THEPOWERGAME
H Google αποτελεί τον απόλυτο τεχνολογικό γίγαντα, καθώς θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους πωλητές διαφημίσεων στον κόσμο και κατέχει επίσης το πιο δημοφιλές πρόγραμμα περιήγησης ιστού, το Chrome. Ωστόσο, όπως αναφέρει το BBC φαίνεται ότι η Google αλλάζει ραγδαία την πολιτική της, καθώς σχεδιάζει να εξαλείψει πλήρως τα cookies.
Τι είναι και τι κάνουν τα cookies;
Τα cookies αποθηκεύουν προσωρινά μικρές ποσότητες πληροφοριών σχετικά με το τι κάνει ένας χρήστης σε έναν ιστότοπο και αποτελούν σημαντικό μέρος του σύγχρονου διαδικτύου.
Για παράδειγμα, μπορούν να «θυμούνται» πράγματα και παρακολουθούν στενά τον χρήστη από ιστότοπο σε ιστότοπο, οπότε ένας ιστότοπος μπορεί να “γνωρίζει” ότι ψωνίζατε για έναν τύπο προϊόντος – όπως ρούχα ή παπούτσια – και να σας διαφημίσει συνεχώς τέτοιου είδους προϊόντα.
Η Google λοιπόν φαίνεται να προχωράει σε αυτή τη στρατηγική, καθώς ήδη τα ανταγωνιστικά προγράμματα περιήγησης όπως Mozilla Firefox και Safari της Apple, έχουν αποκλείσει δια ροπάλου τα cookies.
Είναι πιθανόν ωστόσο, πως θα υπάρξουν αντιδράσεις στην απόφαση του κολοσσού υψηλής τεχνολογίας από ορισμένους ανταγωνιστές, διότι είναι πολλές οι επιχειρήσεις οι οποίες βασίζονται στην παρακολούθηση ατόμων. Συγκεντρώνοντας κατόπιν όλες τις πληροφορίες για τις προτιμήσεις, τις ανάγκες τους και τις καταναλωτικές ή ψυχαγωγικές τους συνήθειες, μπορούν με στόχευση να τους διοχετεύσουν τις αντίστοιχες διαφημίσεις.
Τι υποστηρίζει η Google
Η Google, η οποία θα συνεχίσει να πωλεί διαφημίσεις, υποστηρίζει ότι αυτή και άλλες εταιρείες πρέπει να βρουν μια λύση που «αποφέρει αποτελέσματα» για τους διαφημιζόμενους.
Υποστηρίζει επίσης ότι τώρα πλέον οι άνθρωποι δεν πρέπει να παρακολουθούνται επιθετικά για να «πάρουν τα οφέλη» της στοχευμένης διαφήμισης.
Συγκεκριμένα ο Ντέιβιντ Τέμκιν, διευθυντής προϊόντων της Google, ο οποίος είναι και αρμόδιος για την αλλαγή στρατηγικής της εταιρείας αναφέρει το εξής:
«Σήμερα, κάνουμε σαφές ότι μόλις σταματήσουν τα cookiew, δεν θα δημιουργήσουμε εναλλακτικές τεχνολογίες παρακολούθησης ούτε θα χρησιμοποιηθούν κάποιες συναφείς, όπως κάνουν άλλες εταιρείες για να παρακολουθούμε άτομα που περιηγούνται στον Ιστό, ούτε θα τα χρησιμοποιήσουμε την παρακολούθηση στα προϊόντα μας».
«Εάν η ψηφιακή διαφήμιση δεν εξελίσσεται για να αντιμετωπίσει τους εντεινόμενους προβληματισμούς που έχουν οι άνθρωποι σχετικά με το απόρρητο των στοιχείων τους και πώς χρησιμοποιούνται όλα αυτά, τότε διακυβεύεται το μέλλον του ελεύθερου και ανοιχτού Διαδικτύου».
Πηγή: BBC