THEPOWERGAME
Τις μεγάλες αυξήσεις σε καταναλωτικά προϊόντα και υπηρεσίες, που συντηρούν την κούρσα του πληθωρισμού, επιβεβαιώνουν τα ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα των εισηγμένων για το εννεάμηνο. Ενδεικτικό της εικόνας είναι πως αν και δεν έχουν ανακοινώσει ακόμα αποτελέσματα εννεαμήνου όλες οι εισηγμένες, ήδη καταγράφεται αύξηση τζίρου 62,5% από τις εταιρείες του μη χρηματοοικονομικού κλάδου και αύξηση EBITDA 69%! Τα δε κέρδη τρέχουν στο εννεάμηνο με αύξηση 136%.
Από την ανάγνωση πάντως των πρώτων ανακοινώσεων εταιρικών αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου, φαίνεται πως η πίεση που ασκήθηκε στα κέρδη τους προηγούμενους μήνες έχει ξεπεραστεί από τις μεγάλες ανατιμήσεις που έχουν κάνει οι εταιρείες. Λίγες εταιρείες έχουν ανακοινώσει τα ποσοστά των αυξήσεων, αλλά κάποιες κάνουν ακόμα ανατιμήσεις και τιμολογούν ανάλογα με την περιοχή (ανά ταχυδρομικό κωδικό είπε πρόσφατα η Τιτάν). Πολλές πάντως, είτε στη λογιστική κατάσταση, είτε στις τηλεδιασκέψεις είχαν σημειώσει πως έκαναν αυξήσεις χωρίς να επηρεάζεται η ζήτηση.
Οι τζίροι εμφανίζουν τεράστια αύξηση έναντι των περυσινών με σημαντικό μέρος να οφείλεται στις ανατιμήσεις που έχουν γίνει.
Η πίεση φαίνεται στα περιθώρια κέρδους που είναι πιεσμένα σε κάποιες περιπτώσεις, ή στον δανεισμό λόγω των υψηλών αναγκών σε κεφάλαιο κίνησης (το έχουν θίξει εδώ και μήνες πολλές εισηγμένες), αλλά η κερδοφορία είναι υψηλότερη της περυσινής και πολλοί τζίροι έχουν ανέβει σε ύψη-ρεκόρ (π.χ. διυλιστήρια όπου τα περιθώρια διύλισης ήταν στα ύψη).
Ο τουρισμός έβαλε το λιθαράκι του να ξεπεράσουν επιδόσεις ακόμα και του 2019 κάποιες εταιρείες (π.χ. Μοτοδυναμική, Autohellas). Στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου που γνωρίζουν σημειώνουν πως πήγε εξαιρετικά ο τουρισμός, αλλά τα περυσινά κέρδη ήταν δύσκολο να ξεπεραστούν, καθώς λόγω περιορισμών που υπήρχαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας, οι επισκέπτες νοίκιαζαν αυτοκίνητα, στέλνοντας στα ύψη τις τιμές και αδειάζοντας ακόμα και από τις μάντρες τα αυτοκίνητα που ήταν προς πώληση. Όμως και αυτές οι επιδόσεις ξεπεράστηκαν με άνεση.
Επιπλέον, οι ακτοπλοϊκές εμφάνισαν εξαιρετικό τρίτο τρίμηνο (πχ Attica Group) την ώρα που το πετρέλαιο κάλπαζε πάνω από τα 100 δολάρια το βαρέλι. Όμως, οι τιμές των εισιτηρίων έφτασαν σε πολύ υψηλά επίπεδα στις ακτοπλοϊκές, αλλά και στις αεροπορικές εταιρείες.