0,98%
0.3085
ΙΛΥΔΑ
+2,59%
1.785
ΙΝΚΑΤ
-0,84%
4.71
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+3,71%
0.923
ΙΝΤΕΚ
+1,06%
5.73
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,32%
2.685
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,14%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,03%
1.435
ΚΟΡΔΕ
+3,41%
0.424
ΚΟΥΑΛ
+6,27%
1.084
ΚΟΥΕΣ
+0,91%
5.57
ΚΡΙ
-0,70%
14.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+6,93%
0.988
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.726
ΛΑΜΔΑ
-0,96%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+2,97%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,15%
19.42
ΜΟΝΤΑ
-3,20%
3.63
ΜΟΤΟ
+2,65%
2.515
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,32%
31.8
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+1,17%
0.259
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
+0,84%
30.1
ΟΛΥΜΠ
+2,67%
2.31
ΟΠΑΠ
-0,06%
15.79
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,38%
0.793
ΟΤΕ
-0,33%
15.16
ΟΤΟΕΛ
-0,20%
10.08
ΠΑΙΡ
+1,89%
0.97
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,03%
3.588
ΠΕΡΦ
+0,74%
5.42
ΠΕΤΡΟ
+2,04%
8.02
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.965
ΠΛΑΚΡ
-2,88%
13.5
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-0,31%
1.59
ΣΑΡ
+0,56%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,31%
0.328
ΣΙΔΜΑ
+1,97%
1.555
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,47%
0.5
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.81
ΤΖΚΑ
-3,52%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+3,13%
8.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.212
ΦΡΛΚ
+0,70%
3.575
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Μέσω ΑΤΜ, APS και online το 90% των εγχρήματων συναλλαγών

Το 90% των εγχρήματων συναλλαγών πραγματοποιείται από ATM, APS και online, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο Fin Forum η γενική διευθύντρια Λιανικής της Εθνικής Τράπεζας Χριστίνα Θεοφιλίδη. Στον συγκεκριμένο όγκο συναλλαγών δεν υπολογίζονται οι συναλλαγές που πραγματοποιούνται με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες.

Κατά την κ. Θεοφιλίδη, «τα τελευταία χρόνια, η ιλιγγιώδης ανάπτυξη του τεχνολογικού τομέα, έχει χαρακτηριστεί και έως η 4η Βιομηχανική Επανάσταση. Τα δίκτυα είναι παντού. Οι υπολογιστές είναι πλέον στην τσέπη μας. Αυτό έχει οδηγήσει πολλούς τομείς της αγοράς να αναπτύξουν συμπληρωματικές υπηρεσίες online, σε διαφορετικούς βαθμούς ωρίμανσης. Από την ένδυση που διατηρεί ακόμα ισχυρή παρουσία στον φυσικό κόσμο, έως τη μουσική που έχει στο μεγαλύτερο βαθμό μεταφερθεί online. Οι τράπεζες μπορεί να μην ήταν οι πρώτες που ανέπτυξαν υπηρεσίες online, όμως τα τελευταία χρόνια, αυτό γίνεται με ολοένα και αυξανόμενους ρυθμούς».

Capital Controls και πανδημία έστειλαν τους Ελληνες στα ΑΤΜ και το διαδίκτυο

Ειδικά για την Ελλάδα, «την τελευταία δεκαετία μπορεί κανείς να ξεχωρίσει δύο γεγονότα που επιτάχυναν έως και επέβαλαν την ψηφιακή μας εκπαίδευση, όσον αφορά σε τραπεζικές υπηρεσίες. Με τα capital controls μάθαμε να χρησιμοποιούμε τις χρεωστικές μας κάρτες, έξω από τα ΑΤΜ και πέρα από την ανάληψη μετρητών, στην πληρωμή προϊόντων και υπηρεσιών. Λίγα χρόνια μετά, με τα απαραίτητα μέτρα κατά της πανδημίας, γνωρίσαμε, κάπως απότομα, τις ψηφιακές τραπεζικές υπηρεσίες».

«Συνοπτικά θα έλεγα: ταχύτητα και ευκολία στη συναλλαγή με αυξημένη ασφάλεια, εύκολη μεταφορά δεδομένων, εξοικονόμηση χρόνου και ενίσχυση του concept- η τράπεζα μαζί μου, παντού, από το κινητό μου ή τον υπολογιστή μου. Στο νέο τοπίο η αγορά δεν έχει και τόσο αυστηρά «σύνορα» και όρια, οπότε οι τράπεζες συγκρίνονται με τις πλατφόρμες όπως το Netflix, η Amazon, το Spotify, και οδηγούμαστε στο να παρέχουμε υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης και παροχής υπηρεσιών» τόνισε η Χριστίνα Θεοφιλίδη.

Χριστίνα Θεοφιλίδη © Εθνική Τράπεζα
Χριστίνα Θεοφιλίδη © Εθνική Τράπεζα

Αναφορικά με τα φυσικά καταστήματα, «σήμερα έχουμε φθάσει σε μία ισορροπία, με τον αριθμό καταστημάτων ανά 1000 κατοίκους να είναι κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, γύρω στα 20». Ωστόσο, η κα Θεοφιλίδη επισημαίνει: «Δεν είναι όμως μόνο το πλήθος των καταστημάτων που αλλάζει. Κυρίως, μεταβάλλεται η φύση των εργασιών μέσα στο κατάστημα. Όλοι έχουμε στο μυαλό μας την εικόνα της αίθουσας συναλλαγών, με κόσμο να περιμένει τη σειρά του για να επισκεφθεί ένα από τα ταμεία. Αυτό σύντομα θα πάψει να υπάρχει. Ήδη πάνω από το 90% των εγχρήματων συναλλαγών πραγματοποιείται σε αυτόματες μηχανές όπως ATM και APS και φυσικά online. Χωρίς να υπολογίζουμε εδώ τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες. Με τη συναλλαγή και τις διεκπεραιωτικές εργασίες έξω από το κατάστημα, απελευθερώνεται πολύτιμος χρόνος που μπορεί να αξιοποιηθεί για την παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών. Συμβουλευτικών υπηρεσιών για την καλύτερη καθημερινή διαχείριση των οικονομικών της οικογένειας και τον προγραμματισμό και κάλυψη των αναγκών ρευστότητας μιας επιχείρησης».

Βάρος στον μετασχηματισμό

Όπως είπε η γενική διευθύντρια Λιανικής της Εθνικής Τράπεζας Χριστίνα Θεοφιλίδη, «στην Εθνική δίνουμε μεγάλο βάρος σε αυτόν τον μετασχηματισμό. Πέρα από την ανάπτυξη χρήσιμων υπηρεσιών για τους πελάτες μας και την εκπαίδευσή τους ώστε να μπορέσουν να τις αξιοποιήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, επενδύουμε με πάθος στα στελέχη μας και ειδικά στα στελέχη της πρώτης γραμμής, ώστε να αναπτύξουν τις δεξιότητες εκείνες που θα τους καταστίσουν πολύτιμους συνεργάτες σε κάθε πελάτη μας. Δεν θέλουμε να διεκπεραιώνουμε ούτε να πουλάμε – αναπτύσσουμε συμβούλους με γνώση και σεβασμό στον πελάτη μας. Και αυτή είναι μία επιθυμητή εξέλιξη και για τα στελέχη που βρίσκονται στα καταστήματα. Αυτός είναι και ο νέος ρόλος του δικτύου στην ψηφιακή μας εποχή».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!